De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:24

_San87_ schreef:
Ik vraag me nu wel af of die 'Corona is maar een griepje, bagatelliseer hier bagatelliseer daar, nu nog zo hard roepen dat het allemaal wel meevalt :).

Zeker.
Kijkend naar de cijfers die wetenschappelijk onderbouwd zijn heeft 80 tot 85% van de mensen met corona geen of milde ziekteverschijnselen.
De pest is dat dit virus veel besmettelijker is dan het griep virus. Daarnaast heeft nog niemand antistoffen omdat het nieuw is.
5% van de gevallen heeft ziekenhuiszorg nodig.
Die 5% heeft echter, in tegenstelling tot griep, dezelfde zorg nodig en in veel gevallen beademing.
Die apparatuur is er niet als iedereen tegelijk ziek wordt.

Wanneer we de ziekte over langere tijd kunnen spreiden dus de ziektegevallen minder snel op elkaar komen is de zorg er wel op berekend. Wanneer iedereen met zorgbehoefte van de griep tegelijk ziek zou worden ipv verspreid over de hele winter zou je hetzelfde probleem hebben. Daarbij kun je als besmet persoon met milde klachten ook overbrengen. Dat gebeurd bij een normaal griepvirus minder omdat we er meer antistoffen tegen hebben.
Als we allemaal zouden stoppen met inenten zouden die ziektes dezelfe impact kunnen hebben als corona nu.

Daarom neem je voor de zwakkere in de samenleving verantwoordelijkheid. We worden ouder en de natuurlijke selectie wordt kleiner. Vroeger overleed iedere oudere met een dubbele longontsteking. Was dat prettig? Nee.
Omdat zieke en oudere langer kunnen leven heeft een dergelijk virus meer slachtoffers. Ebola had met minder arme mensen ook niet groot geworden.
Een hele harde en voor sommige nare manier van naar de situatie kijken.

Voordelen zijn er absoluut. We zien hoeveel schade we ( onnodig ) toedoen aan het milieu. Hoe weinig we voor elkaar doen. Hoe er gereageerd word op een mild virus en wat er nodig is om op een echt heftig virus te kunnen reageren.
We zien hoe wankel de samenleving is. Iedereen gaat hamsteren maar wie denkt daar van aan de mensen die op dit moment de zorg dragen voor de samenleving?

Ik werk in de zorg, zit door symptomen thuis. Ga niet naar de supermarkt en heb te doen met mijn collega's die zonder mokken verder werken maar geen brood kunnen kopen omdat de bakkers dicht zijn buiten kantooruren en de supermarkten leeg. De voorraad komt ruim voor zij klaar zijn met werken en is nog niet open als ze beginnen.

We zien waar de maatschappij aan denkt in het dagelijks leven. Dat is een voordeel voor de toekomst denk ik. Want nu kunnen we er weer wat mee.

LWDaisy

Berichten: 4789
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:43

Nee sorry, geen voordelen hier..

Ik moet gewoon gaan werken. Ik werk als huishoudhulp, en kom dus alle dagen in een ander zijn huishouden terecht. Ik raak daar alles aan: deur-, raam- en kastklinken, lichtschakelaars, afwas in- en uitladen, de was doen (dus ook de volgesnotterde zakdoeken), wc-potten uitschrobben, ... Ik ontvang cash geld, van de klanten hun handen in mijn handen, in mijn handtas.
Mijn werkgever heeft zich nog niet laten horen in deze gekke tijden van corona. Geen handschoenen. Geen desinfecterende handgel. Geen voorzorgsmaatregelen.
Ik heb klanten die ouder zijn, +60 jaar. En klanten met kinderen, van 8 maanden oud tot tieners in het middelbaar onderwijs. Klanten die een héél laag immuunsysteem hebben, die zwaar ziek geweest zijn. Klanten die momenteel op reis zijn in het buitenland.

Ik vind, zoals je wel al door hebt, het gebrek aan communicatie van mijn werkgever echt schrijnend.
Want ik kan mijn klanten allemaal binnen de week besmetten, en zij mij ook.

Dus ik zie er geen voordelen aan. Want ik moet gewoon gaan werken, en vergroot imo de kans mijzelf en anderen te besmetten hier enorm mee, in mijn omstandigheden.

