Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 23:22

Keet schreef:
Wat mij betreft sluiten ze eerst alles vanaf de middelbare scholen en hoger, de kinderen die prima alleen thuis kunnen blijven. Zijn ook vaak groepen mensen die uit diverse dorpen komen en opgehokt zitten.
Basisscholen zijn over het algemeen redelijk wijkgebonden dus die kan je met wat maatregelen prima nog open laten zolang het personeel beschikbaar is.
Hou de groepen goed gescheiden. Aparte speelkwartieren per klas. Geen buitendeklas activiteiten ect



Zo denk ik er ook over.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 23:28

Polly schreef:
Ik geef je groot gelijk.
Hier in de buurt is het helemaal nog niet maar gisteravond was ik op school voor een vergadering en de directie gaf aan dat het in hun ogen een kwestie van dagen is voor ze wel dicht moeten.
Als ik in jouw situatie had gezeten had ik precies hetzelfde gedaan. Wat zei de school?



Ik heb ze laatste twee dagen onder het motto " mijn dochter kan iedere moment opgeroepen worden voor OK en we zijn gewaarschuwd " vermijd mensen i.v.m Corona", al afgemeld.
Mentor geeft me wel gelijk maar ik maak me wel zorgen over de gemiste lesstof.[/quote]

Je weet hopelijk dat die OK mogelijk niet doorgaat? Bij ons gaan alleen oncologische en spoed operaties nog door.[/quote]

Staat gepland voor ergens eerste of tweede week april dus er is nog tijd

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:50

Vandaag inderdaad te horen gekregen dat kinderen met hoest etc niet naar de kdv mogen. Nu heb ik ook sinds vandaag keelpijn en lichte hoest. En mijn dochter hoest twee tot drie keer per dag. Dus ik denk dat wij maandag in ieder geval ook thuis blijven en dan even kijken hoe verder.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:40

Ik vind het zeer verstandig om kinderen thuis te houden en ben eigenlijk voor helemaal sluiten van de scholen... maar dat zal nog wel komen.

Anoniem

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:41

Ja ik ook
Iig 2 weken met opvang op school voor de mensen die anders niet kunnen werken

Blijven wij gewoon 2 weken thuis totdat dit hopelijk over is gewaaid

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:50

juval schreef:
ik hou ze thuis.
2 op de basisschool en een havo.
Ze zijn nog niet ziek, maar gewoon voor de zekerheid. We hadden wel een mail gehad van de basisschool dat de juf van groep 3 ziek is, dus die klas werd sowieso naar huis gestuurd.

Maar ik ben wel benieuwd wanneer ze wel weer kunnen gaan. Oudste zit in eindexamenjaar en zou eind volgende week tentamens hebben.


Ja en wat doen ze dan?
Dit is niet persoonlijk, maar gisteren ging ik naar de bakker,slager en naar de stad om luiers....lopen daar groepjes kinderen met en zonder ouders te shoppen en gewoon in de speeltuin met elkaar.
Ook de plaatselijke verzorgpony's draaien overuren echt sorry maar dan heeft het thuishouden ook geen zin.
Het andere is dan brengen ze kind een weg en kind 2 niest zo hard dat de snot op de grond valt, en dan gewoon een kwartier blijven hangen...dus de besmetting met wat dan ook komt er toch gewoon van!
De top was toen ik ouders hoorde zeggen als de school dicht gaat kunnen we een midweek je weg! :+

Ik denk dat het nog wel eens lastig kan gaan worden als het zo word onderschat!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:53

Hier gaan de kinderen nog naar school. Laat ze ook gaan zolang dat nog aan de orde is.

