De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:47

Prachtig ImkeTarek!

Idd, met zn allen aan tafel ‘s avonds, dat gebeurt hier eigenlijk nooit.

Geen voetbal op tv.

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:51

Al die vluchten gaan natuurlijk wel ingehaald worden straks dus of we er daadwerkelijk iets mee opschieten..

Ondanks dat mijn man en ik allebei een vitaal beroep hebben en dus recht hebben op kinderopvang, ben ik naar alle waarschijnlijkheid volgende week vrij of maar 1 dag aan het werk. Stiekem vind ik het wel fijn, lekker tijd met mijn dochter. Vanmorgen naar het bos geweest, vanmiddag even wat dingetjes om in huis te spelen gekocht.

En,ik word wel blij van die mooie initiatieven.
Zo ga ik vrijdag een hele stapel (ingekleurde :+ ) kleurplaten door de bus bij een verzorgingstehuis hier in de buurt doen. De oudjes mogen nu geen bezoek meer ontvangen natuurlijk en wie weet kan een vrolijke kindertekening ze wat opbeuren.

OleJon
Berichten: 2512
Geregistreerd: 04-07-14

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:01

Voor mij is er niks anders dan anders. Moet morgen gewoon naar het werk( fabriek). Verder ben ik thuis met mijn man en paarden. En een keer om boodschappen,verder is er voor mij weinig veranderd.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:55

Aranel schreef:
Al die vluchten gaan natuurlijk wel ingehaald worden straks dus of we er daadwerkelijk iets mee opschieten..


Inderdaad, het is eventjes rust maar daarna begint het weer. Onze reis naar Valencia is gecanceld, dus ja, dat gaat straks gewoon ingehaald worden. Zelfde als Formule 1, dat verplaatsen ze gewoon naar later.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:23

Whale schreef:
Aranel schreef:
Al die vluchten gaan natuurlijk wel ingehaald worden straks dus of we er daadwerkelijk iets mee opschieten..


Inderdaad, het is eventjes rust maar daarna begint het weer. Onze reis naar Valencia is gecanceld, dus ja, dat gaat straks gewoon ingehaald worden. Zelfde als Formule 1, dat verplaatsen ze gewoon naar later.


En toch hoop ik dat dit wel voor iets meer bewustwording zorgt. Dat we maar blijven leven zoals we nu doen is gewoon niet verantwoordelijk, en dan zeg ik dat vooral met oog op onze toekomst en het milieu. Kunnen leven zonder vliegen naar waar je ook maar heen wilt, bijvoorbeeld. Helemaal niet zo gek eigenlijk dat dat wel wat meer beperkt mag zijn, wat ik ergens wel hoop dat mensen gaan inzien nu dat redelijk plat ligt.

Electra63

Berichten: 17899
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:32

Ik werk nu thuis en ik ben 2 weken geleden verhuisd. Ik heb nog steeds een vakantiegevoel. Ik hoop in de toekomst vaker thuis te kunnen werken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:23

Door die corona is mijn huishouden heel de tijd in orde... Terwijl ik nog wel uren per dag studeer en gewoon werken moet. Had zowel gisteravond als vanmorgen opeens iemand overwacht "op bezoek". En dan is je huis gewoon al netjes haha.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:32

Ik denk dat alle PostNL-bezorgers ook wel blij zijn, iedereen is thuis om zijn pakketje aan te nemen!
Ik wenste die van mij een fijne avond nog :') Om 9 uur vanmorgen.

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:33

Ik ben ziek dus kom mijn huis niet uit, gelukkig ben ik minder geisoleerd dan normaal omdat mijn man thuis werkt. :+

CoonArt

Berichten: 23303
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:37

Drie weken 'vakantie'... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:04

Weidemaatje schreef:
Weet niet of het al benoemd is, maar ik las vanochtend iets over pinguïns die vrij rond mogen lopen in een park genaamd The Shedd Aquarium omdat het park nu gesloten is. Vond ik wel leuk/grappig nieuws. :)

Het artikel (in het engels);
https://www.travelandleisure.com/attrac ... d-building

<3 _O-
Zo grappig, ze lopen echt rond alsof ze bezoekers van de dierentuin zijn _O-
Nielojram schreef:
Mijn voordeel van deze situatie is dat ik zondag 45 word.
Maar, ik vier het natuurlijk niet.
Zodoende blijf ik voorlopig lekker vierenveertig.

:') +:)+
Ik word binnenkort 51. Ha, niet dus!

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:14

Het ging erover dat er nu minder gereisd wordt en dat dat goed is voor het milieu, maar dat na afloop veel van deze reizen alsnog gemaakt worden maar denk dat dat wel mee zal vallen. Ik ben bang dat de economische gevolgen van de crisis groot zijn en dat die door velen gevoeld zullen worden.

Mijn man heeft een eigen bedrijf met personeel. Werktijdverkorting is al aangevraagd. Toch denk ik dat het zware tijden gaan worden en ik ben blij dat wij nog geen vakantie geboekt hadden. Dat gaan we voorlopig ook niet doen. Denk dat we dit jaar helemaal niet op vakantie gaan. En de airco die we wilden laten aanleggen wachten we ook mee. En wij zullen niet de enigen zijn die voorlopig de hand op de knip houden en daarna ook nog voorzichtig moeten zijn.

