De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:26

huricane schreef:
Raar topic, er zitten voor niemand voordelen aan....... 8)7


Nee, ik denk dat niemand echt voordelen heeft, maar dat neemt niet weg dat er wel mooie initiatieven ontstaan zoals #coronahulp

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:28

Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij op een moment kwam waardoor ik even veel meer lucht in mn hoofd kreeg. Had het heel druk en stress om alles afkrijgen voor studie, daar heb ik nu wel alle tijd voor. Heb zin om alles weer in mn studie te kunnen stoppen, had echt even een pauze nodig. Dat is voor mij een voordeel aan de maatregel dat de scholen dicht zijn

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:49

Enigzins vreemd dat dit topic bekritiseerd wordt terwijl het make topic geen kritiek ontvangt.

Delaja

Berichten: 3553
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:21

Ik vind het juist goed dat we in een klote situatie als deze de voordelen proberen te zien, ook al zijn het maar kleine dingen. Juist naar de positieve dingen kijken kan hoop geven in een nare situatie.

Hier ook zeker een voordeel: de scriptie van mijn vriend moet in april af zijn en waar hij best een beetje in tijdnood kwam, heeft hij daar nu, door het verplicht thuis zitten, wel genoeg tijd voor.

edit: uiteraard ondervinden ook wij vooral nadelen, maar daar gaat dit topic niet over.
Laatst bijgewerkt door Delaja op 15-03-20 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:22

Ik moet gewoon werken. En nee ik zie geen voordelen, een vriendin en mijn zus zijn allebei al hun werk kwijt geraakt. De één in een horloge fabriek die 50% (!) van hun werknemers ontslagen hebben en mijn zus omdat het cafe waar ze werkte failliet verklaard is. Ik heb geluk in de auto industrie, wij mogen open blijven en op afspraak werken. Maar voordelen nee. Ik wou met pasen familie in NL bezoeken en zoals het er uit ziet gaat dat ook niet door. Mijn Italiaanse avondles is afgelast en mijn crossfit box is dicht...

sterregoud
Berichten: 1859
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:30

Palmera schreef:
Temmen omdat iemand iets minder negatief is ingesteld? :n

Ik heb inmiddels huisarrest gekregen van de spaanse overheid, zelfs sporten in de openlucht is verboden.

Voordeel is dus dat ik mijn lichaam eens rust ga geven. Dat ik huis en tuin onder handen ga nemen. Dat ik extra tijd voor mijn honden heb. En dat ik heel cteatief ga kijken of ik tóch een klein trainings parcourtje op de parkeerplaats kan bouwen ofzo . :)

En toevoeging: als ondernemer ben ik gewoon zwaar de klos verder hoor. Mijn zaak is over en uit en dat nieuwe werk kan ik even op mijn buik schrijven. Dus ik zit er heus wel om te janken.
Maar ik laat me niet kisten en niet klein krijgen. Schouders eronder en doorgaan!


Mag je dan nog wel wandelen met je honden ? Of heb je voldoende eigen terrein voor ze ?

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:34

De "voordelen" van de openingspost zie ik niet zo, wel:

- goed voor het milieu
- mensen beseffen (hopelijk) dat ons normale leven nog niet zo slecht is, maar ook dat het normale leven niet altijd zo "normaal" is als wij het vinden.
- coffeeshops 3 weken dicht: wellicht handig voor mensen om af te kicken?

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:35

Vind het topic ook wel wat dubieus.

Ik heb een vaste baan in het onderwijs, dus kan nu roepen hoe fijn het is dat ik de komende weken lekker aan mijn moestuin kan gaan werken, na alle regen de ramen kan schoonmaken, veel tijd aan de paarden kan spenderen... etc.etc...

En als ik dan de reacties lees van Brainless en Lady Madonna, denk ik; wat heeft dat voor zin?