Geen problemen hier als de scholen dichtgaan. We werken beide thuis op dit moment.
En ze zijn beide ook oud genoeg om alleen thuis te blijven. Er was dus hoe of hoe geen probleem geweest.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:03

Hier de school ook ( gelukkig ) nog open .. ik weet simpelweg niet hoe ik het moet doen als ze die dicht doen .. ik werk zelf in het OV en daar zijn ook de nodige maatregelen getroffen .. kantoormensen werken thuis , helaas heb ik geen kantoorbaan en zal ik gewoon aan het werk “ moeten “ .. alles is verder gecanceld ballet van m’n dochter , een uitje wat we via het werk zouden hebben .. cursussen van het werk .. we wachten af .

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:04

kwita schreef:
Ja en wat doen ze dan?
Dit is niet persoonlijk, maar gisteren ging ik naar de bakker,slager en naar de stad om luiers....lopen daar groepjes kinderen met en zonder ouders te shoppen en gewoon in de speeltuin met elkaar.
Ook de plaatselijke verzorgpony's draaien overuren echt sorry maar dan heeft het thuishouden ook geen zin.
Het andere is dan brengen ze kind een weg en kind 2 niest zo hard dat de snot op de grond valt, en dan gewoon een kwartier blijven hangen...dus de besmetting met wat dan ook komt er toch gewoon van!
De top was toen ik ouders hoorde zeggen als de school dicht gaat kunnen we een midweek je weg! :+

Ik denk dat het nog wel eens lastig kan gaan worden als het zo word onderschat!


Precies dit. Sterker nog, hiermee breng je de kwetsbare doelgroepen misschien nog wel meer in gevaar; ouderen en vatbare mensen die expres overdag even hun boodschapje halen, om zo rustig mogelijk/min mogelijk mensen tegen te komen.
Dat vakantie vieren heb ik ook al vaker gehoord. Laatst was er een interview met een docente die toch wel flink liet doorschemeren dat ze het oneerlijk vond dat anderen wel “vrij thuis zaten” en zij door moesten. :')

@moniek toch even complimenten voor jou! Je hoort veel over de zorg, maar weinig over al die andere sectoren die ook gewoon doorgaan. Dit laat wel goed zien welke banen cruciaal zijn voor het land! :)

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:13

Mijn man is het met me eens dat ons kind thuis blijft. En thuis betekent hier ook echt thuis.

Scholen dicht is het beste, maar gebeurt niet omdat veel mensen die hard nodig zijn dan niet kunnen gaan werken.

Ik ben thuis en mijn man moet 2 weken thuiswerken. Dan dragen we een steentje bij door ons kind thuis te houden en de besmettingsdruk te verlichten. Zo weinig mogelijk kinderen op school lijkt me al veel gunstiger dan alle kinderen op school.

Daarnaast gaan er groepen uitvallen, dat is aangekondigd. Er zijn onvoldoende gezonde leerkrachten. Laat kinderen voor wie thuis geen opvang is dan maar naar school gaan. Daar zijn zij, ouders en de school erg mee geholpen.

Dat er lesstof wordt gemist is jammer, maar nu gelden toch echt andere prioriteiten.

We kregen trouwens gisteren een appje dat het klasgenootje waar ons kind eergisteren bij thuis heeft gespeeld inmiddels ziek is en koorts heeft. Zijn moeder zei toen al dat haar moeder behoorlijk ziek was, niet getest. Zo gaat dat dus.

Wij blijven voorlopig echt in huis. Geen vriendjes die komen spelen en contacten met anderen via de app. Bij mijn moeder in het verpleeghuis mag nu nog maar 1 gezonde bezoeker per dag mits die niet uit Brabant komt. Ik ben verkouden dus ook daar ga im voorlopig niet heen. Hopelijk blijven de mensen van de zorg overeind. Ook in andere verpleeghuizen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-03-20 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:19

Ik vind het lastig, val zelf door chronische ziekte en de medicatie in de risicodoelgroep. Aan de ene kant zou ik de kinderen ontzettend graag thuis willen houden omdat het toch allemaal wel spannend is, maar aan de andere kant wil je ze geen achterstand op laten lopen en hun dagelijkse ritme verstoren. Blijven ze hier wel thuis, dan is dat ook thuis. Ik probeer zoveel mogelijk thuis te blijven op het moment, voor de kinderen is dat dan ook zo. We hebben de paarden aan huis, dus ze vermaken zich wel, alleen dan wel of geen vriendjes, dat zal het lastigste punt zijn. Ik denk ook idd niet dat kinderen thuis houden uit veiligheidsgevoel veel zin heeft als je dan vervolgens overal naar toe gaat om ze zoet en bezig te houden. Ook daar kan je het virus oplopen of verspreiden..