Ik moet ook natuurlijk gewoon elke dag naar stal, om de stal uit te mesten, mijn paard te voeren en de mest van de wei te halen. We hebben daar 5 kruiwagen en een aantal rieken en bezems. Ik heb daar een flesje desinfecterende handgel gezet, daar was iedereen heel erg blij mee! Ik draag daar sowieso altijd wel werkhandschoenen, maar ik ben anderzijds dan wel zo iemand die constant stro uit haar haar en gezicht plukt dus ik weet niet of dat nu wel zo veel uithaalt.

Mijn schoonouders wonen in Spanje, gedurende 9 maanden per jaar. Normaal komen zij met de paasvakantie naar huis, maar dat zal dit jaar niet doorgaan. Zij hebben, zoals alle inwoners daar, huisarrest. Mijn schoonmoeder is 65 jaar en hartpatiënte. Mijn schoonvader is normaal kerngezond, maar loopt al een paar dagen te hoesten. Hij is 69 jaar. We hopen dat schoonmoeder haar hartmedicatie daar kan voorgeschreven krijgen, normaal gaat ze hier in België naar de dokter en haalt ze haar voorraad medicatie hier. Dat gaat nu dus niet.

Mijn ene grootmoeder is al 3 weken ziek. Mijn andere grootmoeder is diabetespatiënte en heeft 1 nier.
Mijn vader moet geopereerd worden aan zijn knie, die operatie is uitgesteld.
Mijn beste vriendin haar maagballon moet verwijderd worden, ook deze ingreep is uitgesteld.
Mijn broer is eind vorig jaar geopereerd aan een tumor. Die moet op controle. Hopelijk kan dit wel doorgaan.
Mijn mama en ikzelf zijn chronische longpatiënten. Mijn mama heeft de afgelopen week thuis gezeten met bronchitis.

Mijn broer, papa en stiefpapa werken allemaal in bedrijven met énorm veel collega's en verloop.
Mijn mama mag gelukkig grotendeels van thuis uit gaan werken nu, maar zal toch nog steeds af en toe met het openbaar naar hartje Antwerpen moeten.

Mijn partner werkt gelukkig in een kleinschaliger bedrijf. Normaal wisselen hij en zijn collega's regelmatig van locatie (er zijn 3 bedrijven) maar nu moet iedereen voorlopig blijven waar hij de afgelopen week zat. Klanten krijgen geen handen meer, en de werknemers dragen vanaf nu handschoenen ivm deurklinken e.d. Eten doen zij aan hun bureau, zoals altijd, maar bij mijn broer en papa's is dat niet het geval, die moeten allemaal gezellig samen in de kantine, en dan bestek nemen uit een bak met 100 vorken...

Ik maak me dus hoe langer hoe meer zorgen.
Nee, ik zie geen voordelen aan de Corona-maatregelen.


Want die domme mensen hier, die organiseren Corona-lockdownfeestjes.
Die kom ik dan tegen op stal. In de supermarkt. Kan ik fijn hun kruiwagen of winkelkar vastnemen daarna...
Van mijn klanten op het werk weet ik niet waar zij allemaal heengaan.
En verder zie ik enorm veel mensen buiten wandelen. Samen troepen in de parken en speeltuinen. Vrijdag nog zag ik een 30-tal studenten samen zitten aan 2 picknicktafels van het frituur hier achter de hoek. Ja, die volgen de maatregelen echt wel...

Anoniem

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:42

Ik dacht eerst. Huh, voordelen? Ik vind de huidige situatie afschuwelijk en ben bang voor wat er komt. Ik leef enorm mee met een ieder in die situatie.

Maar, ik snap dit best wel. Niemand is blij hiermee. Maar, er zitten ook puntjes aan die positief zijn.
Ik kan eindelijk mijn administratie bijwerken. Ik gun mijzelf (!) eindelijk rust. Ik liep tegen een burnout aan ivm veel klanten bezoeken, achterstallige administratie, elke dag willen sporten, veel sociale contacten. Daar zit nu een rem op. En ik geef geen geld uit aan onnodige broodjes, lunchen, etentjes, drankjes en avonden uit. Ik heb nogal een gat in mijn hand.
En ik denk dat met de crisis volgend jaar de huizenprijzen flink gedaald zijn..... die zijn nu absurd hoog als jij als alleenstaande een huis wil kopen in deze regio. Dusja.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 02:42

Ik heb nog wat projectjes waar ik geen tijd voor had en een door een ongelukje, ‘nieuwe’ playstation om mee te prutsen.
Ik moet normaal alle zeilen bijzetten alles vol te houden, nu ligt alles gewoon plat.
En ik lees dit nu en bedenk net dat ik geen reden heb om ook maar enigsinds op tijd naar bed te gaan.
Who cares, tot 6 april is het gewoon enkel mijn pony verzorgen en afspraken bij dokters enzo ter controle zijn afgezegd.