Edit en dat is ook helemaal niet erg als we hier maar gezond doorheen komen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34773
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:21

ImkeTarek wat prachtig. Ik hoop zo dat dat laatste snel waar wordt. En dat we uit deze boze droom ontwaken. Enige voordeel wat ik tot nu toe zie is dat ik meer inzicht krijg in waar mijn dochter op school mee bezig is.

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:19

ik hoop ook vooral dat al de mensen die ontdekt hebben dat ze ook 1 dag in de week kunnen thuiswerken, dat vooral ook blijven doen. Zou veel file gedoe schelen. Zou ook heel positief zijn!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:39

Ik hoop ook dat thuiswerken de norm wordt voor de beroepen waarin dit ook kan. Dat scheelt zoveel onnodige files op de weg.

Verder ben ik erg blij dat mijn wat oudere buren de adviezen ook opvolgen: tot zover geen krijsende kleinkinderen op bezoek! Het is hier heerlijk stil!

manubres

Berichten: 2787
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:40

Ik denk dat deze "oorlog" ons heel veel nieuwe (creatieve) ideeën en inzichten gaat geven.

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:42

manubres schreef:
Ik denk dat deze "oorlog" ons heel veel nieuwe (creatieve) ideeën en inzichten gaat geven.


Ja dat hoop ik ook! veel wijze en creatieve lessen!

germie

Berichten: 26081
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:47

magda_90 schreef:
Leo schreef:
Ik vind het vreemd om in voordelen te gaan denken. Die zie ik namelijk niet.


Dat heet omdenken en het beste van de situatie maken.

Ik zie alleen maar nadelen. Stijve rug en nek van thuiswerken omdat je het meer dan 1 dag per week doet, geen vrijheden meer, geen toekomst, extra kosten.
Als dit te lang aanhoudt hoeft het van mij niet meer hoor.

En ja, reizen wordt hierna extra opgepakt ga ik van uit, want mensen willen toch echt weg uit het opgesloten landje.

manubres

Berichten: 2787
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:05

Ik denk dat we met zijn allen worden teruggeworpen naar de kern van het leven....
Het meest belangrijke in je leven is je gezondheid en je naasten. Alles daarom heen is eigenlijk bijzaak. We gaan inzien hoe rijk we eigenlijk zijn...met al onze vrijheden...volle winkels...de mogelijkheid om te reizen....te gaan en staan waar je wil...goede gezondheidszorg...Het is allemaal zo gewoon voor ons, dat we er eigenlijk nooit over nadenken. Als we hieruit komen voelen we ons extra rijk met alles wat we weer hebben, mogen en kunnen. Daarnaast merk je nu een enorme solidariteit, we zitten in hetzelfde schuitje en willen elkaar helpen...

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:07

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics die betrekking hebben op de coronacrisis, is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:13

manubres schreef:
Ik denk dat we met zijn allen worden teruggeworpen naar de kern van het leven....
Het meest belangrijke in je leven is je gezondheid en je naasten. Alles daarom heen is eigenlijk bijzaak. We gaan inzien hoe rijk we eigenlijk zijn...met al onze vrijheden...volle winkels...de mogelijkheid om te reizen....te gaan en staan waar je wil...goede gezondheidszorg...Het is allemaal zo gewoon voor ons, dat we er eigenlijk nooit over nadenken. Als we hieruit komen voelen we ons extra rijk met alles wat we weer hebben, mogen en kunnen. Daarnaast merk je nu een enorme solidariteit, we zitten in hetzelfde schuitje en willen elkaar helpen...


Helemaal waar. En ik hoop ook echt dat we al onze rijkdom niet meer als vanzelfsprekend gaan zien en denken dat alles maakbaar is.

Toch vrees ik dat er nog steeds een ( grote ) groep mensen gaat zijn die deze periode al klagend en grommend uitzitten omdat ik ik ik even niet meer op de eerste plaats kan komen.
En er dus uiteindelijk niets uit zullen geleerd hebben.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:17

Ik heb al tijden niet meer zoveel genoten van het bij de paarden zijn :D normaal zo druk met werk en studie. Nu ook wel, maar vanuit huis. Kan snel even in mijn middagpauze naar de paardjes.

Verder moest ik om de dag mijn haren wassen anders was het vet en dat vind ik naar werk toe toch wel erg vervelend. Nu is mijn haar ook vet maar ziet niemand het. Hoop op die manier mijn haar minder vaak te hoeven wassen straks.

pien_2010

Berichten: 43776
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:36

germie schreef:
Als dit te lang aanhoudt hoeft het van mij niet meer hoor.
Lieve Germie, helaas heb je daarin geen keuze. Het duurt zolang het duurt. Dus kop op meid!
Wij zeggen hier elke ochtend (zitten in de risico groep) zolang we niet ziek worden tellen wij onze zegeningen en nemen alle ongemak op de koop toe.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:46

Het is even pittig deze tijd, maar het is niet alsof we 10 jaar in quarantaine gaan...

pien_2010

Berichten: 43776
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:03

Tout a fait Whale. Inderdaad Whale en in Frankrijk is het een stuk strenger allemaal.