Airfryer, multicoocker, slowcoocker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Airfryer, multicoocker, slowcoocker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 20:08

Het onderwerp zegt het al, er zijn er tegenwoordig zoveel.
Wat is het verschil in al deze cookers?

Ik ben rond aan het kijken, naar 1. Maar welke.

1 In welke kun je ook cake/taart bakken.
2 kun je er groente/aardappelen tegelijk in doen. (1 kleuter van 4,5 en 2 volwassenen)

Jullie ervaringen met verschillende en wat doen jullie erin is helemaal mooi meegenomen.

Mizora

Re: Airfryer, multicoocker, slowcoocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:32

Ik heb zowel een kleine slowcooker als een kleine airfryer. Besef dat een airfryer een kleine oven is, en een slowcooker een elektrische stoofpan.

De groenten uit de airfryer vind ik niet zo'n succes, maar ik houd ook niet van groenten uit de oven. Het vlees en de aardappelen vind ik wel erg smakelijk. Taart bakken is me nog niet echt gelukt, maar ik heb dan ook echt een heel kleintje, en weinig taartambitie. Het moet op zich eigenlijk prima gaan.

Slowcookers zijn heerlijk voor rustig gegaarde aardappelen met groenten, het vlees is wel lastiger. Bij voorkeur echt stoofvlees, kip wordt bij lange gerechten soms wat droog.

Multicooker heb ik geen ervaring mee. Zowel mijn slowcooker als mijn airfryer waren 30-35 euro, dus mijn ervaringen komen uit het budgetsegment.

Deze slowcooker: https://www.bol.com/nl/p/tristar-vs-391 ... 090762119/
De airfryer kwam bij de Big Bazar vandaan, een Hollandia van 1000W (ik moest laag wattage vanwege beperkt stroom in huis).

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:46

Er zijn verschillende producten. Ik heb een multicooker, maar deze verwarmd (kookt), maar maakt geen warme lucht aan (zoals een airfryer doet).

In mijn multicooker kan ik het volgende:
- stomen
- sauteren
- yoghurt maken
- pressure cooking
- slow cooking

Met mijn airfryer kan ik:
- ‘frituren’
- groentes en vlees bakken (oven)
- taarten bakken (al vind ik een oven prettiger en let dan op het type bakje)

Samen een heel fijne combi, als ik bv een soep wil maken (pressure cooking), frietjes wil bakken (slowcooker) en een kip bereiden (oven). Kip en friet gaat ook vaak samen in de airfryer. Airfryer komt dichtbij een frituurpan qua smaak maar doet ‘niets’ anders dan een warmtelucht oven met een ventilator.

Wat je wil ligt aan jou: bakken of koken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:27

oei, wat heb ik niet :+

slowcooker voor inderdaad stoofgerechten. goulash, sudderlapkes, hachee, dat soort dingen.
wil ik echter snel sudderlapkes, heb ik nog een pressurecooker. kan je ook heerlijke bouillon in maken, en relatief snel zodat je wel altijd alle smaak hebt. dan nog de rijstkoker, ik kan niet zonder. heerlijke rijst om nasi of sushi te maken, of gewoon zo te eten. maar ik kan er ook in stomen, vispakketjes, groente of dimsum. en dan nog de airfryer. gebakken aardappeltjes, patatjes, kip, zeg het maar. maakt het net wat knapperiger dan in de oven.
en ja ik heb ook nog een kookplaat, oven, magnetron (en pastamaker en keukenmachine en frituur) :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:34

Airfryer gebruik ik zelden. Ik vind de oven dan toch lekkerder werken.

Slowcooker heb ik sinds kort maar gebruik hem regelmatig. Zeker als ik weinig tijd heb, dan maak ik nog wel eens een stoofpotje. Je gooit alles erin en het apparaat doet de rest.
Pastasaus wordt ook smaakvoller in de slowcooker.
Dit weekend wil ik roti maken in de slowcooker.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:10

De airfryer staat hier elke dag aan. Broodjes, patat/aardappels, vlees, burritos: name it en het gaat erin.

Slowcooker hebben we ook en is inderdaad meer geschikt voor bovengenoemde gerechten. Ik was geen fan toen ik het hoorde, maar het is hartstikke lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:17

Ik heb een airfryer, een crock-pot slowcooker en een crock-pot rijststomer met stoommand voor vis, groente etc.

Kan niet meer zonder :D

En dan gebruik ik de gewone hete lucht oven voor die ene keer dat ik wil bakken. Daar vind ik de airfryer te klein voor

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 12:54

Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik gaan dan maar een keer in de winkel rondneuzen.
Ik wil dan voornamelijk zelf soep maken. En af en toe een cake/taart bakken.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:06

haffiefreak schreef:
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik gaan dan maar een keer in de winkel rondneuzen.
Ik wil dan voornamelijk zelf soep maken. En af en toe een cake/taart bakken.

Naar mijn weten is er geen apparaat dat beide kan.

Hier alleen al een jaar of acht een airfryer die ook nog eens alleen gebruikt wordt waar je de frituurpan ook voor zou gebruiken, maar dat doet ie wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:09

Als je voor soep wilt gaan zou ik in een soupmaker investeren eigenlijk. Zeker als je gewoon een oven hebt thuis.