Sporten moet ik maar kan niet tot 6 april dus ik ga maar eens goed uitproberen of de wii of playstation een alternatief biedt nu.
Daar kwam ik gewoon niet aan toe door alles wat moest in mijn hoofd, nu alles stil ligt heb ik geen keus en zal ik iets aan sport moeten bedenken.

Verder geeft Corona vooral veel zorgen en in een keer veel kosten voor mij...
Kwetsbare vader (heel, heel ziek geweest.) en mijn moeder heeft goed behandelbare copd.
Beiden een risico en ik zelf ben ook risicogroep en goed de sjaak als ik het flink krijg.

Ik heb infuusmateriaal in moeten slaan, twee soorten injectieampullen met vitamines en extra iv medicatie en normale medicatie voor als het fout gaat.
Maar das flink veel rommel hoor, kost nogal wat.
Verzekering betaald niks aan dit, enkel opname in het ziekenhuis hier vergoeden ze.
Ik hoef mits normaal verloop waarschijnlijk alleen aan het infuus wegens te ziek zijn om oraal medicijnen op te nemen.
Dat gaat bij mij vrij snel, dus ik ben ingesteld op dat de ziekenhuizen straks overvol zitten ik mezelf desnoods thuis kan behandelen.
Klinkt raar misschien maar bij een ziekte waarbij je letterlijk doodgaat in 24 uur zonder medicijnen wil ik dat risico niet nemen.
Maar als ik niet ziek word heb ik komende jaren wel genoeg als ik gemiddeld verbruik. :=

Wat ik er wel uitgehaald heb in positieve zin is het besef hoe belangrijk het is altijd voldoende medische materialen en medicatie in huis te hebben.
Een leermoment! Ook ons kan dit overkomen.

Als dit voorbij is zonder dat het gebruikt is gaat een deel in opslag als crisispakket.
Het is nu echt klote, de onzekerheid van bepaalde belangrijke bestellingen zijn best slopend. :\
Ik heb meerdere pakketten onderweg en medicatie besteld, maar ga er vanuit dat een deel mogelijk al niet meer te leveren is.
Een positief punt dus: ook in nederland voorbereid zijn op iets als corona als je wat mankeert.
Altijd op tijd medicijnen bestellen, en bovenal even beseffen dat zorg krijgen niet vanzelfsprekend is. :)

In sommige landen ervaren mensen dit al jaren, maar ik sta wel meer stil bij hoe dat moet zijn.
De ver van je bed show ineens zo ver weg niet meer, en dat is echt niet negatief om zo’n dreiging mee te maken voor ons Nederlanders.
Even een wake-up call.

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:30

Voor iedereen die hier keihard door wordt geraakt, op alle manieren, is het echt verschrikkelijk. Ik heb ontzettend veel respect naar de zorg, leraren, supermarktsector en alle beroepen die nu gewoon door moeten gaan om de bevolking te helpen.

Om er dan toch iets positiefs uit te halen, gebaseerd op het feit dat 80% van de gevallen geen of lichte verschijnselen krijgt van dit virus, is het voor in de huidige maatschappij wel goed om even twee weken niks te mogen. Een groot deel, vooral in mijn generatie, rent zichzelf continu voorbij. Je staat continu op aan, dat die knop even op pauze mag is misschien wel goed.

Ik vond de laatste tijd de 'ieder-voor-zich' cultuur ook heel erg aanwezig. Met deze ramp komt het besef en de dankbaarheid hopelijk weer een beetje terug voor alle hulptroepen die nu hun uiterste best doen om de bevolking te redden/helpen.

