Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 10:10

Ik zit op dit moment te wachten op mijn vlucht (naar huis gelukkig) en zie toch behoorlijk wat toeristen nog die gaan boarden.

Veel vluchten zijn al geannuleerd en sommige landen doen volledig de deuren dicht voor 30 dagen.

Dus ik vraag mij af, mensen die al een vakantie hadden geboekt. Gaan jullie en wat gaan jullie doen met alle restaurants, bars, musea etc. gesloten?

Rose94

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:12

Wij hebben plannen om naar Thailand te gaan op 12 april en twijfelen. We wachten de situatie af. Tot 8 april kunnen we annuleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:13

Ik zou absoluut niet gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:14

Ik zou ook niet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:15

Stedentripje dan voor mij. Maar ik zou 22 maart naar Barcelona vertrekken. Dat gaat ook niet door.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:20

Ik zou gaan als het land waarheen je gaat je toelaat. Het heeft geen zin om ergens heen te gaan waar je vervolgens eerst 2 weken in quarantaine moet.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:23

Wij zouden over een week naar disney gaan helaas hebben we te horen gekregen dat die dicht gaat en onze reis wordt geannuleerd ...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:23

Ik heb maaaandeb geleden een week center parcs geboekt met ons gezinnetje. Vertrek over 2 weken. Ik weet dat het niet perse de reis van mijn leven is en makkelijk op een ander moment kan, maar stiekem baal ik wel heel erg dat het waarschijnlijk niet door gaat in verband met zeeeer beperkt toegankelijke faciliteiten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:24

Vrijbuiter34 schreef:
Ik zou gaan als het land waarheen je gaat je toelaat. Het heeft geen zin om ergens heen te gaan waar je vervolgens eerst 2 weken in quarantaine moet.

Ja, totdat je niet meer terug kunt komen. Zit je daar.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:24

Chocopasta schreef:
Ik heb maaaandeb geleden een week center parcs geboekt met ons gezinnetje. Vertrek over 2 weken. Ik weet dat het niet perse de reis van mijn leven is en makkelijk op een ander moment kan, maar stiekem baal ik wel heel erg dat het waarschijnlijk niet door gaat in verband met zeeeer beperkt toegankelijke faciliteiten :o

Totaal begrijpelijk, je hebt je toch ergens op verheugd! Krijg je wel je geld terug?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:25

Ik ben vorige week naar frankrijk vertrokken en ga morgen naar huis. Er is niks aan de hand.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:25

Joman schreef:
Vrijbuiter34 schreef:

Haha, voor mij is het nu eigenlijk meer de uitdaging of ik er uberhaupt kom. Of ik nog terug kom zie ik dan wel weer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:28

Zolang de situatie niet drastisch verergert, ga ik met Pasen nog gewoon op bezoek bij een vriendin in Frankrijk.

Joman schreef:
Vrijbuiter34 schreef:

Inderdaad, weer een ervaring rijker. :D

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:29

Ik vertrek dinsdag (hopelijk)! Voor mij is het per dag bekijken hoe het gaat. Mijn reis gaat naar een land waar het warm is en een tiental het corona virus hebben. Als het goed is accepteert dit land nog gewoon Europeanen, maar worden wel gecheckt bij aankomst :) Omdat het een zon-vakantie is heb ik geen problemen met het niet gaan naar musea etc.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:35

Abby_Snow schreef:
Ik vertrek dinsdag (hopelijk)! Voor mij is het per dag bekijken hoe het gaat. Mijn reis gaat naar een land waar het warm is en een tiental het corona virus hebben. Als het goed is accepteert dit land nog gewoon Europeanen, maar worden wel gecheckt bij aankomst :) Omdat het een zon-vakantie is heb ik geen problemen met het niet gaan naar musea etc.

Ik duim voor je mee en hoop dat het je lukt, veel plezier!

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:35

Joman schreef:
Vrijbuiter34 schreef:

Inderdaad, weer een ervaring rijker. :D[/quote]

haha precies dat dus!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:36

Ik wacht momenteel in spanning af of onze vakantie naar Thailand doorgaat. De maatregelen voor reizigers vanuit oa NL schijnen flink aangescherpt te zijn. Volgens planning vertrekken we woensdag. De bedragen die met deze reis gemoeid zijn zijn voor ons dusdanig dat als we nu niet kostenloos kunnen omboeken/annuleren we de komende jaren waarschijnlijk geen vakantie hebben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:38

Vrijbuiter34 schreef:
Chocopasta schreef:

Totaal begrijpelijk, je hebt je toch ergens op verheugd! Krijg je wel je geld terug?

Zolang het reisadvies niet negatief is krijg je niet zomaar geld terug, dan moet je een coulante annuleringsverzekering hebben.

'Wij' bieden mensen aan om te boeken naar een andere periode in 2020, voor dezelfde of een hogere prijs (die dan uiteraard betaald moet worden), als dat de gast niet schikt annuleren we. Maar momenteel krijgt 9 van de 10 gasten geen geld terug van de verzekering.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:39

Mijn vakantie is pas in juni, maar wel naar Italië.. Ik wacht het gewoon af. Ik heb alleen een aanbetaling gedaan, dus ach

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:42

Ik zou, wanneer het niet naar een risicogebied als Italië is of een land waar je niet in mag (USA) , gewoon gaan. Wij hebben pas eind juni onze reis staan, maar wil wel eerder ook nog een paar dagen weg (in mei o.i.d.) en zullen dat ook gewoon boeken.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:44

Ik ben op vakantie in nieuw Zeeland momenteel. Ik hoop dat ik terug kan komen, vlucht is geannuleerd. :+

Maar als ik nu weg zou gaan, zou ik niet gaan. Vanwege het feit dat er zo veel vluchten gecancelled worden dat je kans heb om niet meer terug te komen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:44

Ik zou 11 t/m 13 april naar Parijs gaan maar ik reken erop dat dat niet doorgaat. En al zou het mogelijk zijn twijfel ik zelf sterk of ik nu wel wil gaan.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:45

Athelas schreef:
Ik ben op vakantie in nieuw Zeeland momenteel. Ik hoop dat ik terug kan komen, vlucht is geannuleerd. :+

Maar als ik nu weg zou gaan, zou ik niet gaan. Vanwege het feit dat er zo veel vluchten gecancelled worden dat je kans heb om niet meer terug te komen.

Nieuw Zeeland is fantastisch, daar kun je je nog wel even vermaken toch 8-)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:17

WenK schreef:
Ik wacht momenteel in spanning af of onze vakantie naar Thailand doorgaat. De maatregelen voor reizigers vanuit oa NL schijnen flink aangescherpt te zijn. Volgens planning vertrekken we woensdag. De bedragen die met deze reis gemoeid zijn zijn voor ons dusdanig dat als we nu niet kostenloos kunnen omboeken/annuleren we de komende jaren waarschijnlijk geen vakantie hebben.

Jij wist het al, maar voor de rest van Bokt: ik zit in hetzelfde schuitje (we hebben -als het doorgaat- dezelfde vlucht).
Is echt afwachten nu of het door kan gaan.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:21

Ik ga volgende maand naar IJsland. Hoop heel erg dat het door kan gaan. Daar is het Corona virus nog niet echt uitgebroken (1 persoon tot nu toe), maar ik vraag me meer af of we straks Nederland nog uit mogen.