Ik zou liever een topic zien om elkaar te helpen in deze tijd. :(:)

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:36

Het grootste “voordeel” van een ramp van deze omvang is dat de mensheid weer even beseft dat leven een zeer kostbaar iets is en niet alles even gefikst kan worden.
Verder is het natuurlijk een gigantisch drama wat er zich nu in de hele wereld afspeelt . De verschillende reacties, zelfs de tems zijn begrijpelijk en te verklaren. Iemand die nu eindelijk aan achterstallige klusjes toekomt ziet de wereld op dit moment heel anders dan de IC verpleegkundige die machteloos toe moet kijken hoe het leven wegglijd uit veel te veel mensen.
Dus alstublieft , heb begrip voor elkaar en laat hier vooral een positief geluid horen zonder ook maar iets af te doen aan de Ernst van de situatie .

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:38

Mijn lang geplande, gespaarde en naar uitgekeken vakantie valt in het water. Ik ga nooit op vakantie. Onwijs over getwijfeld. Maar het wad een unieke kans. Maar helaas. Voel mij wel opgelucht omdat ik al dagen dacht: ik wil niet meer, dat word ellendig.

Voordeel? Een week nietsen. Mijn huis en tuin kunnen doen. En nu kan ik mijn merrie direct laten helpen aan haar gebit ipv uit te moeten stellen na mijn vakantie. Voelt wel fijn dat het niet pas over 3 weken hoeft nu. En dan tijd te hebben (toch verlof) om de nazorg te doen. Geeft rust ipv dat het na mijn vakantie nog moest en voor/na werk omdat ik geen extra verlof kon opnemen.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:41

Art_ofLiving schreef:
- coffeeshops 3 weken dicht: wellicht handig voor mensen om af te kicken?

Ik denk eerder dat mensen dan via via gaan regelen.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:17

Ik zie geen voordelen...denk aan alle mensen die hun baan kwijtraken of hun net opgestarte bedrijfje failliet zien gaan...en dan heb ik het nog niet over nog veel erger leed.Familie of vrienden op de ic of erger nog overleden.
Ikzelf heb nergens last van,zit op een heuvel in frankrijk in quarantaine,al 20 jaar.Kan alleen geen onzin kopen bij de Action want die is dicht...ik denk eerder aan de mensen die het wel treft |(

suikermeisje

Berichten: 8350
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:21

Voordeel: mensen moeten eens echte hobby's krijgen
Heerlijk rustig op de weg
Mensen lopen niet steeds in je nek te hijgen en houden eindelijk afstand
Niemand zit aan mijn pasgeboren baby *mijn!!!!*

Amado7

Berichten: 10736
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:24

Niemand heeft dit gewild. En ik ook niet. Maar als er iets is wat best fijn is ondanks het leed is het dat alles wordt afgezegd. Vergaderingen , scholingen, helaas een bruiloft, feestje. En van mijn weken bomvol staan waardoor je soms jezelf wat voorbij kan lopen is het de komende maand een lege agenda. Deze week stond een paar dagen geleden helemaal vol met elke avond wat en is nu behalve de zaterdag avond helemaal leeg. Die tijd kan je gebruiken om zelf even wat tot rust te komen ondanks de onrust in de wereld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:27

Ik vraag me nu wel af of die 'Corona is maar een griepje, bagatelliseer hier bagatelliseer daar, nu nog zo hard roepen dat het allemaal wel meevalt :).

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:32

Voordelen? Ik geef geen geld uit aan cafe en uit eten enzo.Nadeel is dat ik sinds vrijdag thuiszit en tijdelijk via een uitzendbureau en niet werken is ook geen geld. Nu krijg ik wel een wajong uitkering (gelukkig!!) dus morgen direct uwv bellen. Ik verwacht dat ik lang in de wacht zal staan aan de telefoon.

Een kennis haar kroeg gaat waarschijnlijk failliet. Mijn man werkt nu thuis dus zitten we contstant op elkaars lip terwijl ik het echt nodig heb om regelmatig even alleen te zijn.

Je vroeg om voordelen maar die zie ik nu even niet. Ik voel me triest en leeg en vind de wereld waar we nu in wonen bizar!

Ik vind het wel mooi om te zien hoe mensen dichter naar elkaar toe groeien. De acties die opgezet worden om elkaar te helpen vind ik wel heel mooi.