Moeder natuur heeft ook even pauze, hopelijk halen we hier ook les uit. We hebben maar één aardbol.
Dit neemt allemaal niet weg dat het ontzettend scheef is dat we voor de punten hierboven een virus nodig hebben om het allemaal te zien en doen te beseffen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:56

smurffie schreef:
_San87_ schreef:
Ik vraag me nu wel af of die 'Corona is maar een griepje, bagatelliseer hier bagatelliseer daar, nu nog zo hard roepen dat het allemaal wel meevalt :).

Zeker.
Kijkend naar de cijfers die wetenschappelijk onderbouwd zijn heeft 80 tot 85% van de mensen met corona geen of milde ziekteverschijnselen.
De pest is dat dit virus veel besmettelijker is dan het griep virus. Daarnaast heeft nog niemand antistoffen omdat het nieuw is.
5% van de gevallen heeft ziekenhuiszorg nodig.
Die 5% heeft echter, in tegenstelling tot griep, dezelfde zorg nodig en in veel gevallen beademing.
Die apparatuur is er niet als iedereen tegelijk ziek wordt.

Wanneer we de ziekte over langere tijd kunnen spreiden dus de ziektegevallen minder snel op elkaar komen is de zorg er wel op berekend. Wanneer iedereen met zorgbehoefte van de griep tegelijk ziek zou worden ipv verspreid over de hele winter zou je hetzelfde probleem hebben. Daarbij kun je als besmet persoon met milde klachten ook overbrengen. Dat gebeurd bij een normaal griepvirus minder omdat we er meer antistoffen tegen hebben.
Als we allemaal zouden stoppen met inenten zouden die ziektes dezelfe impact kunnen hebben als corona nu.


Om een lang verhaal kort te maken, Covid-19 is geen griep, gedraagt zich niet hetzelfde als de griep, kwam opeens opzetten, we hebben geen anti-stoffen en het is veel meer besmettelijk, er worden serieuze maatregelen genomen en valt dus idd niet mee.

Bedankt voor de toelichting :).

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:09

Voordeel: de doventolk is geïntroduceerd bij belangrijk nieuws. Heel erg fijn voor doven en slechthorenden. Hopelijk zet dit voor hen nu door.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:09

Gelukkig zijn wij allemaal nog gezond. De kans bestaat wel dat mijn man (zzp) hierdoor failliet gaat.

Wel proberen we er het beste van te maken. Wat meer tijd samen met de kinderen, de tuin onder handen nemen, schuur opruimen dat soort dingetjes.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:12

Natuurlijk is het allemaal een grote ellende.

Maar ja. Gelukjes bij een ongeluk ervaar ik zeker. Niet dat ze het ook maar enigszins waard zijn, maar dat zijn wel de dingen waar ik ondanks alle ellende van kan genieten.

Heerlijk een paar weken geen BH aan hoeven.
Even niet die sociale druk van van alles moeten.
Lunch wandeling met de hond omdat ik thuis moet werken.
Geen minimaal twee uur per dag in de auto en geen files.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:39

TS, ik vind het mooi dat je dit topic opent. Want Corona is echt zwaar ellendig. Het is mooi om overal dat ene lichtpuntje in te zoeken en het is al helemaal mooi dat heel veel mensen dat lichtpuntje ook kunnen vinden.

Alle ellende verdwijnt niet door dat ene lichtpuntje, maar het kan er wel voor zorgen dat het misschien iets dragelijker wordt.

Iedereen heel veel succes en sterkte in deze periode. Ik vind het mooi om te lezen dat niet iedereen alleen maar een zwart gat ziet.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:46

Er zijn zeker voordelen als je denkt aan het milieu.

Minder auto's die rijden, vliegtuigen die vliegen.
Minder consumptie, minder vracht verkeer.

Dat dit slopend is voor de economie en enorme hoeveelheid banen kan/gaat kosten.. dat is verschrikkelijk.
Maar ik ben wel benieuwd wat dit voor een effect heeft op onze carbon footprint/ozonlaag whatever really (heb er niet veel verstand van) met alles dat zo'n beetje tot een stop komt.