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:29

Ik werk in de zorg en zal het einde van deze week toch echt weer naar mijn werk moeten. Kinderen gaan dan naar mijn moeder (net als altijd en heb ook geen andere optie). Nu werkt zij ook in de zorg dus ik vind het wel lastig, maar een andere optie heb ik dus niet.

Boodschappen moeten wel gedaan worden en kan mijn kinderen niet thuislaten, dus dat wordt zeer doelgericht boodschappen doen. We gaan zo wel naar het bos en de speeltuin tegenover ons huis is vaak geen kip te bekennen dus daar zal ik de komende tijd ook wel te vinden zijn denk ik.

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:31

De mijne gaat gewoon naar school zolang hij niet hoest, niest en alle andere beperkingen die er inmiddels zijn opgelegd. Ik zou hem prima thuis kunnen houden, maar ik vind regelmaat en naar schoolgaan belangrijk.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:35

Ik hoop toch dat Nederland wel wakker wordt en er een volledige lockdown komt.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:39

Sorry maar ik vind dat van regelmaat en lesstof zo'n dooddoener... :roll:

Dan zeg je letterlijk:
"ik vind regelmaat voor mijn kind belangrijker dan de (inter)nationale volksgezondheid".


En die lesstof missen ze dan allemaal. Dat komt echt wel weer goed en wordt een mouw aan gepast.

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:42

Ja dat mag jij vinden inderdaad. Ik vind wat anders :D en zal die mening verder voor me houden.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:44

En er dan ook nog om lachen >;)

pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:45

verootjoo schreef:
pmarena schreef:
Ik zit nog een beetje te twijfelen maar in principe denk ik dat we onze bijna 5-jarige thuis gaan houden vanaf maandag. Wat er nu aan de hand is is natuurlijk voor heel veel mensen erg vervelend, maar ik vind het ook wel enorm sneu voor onze kerel hoor...

Die wordt volgende week donderdag 5. En nu hebben we zijn familiefeestje (bij binnenspeeltuin met fijn restaurant) van morgen afgezegd zeg maar in het belang van de volksgezondheid want zelf zullen we het vast overleven als we daar iets oppikken. Hij verheugde zich daar al maanden op....

En kreeg ook net bericht dat zijn speurtocht-in-het-bos feestje niet doorgaat! Dat vind ik toch wel grote onzin hoor, met 5 jochies die toch al bij elkaar in de klas zitten... buiten in het bos! Dat is toch nauwelijks risico..... -O- Maar dat gaat dus ook zijn neus voorbij en daar leefde hij ook al tijden naartoe.

En het met zijn 2 beste vrienden de klassen rond gaan wordt ook niks want die worden allebei thuisgehouden.... dan heb je toch echt wel pech want dat haal je later ook niet meer in :(:)


Ah gossie, wat erg zeg voor hem :( Kan ik echt verdrietig van worden en waarschijnlijk snapt hij het niet eens goed waarom.
Mijn zoontje van 3 is telkens erg verdrietig dat hij geen snoepje/pepsels meer krijgt in de supermarkt.

Maar kan je niet zelf een speurtocht in het bos maken en zelf het feestje doen? Had je een organisatie oid ingehuurd?