Ik hoop maar dat het snel voorbij is. En dat onze vrijheid niet nog meer beperkt gaat worden!

Hutcherson

Berichten: 7370
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:36

Geen sociale bijeenkomsten, geen netwerk bijeenkomsten, geen andere evenementen waar je verplicht naartoe moet, veel thuis werken, geen hand geven. Daar kan ik wel aan wennen.

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:39

Tja echt positief wordt niemand van deze situatie.
Enige voordeel (en tevens nadeel) is dat de manegelessen niet doorgaan. Nu kan ik dus rijden wanneer het uitkomt zonder rekening te houden met de manegelessen.

Nadeel daar weer van is dat mijn eigen manegeles ook niet doorgaat en dat de manage nu veel inkomsten misloopt aan de bar.

Voordeel: enorm rustig op het werk, al een week dus tijd voor andere klusjes. Nadeel is dat 8 uur werken zo soms wel enorm lang duurt...

fransje23

Berichten: 15377
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 22:58

huricane schreef:
Raar topic, er zitten voor niemand voordelen aan....... 8)7


Hoe erg de situatie ook is er zit altijd voor iemand een voordeel aan en/of iemand verdient er geld er geld aan.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:20

Ik zie als zzp,er alleen maar veel na delen.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:26

Ik heb nog niks gezegd, maar natuurlijk zijn er gigantisch veel nadelen... Dat ontkent niemand :n . Dit topic is bedoeld om toch ergens een beetje positiviteit te kunnen vinden.
Degenen die het niet vinden kunnen dat anderen elkaar proberen positief te houden, kunnen het topic toch ook niet aanklikken? :o

Er is genoeg ellende overal te vinden, een topic met positiviteit kan geen kwaad lijkt mij :o

Maddy_Paola

Berichten: 1335
Geregistreerd: 19-04-17

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:29

Ik werk bij een Mcdonalds, we gaan vanaf morgen met alleen de drive open, kunnen we tenminste gewoon op t terrein parkeren, ook in t weekend, en sluiten worden 10x makkrlijker met maar 1 kant om schoon te maken :x

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:07

Voordelen? Serieus ?! GEEN !!

Mensen die roepen ja leuk meer tijd voor hobby’s nou nog even en je hebt geen geld meer om je hobby’s te bekostigen...

Meer tijd voor de paarden?... geen werk betekend geen geld meer om een paard te kunnen houden...

Meer tijd voor familie?... als mensen hun baan kwijt raken hebben ze geen geld meer om hun huizen te behouden...

Blij zijn dat je makkelijk je auto kan parkeren? Als je geen werk meer hebt kan je die auto ook niet meer betalen ...

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:18

De 'quarantaine' is vooralsnog voor maar 2 weken hè. En deze persoon zegt ook zeker niet dat het een heerlijke situatie is, enkel dat er ook wat voordeeltjes aan zitten, zoals inderdaad meer tijd hebben voor je hobby. Of even rust op een moment dat je dat hard nodig had. Deze voordelen zijn natuurlijk wel maar tijdelijk, maar ik denk dat de meeste mensen zich dat ook beseffen.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:21

YellowCorn schreef:
De 'quarantaine' is vooralsnog voor maar 2 weken hè. En deze persoon zegt ook zeker niet dat het een heerlijke situatie is, enkel dat er ook wat voordeeltjes aan zitten, zoals inderdaad meer tijd hebben voor je hobby. Of even rust op een moment dat je dat hard nodig had. Deze voordelen zijn natuurlijk wel maar tijdelijk, maar ik denk dat de meeste mensen zich dat ook beseffen.


Bij mij duurt het drie weken voordat het 6 april is.

Maar ik snap de post van candelisa wel. Als je in een van de sectoren zit waar de eerste klappen gaan vallen dan valt er weinig te lachen.

Neemt niet weg dat de zonsopkomst mooi kan zijn, de geboorte van een veulen, etc, etc.
Maar iets moois, direct gerelateerd aan corona, dat voelt niet iedereen.