Er is al aangetoond dat de smog in china flink is afgenomen omdat de fabrieken stil liggen. Hoe verschrikkelijk het ook voor de mens is.. voor de natuur is het misschien precies wat het nodig heeft.

xPabloBokt

Berichten: 9448
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 01:10

Ik vind het ook juist een mooi topic. Ik denk dat voordelen gewoon een verkeerd woord ervoor is. Eerder het positieve proberen te zien, denk ik dan maar.
- Ik spaar 4 uur reistijd per dag uit waarin ik nu wat nuttigers kan doen.
- Mijn concerten zijn afgelast waardoor ik nu langer kan sparen voor de tripjes er naartoe.
- Ik kan langer slapen als ik om 9.00 al een meeting heb met studiegenootje.
- Ik zie veel minder snelwegongelukken in het nieuws.

Ik haal me juist wel op aan dit soort gedachten..

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 06:49

Buiten het feit dat Corona verschrikkelijke gezondheidheids en financiële scenario's met zich mee brengt snap ik je gedachten wel. (En ook zeker ernstig risico in mijn eigen directe netwerk). Maar ik zag onderstaande tekst op facebook en vond dat wel een mooi stuk.

SURVIVAL OF THE KINDEST

Als een mens een keer griep doormaakt kan dat een schok zijn voor het immuunsysteem. Sommige schokken zijn misschien te groot, maar de meeste maken ons sterk en creëren een gezonde afweer. Nu lijkt het of de wereld de griep heeft. De wereld hoest, heeft een pauze nodig en werkt aan zijn eigen immuunsysteem.

Juist nu het klimaat dringend aandacht vraagt, moeten we massaal thuisblijven. De luchtkwaliteit krijgt hier en daar adempauze en knapt op. We kunnen nadenken over of we vaker thuis kunnen werken en de natuur een beetje sparen.

ALLES IS MET ALLES VERBONDEN

We denken soms zo in landsgrenzen, geloofsgrenzen, hokjes en soorten, goed en kwaad, maar dit virus doet daar niet aan mee. In de natuur bestaan deze grenzen namelijk niet. Alles is met alles verbonden. We zijn één grote familie. We kunnen allemaal geraakt worden en we hebben saamhorigheid en solidariteit nodig als onze weerstand beproeft wordt.

We zijn zo’n enorme consumptieve wereld geworden, maar dit virus vraagt ons even te stoppen. De boodschappentas thuis te laten, zelf thuis te blijven, even niet van hot naar her te reizen. Even ZIJN in plaats van doen. De voorraden die we hebben aan te spreken en al het rennen en vliegen en consumeren even te laten kalmeren. We leven in een 24 uurs maatschappij, nu is het een aantal weken of maanden tijd om tot stilstand te komen. We hebben weer lege dagen op de kalender, we kunnen thuis zijn met onszelf. We voelen weer hoe het is om dagen gewoon samen en gezin te zijn. Met elkaar de tijd te beleven.

HET WONDER ONTDEKKEN

Veel van onze relaties spelen zich deels of geheel af in een digitale dimensie. Nu we elkaar niet mogen aanraken en niet mogen knuffelen kunnen we weer ontdekken hoe waardevol werkelijk fysiek contact is. Nabijheid en aanraking zijn van levensbelang. Soms ontdek je het wonder van iets pas wanneer je het even kwijt bent.

Darwin zei: niet de sterkste of de meest intelligente overleven, maar diegene die zich het beste kunnen aanpassen aan veranderingen. Dit is een moment om onze mee-verander-spieren weer eens flink te trainen. Ook kunnen we ontdekken dat onze acties invloed hebben op de mensen om ons heen. We zijn van elkaar afhankelijk. Het virus vraagt zorg voor elkaar en onszelf even iets ontzeggen om voor de zwakkeren zorg te dragen. Survival of the kindest!

Dus laten we geen schuldigen zoeken, geen complotten bedenken, maar de uitdagingen die op ons afkomen aangaan, met zoveel mogelijk medemenselijkheid en zorgzaamheid.

©️ Psycholoog F. Morelli, Italië

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 07:47

-Er wordt meer rekening gehouden met je personal space (althans, dat wordt er nu ingeramd en hopelijk blijft die gewoonte gelden)
-Een bepaalde rust nu de ratrace wereldwijd op pauze gezet is
-Ik koop bijna niks, behalve essentials

fransje23

Berichten: 15377
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 08:30

Buiten de oorlog in de supermarkt om heb ik het idee dat mensen vriendelijker zijn. Er is veelal ook minder haast, dat is fijn. :j

Misschien heb ik met " voordelen" niet het juiste woord gekozen maar als ik positief had getypt zijn er mensen die zeggen dat er niets positief is.
Mijn insteek is dat een situatie niet makkelijker wordt door het alleen zwaarmoedig en depressief te zien. Sta zeker nu ook bewuster stil bij wat we allemaal nog wel kunnen en hebben.