Ja ik had gevraagd aan deNatuurklas.nl of zij wellicht ook een speurtocht feestje wilden doen. Ik dacht leuk dan kan hij die dames leren kennen en ook eens aan een cursus meedoen ofzo van hun. Ze zouden dan ook spannende dingen doen zoals een vuurtje maken en daar marshmellows / brooddeeg roosteren enzo. Dat vind ik zelf toch een beetje gek om te doen, fikkie stoken ergens :P

Verootje ja we zitten nog een beetje in dubio. Kunnen zelf wel wat in elkaar draaien van een speurtocht...maarja willen wij en de andere ouders het dan wel door laten gaan als er snotteraars / hoesters tussen zitten...ze zijn allemaal 4 / bijna 5 jaar en die van ons was van de week (beste vriendje al 5 geworden, die heeft zijn feestje gelukkig wel nog net helemaal goed kunnen vieren zowel thuis, op school als in speeltuin) de enige zonder snot of af en toe hoesten / niezen....

En als er dan kinders niet mee gaan is het ook weer zo sneu voor die jochies. Dus dan maar beter helemaal verzetten denk ik en gewoon maar thuis slingers ophangen en tegen de familie zeggen dat wie wil komen en niet in de rondte zit te snotteren, welkom is en dan doen we een bakkie koffie en zorgen wij wel voor wat te eten :)

Maar we hebben inmiddels wel besloten om meneer in principe zeker de rest van maart thuis te houden.
En dan zien we wel of we nog wat afspreken met zijn beste vrienden hier en daar.

Hij is toch nog niet leerplichtig dus we hebben tot 1 april sowieso de vrije keuze om hem thuis te houden :) En thuis kan hij ook mooi helpen en vanalles leren, de moestuin in orde maken enzo :j

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:50

Heel verstandig, pmarena. Super.

Hij overleeft de teleurstelling echt wel. Ik denk dat jij er misschien wel meer mee zal zitten dan je kind. Op die leeftijd stellen ze echt nog niet zoveel eisen. Een kinderhand is gauw gevuld. Ook thuis binnen het gezin kun je er een voor de kleine hele leuke happening van maken.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:53

Ik twijfel een beetje. Wij kregen donderdag avond bericht van school dat er een leerkracht van mijn dochter besmet is. Maar ggd zegt, dinsdag was leerkracht nog op school maar nog geen klachten. Dus niet besmettelijk en dus gaat alles gewoon door. Dat deek geloof ik persoonlijk al niet zo, dat het oas besmettelijk is als er symptomen zijn...

Goed, nu heb ik een zoon met oa autisme als diagnose en die zit op speciaal onderwijs. Afgelopen weken is er in zijn klas niet heel veel veranderd, alles kon tot nu toe opgelost worden met invallers.
Aan de ene kant ben ik helemaal voor sluiten van scholen, om alles in te dammen. Aan de andere kant twijfel of ik per maandag oa mijn zoon alvast thuis houdt.

Echter houdt dat voor dergelijke gevallen wel in dat in die situatie het wel iets heftiger is.. Al zijn structuur etc gaat dan wegvallen. Sluiten ze, heb ik dat ook. Maar houdt ik ze zelf thuis, voelt het toch een soort van anders voor me.. Hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel...

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:03

In jouw geval, of beter in het geval van je zoon, begrijp ik dat heel goed hoor.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:27

#farmersforhelp
voor wie in de zorg werkt en geen oppas heeft

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:06

Boras schreef:
En er dan ook nog om lachen >;)



Tja... Ik zeg maar niks meer

_lautje_

Berichten: 9266
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:19

Hier nog twijfel over de psz aankomende week.
Ik ben zelf zwanger en heb astma. Afgelopen weken ben ik al aan het kuchen en weet dat het geen Corona is (duurt al week of 6). Maar ik ben wel een dubbele risicogroep.
Andere kant denk ik laat kind lekker gaan.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:30

Iemand tips hoe je je dag doorkomt met een 4 jarige kleuter die niet zelf speelt?
Heb echt geen zin om de hele dag mee te spelen..
Is het al bijna 19u? :')