Scooter in trailer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fluttershy

Scooter in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 18:03

Hoihoi!

Even tussen alle coronadrukte door :9

Hoe krijg ik mijn scooter 90km verderop? Past een scooter met windscherm in een paardentrailer? Of moet ik en motortrailer huren? Ik heb echt 0% verstand als het op voertuigen aankomt :') Heb ook al een topic in een scooterforum gepost maar krijg 0 antwoorden, bokt doet meestal beter zn werk :Y)

Groetjes!

raket

Re: Scooter in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:04

Ik heb een keer een vespa in een 1.5 paard trailer vervoerd. Had aan beide kanten een baal stro en aan de voor of achterkant denk ik.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:06

Ja hoor, Motor kan er ook in, even goed vastzetten met spanbanden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:06

Gaat prima hoor. Wij hebben hem toen vast gezet met spanbanden in onze 2 paardstrailer

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:07

Dat moet zeker wel passen lijkt me. Een paard is vele malen groter dan een scooter en dat past ook ;)
Ik heb mijn scooter ooit vervoerd met een simpele aanhanger. Gewoon goed vastbinden en er kan niks gebeuren.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 18:10

Maar hoe met ik die spanbanden vastmaken? Kan toch nergens in een trailer vastgezet worden? Heb zelf geen trailer dus word en huurtrailer. Het is een nieuwe scooter en ben echt schijtbenauwd voor krasjes haha :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:13

Scooter past ook in een busje of op een aanhanger. Beetje creatief zijn en wat grote kleden/dekens meenemen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:18

Je hebt toch stangen in de trailer? Anders laat je chauffeur dat voor je doen. Die heeft er vast wel meer kijk op. Maar als je toch moet huren is een gewone aanhanger makkelijker met bevestigen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:12

Ik heb vroegah met mijn brommertje weleens 120 kilometer gewoon zelf gereden. Hoef je niemand om hulp te vragen, kost je alleen de benzine en de tijd. 90 kilometer is best te doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:19

ja hoor,past prima.wel even goed vastzetten :j

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:28

Mijn vriend crosst altijd en gebruikt onze 2 paards trailer daarvoor, hij gaat samen met een vriend en dan komen er een quad en een crossmotor in. Even met een spanband goed vastzetten, dan komt het helemaal goed.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:57

Voorstang er in laten zitten en daar het stuur aan vast knopen. Kan ie niet links en nie rechts. Evt eerst scooter er in en dan de stang pas erover gezien je een scherm hebt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:23

Ja gaat uitstekend bijvoorkeur met 4 spanbanden, 2 aan het stuur 2 aan bagagedrager! Staat ie muur vast tussen voor en achterstang!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:25

Prrrr schreef:
Ik heb vroegah met mijn brommertje weleens 120 kilometer gewoon zelf gereden. Hoef je niemand om hulp te vragen, kost je alleen de benzine en de tijd. 90 kilometer is best te doen.

Inderdaad, ik zou het ook gewoon op de scooter afleggen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:26

Maar als je toch moet huren, waarom dan niet gewoon een motortrailer? Waarom moeilijk doen met een paardentrailer die er niet op gebouwd is, als er aanhangers zijn waar de bevestigingspunten voor spanbanden voor het vervoeren van motoren precies op de goede plekken zitten?
Het is vermoedelijk nog goedkoper ook.

En als een motortrailer moeilijk te vinden is, huur dan gewoon een busje.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:33

Past prima. Al kan je ook prima die 90km met scooter rijden. Scheelt een hoop brandstof.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 00:26

90 km. is een paar uurtjes rijden en het wordt mooi weer. Zou dat gewoon doen, scheelt je een hoop gedoe.

Als je iets gaat huren, even de Tip van Flip: zet je scooter niet op de standaard / middenbok als je 'm met spanbanden vast zet.

Wij vervoeren onze motoren in een dichte aanhanger en zetten ze dan met het voorwiel in een inrijklem en dan trekken we ze goed in de veren en zetten ze vast met spanbanden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 00:36

Aangezien mijn wederhelft al eens 12 Bromfietsen in een trailer heeft gehad, 1 geen enkel punt :D Ja het was lichtelijk stapelen, 2 lagen bovenop de rest met dekens, maar de rest stond gewoon rechtop.

Als nodig voor en achterstang eruit. Kan je de ogen waar de stangen inhaken gebruiken om de spanbanden te fixeren. Als stangen er niet uit kunnen, stuur en voorvork vast aan de voorstang en vanaf het zadel/de achterbrug vastzetten aan de achterstang. Bij voorkeur in de hoeken waar de stang normaal in de haken zit. Dan kan er in principe niks meer mee gebeuren. Het mooiste is idd een open aanhanger met ogen op de bodem. Dan kan je de scooter naar beneden toe fixeren.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 00:39

Haha, toen wij ons open motortrailertje nog hadden, zijn wij ook een keer met 2 racemotoren, een snorbrommer, een scooter en een fiets op pad geweest. Het was wat passen en meten en het zag eruit alsof we acuut gevlucht waren maar het werkte wel :))

En inderdaad proberen om naar beneden toe te fixeren en de scooter wat in z'n veren te trekken, dan staat ie het meest stabiel.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 01:11

Ik heb mijn zoon zijn scooter opgehaald met mijn Peugeot partner. Ken je niemand met zo een soort auto? VW Caddy of soort gelijke auto’s past die prima in.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 02:28

Ik heb nooit een scooter gehad dus ook niet in de paardentrailer vervoerd. Maar wij zetten er werkelijk alles in wat vervoerd moet worden. Hout, nieuwe ramen, fietsen, meubels, geit noem maar op. Dus ik zou zeggen ja dat gaat.

Ik lees dat je een trailer moet huren. Dan kun je evt kijken of je een speciale trailer kan huren.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 07:34

Fluttershy schreef:
Maar hoe met ik die spanbanden vastmaken? Kan toch nergens in een trailer vastgezet worden? Heb zelf geen trailer dus word en huurtrailer. Het is een nieuwe scooter en ben echt schijtbenauwd voor krasjes haha :+

Nieuw en rijdend? Dan lekker op de scooter gaan rijden, die 90 km is een fluitje van een cent!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:55

Hannanas schreef:
Fluttershy schreef:

Nieuw en rijdend? Dan lekker op de scooter gaan rijden, die 90 km is een fluitje van een cent!

Hangt ervan af of het motorblokje nog moet worden ingereden. Wat voor motorblokje het is. Volgens mij moet er na de allereerste 50 kilometer rijden weer olie ververst worden? Dus dan wordt lastig als ie gloednieuw is. Maar daarnaast ook niet langdurig volle snelheid.

In de trailer gaat echt prima, goed strak vast sjorren en het blijft rechtop en keurig stil staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:01

Ik vraag mij eerder af wat er niet in een trailer kan als ik zie wat wij al hebben verhuisd met dat ding _O- Kan prima hoor!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:18

DeMolenhoek schreef:
Ik vraag mij eerder af wat er niet in een trailer kan als ik zie wat wij al hebben verhuisd met dat ding _O- Kan prima hoor!

Hou op, schei uit!, hahaha