In de zomer willen mijn vriend en ik gaan samenwonen
Ik woon nu in een co-housing in de stad met één huisgenootje. Heel gezellig, maar na jaren met huisgenoten kijk ik wel erg uit naar ons eigen plekje zonder anderen
Mijn vriend woont "bij zijn moeder"; zij woont in een best groot herenhuis een halfuurtje fietsen van de stad (was vroeger een klooster, iets van 30 kamers), waar hij nu een gang van heeft. Dit is eigenlijk een beetje internaat-achtige gang met 6 kamers.Onze twee opties zijn dus: we zoeken een appartement aan de rand van de stad, of ik trek bij hem in. In dat laatste geval zouden we wel een extra keuken en badkamer zetten en een deur aan het begin van de gang, zodat het toch een afgesloten geheel is.
Dit zijn de voor- en nadelen van beide plekken:
Voor een appartement:
+ dichter bij de stad
+ echt onze eigen plek
- duurder
- 'onbekende factoren' zoals straat- of burenlawaai
- geen tuin
- moeten nog gaan zoeken
Voor intrekken bij mijn vriend:
+ we kunnen wat meer sparen
+ we hebben mee zeggenschap over de inrichting van badkamer en keuken
+ grote tuin
+ rustige buurt
+ meer plaats voor de kat
- nog niet helemaal ons eigen stekje
- verder weg uit de stad, in de buurt is niet zoveel te doen
Eigenlijk moeten we dus de afweging maken, staat het meer sparen voldoende tegenover de nadelen?
Mijn vriend is er eerder voorstander van dat ik bij hem intrek (vooral voor het sparen), maar wil ook dat ik uitzoek wat mij het gelukkigst zal maken

Wat wil ik met dit topic bereiken; ten eerste de voor- en nadelen eens op een rijtje zetten en daarnaast ben ik ook heel benieuwd wat jullie zouden doen? Zijn er dingen waar ik nog niet aan gedacht heb?
dus wat mij betreft ook een belangrijke vraag! 
nu is mijn geval nogal extreem maar genoeg schoonmoeders die misschien niet denken dat je de beste partner bent voor hun kind wat daardoor voor vervelende situaties kan zorgen.