Ik kan ook genieten van het mooie weer, zonlicht!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:34

Ik snap het topic ook wel. Ik moet zeggen dat mijn vriend en ik (we wonen op een boerderij in een uithoek van Nederland) vrij weinig merken van de maatregelen, behalve dat ik de komende weken thuiswerk. De supermarkten zijn hier gewoon vol, mijn vriend is boer dus dat gaat gewoon door (de handel is al gedaan), we hebben geen kinderen. Ik geloof dat onze vrienden in de steden het dus veel intenser ervaren. Positieve kanten die ik zie is vooral voor het milieu, even een adempauze en minder vervuiling. Een prettige bijkomstigheid voor mezelf is dat ik rond half 5/5 uur meteen op de fiets naar m'n paard kan en in het licht lekker m'n ding kan doen.

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:45

- Ik krijg meer uren (supermarkt). Volgens mij heeft hoofdkantoor gewoon gezegd van rooster maar wat je nodig hebt :')
- Er ontstaan mooie initiatieven.

Meer positiefs kan ik niet inzien. Veel bedrijven gaan toch echt in de problemen komen vrees ik :/ En de uitstoot die niet uit auto's komt, komt nu wel uit kachels die normaal niet aan staan en nu wel.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:54

magda_90 schreef:
Leo schreef:
Ik vind het vreemd om in voordelen te gaan denken. Die zie ik namelijk niet.


Dat heet omdenken en het beste van de situatie maken.


Dat dus.

Qimm

Berichten: 15175
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:01

Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:38


neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:51

Ik ben ook bang voor wat nog komen zal. Boos op mensen die het niet nauw nemen met de voorzorgsmaatregelen omdat de oneerlijkheid van het leven is dat zij wellicht zelf niet stikziek zullen worden door besmetting maar anderen rondom hen wel door hen besmet kunnen worden en daar wél stikziek van zijn. Dus ik ben heel bezorgd en wil iedereen een hart onder de riem steken: zorgpersoneel, poetshulpen, productiearbeiders, dokters, mensen die hun zaak moeten sluiten wat grote financiële gevolgen heeft,...

Maar los daarvan, merk ik wel hoeveel verbondenheid er eigenlijk nog mag en kan zijn in onze individualistische maatschappij en dat vind ik mooi. Ik heb zelf inderdaad thuiswerk op staan, iedereen zoekt andere manieren om zijn werk te doen en moet daarbij creatief zijn. Het is fijn om te zien dat mensen wel proberen hun plan te trekken en zoveel mogelijk wel continuïteit willen blijven zien. Anderzijds ook dat het leven een beetje stilvalt en het allemaal op een trager tempo mag gaan voor zij die inderdaad niét ziek zijn maar vooral wat in afzondering werken of leven. Ik ga wat vaker met de hond wandelen, die is ook heel tevreden dat ik van thuis uit werk, ik ben sinds lange tijd terug gaan joggen... We maken er gewoon het beste van zolang dat moet. En dat geldt voor iedereen, denk ik.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:05

Ondanks dat ik er nog steeds nogal down van ben zag ik toch een klein voordeeltje: We hebben nu iets anders om ons druk te maken dan de Zwarte pieten discussie!! Daar hoor je gelukkig nu even niet meer van.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:07

Mijn grootste voordeel... pas op de plaats maken en de realisatie dat ik mijzelf normaal gesproken nog altijd voorbij ren.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:27

kwii schreef:
Mijn grootste voordeel... pas op de plaats maken en de realisatie dat ik mijzelf normaal gesproken nog altijd voorbij ren.
.
Herkenbaar! Het is onthaasten nu..

Bloemetje75
Berichten: 1990
Geregistreerd: 19-07-11

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:34

Ik zie ook tijd om mijn kinderen andere vaardigheden te leren waar normaal door drukke schema geen tijd voor is. Koken, brood bakken, knopen aan zetten, een fietsband verwisselen, een stekker aan een snoer zetten, strijken...
Middelste vroeg al om een spelletjes competitie op te zetten.