Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xWouter schreef:Hoe heb je de artiesten benaderd, via hun Instagram of via management? Ik zou je dan persoonlijk het management aanraden als je geen verdere contacten met de artiesten hebt. En heb je ze ook duidelijk gemaakt wat er voor hun zit? (als in wat hebben zij er aan om hier aan mee te doen)

CalipsoLover schreef:Idd gewoon berichten blijven sturen en bellen. Je hebt op Instagram genoeg influencers. Ik ben student journalistiek dus ik moet dit zeer regelmatig doen. Als ze niet antwoorden, nog een keer sturen, eventueel bellen, en anders hup naar de volgende. Kleine tip: je hoeft niet te zeggen dat je student bent. Veel mensen knappen daarop af, maar je bent niet verplicht om dat te zeggen

Joy_Mennings schreef:CalipsoLover schreef:Idd gewoon berichten blijven sturen en bellen. Je hebt op Instagram genoeg influencers. Ik ben student journalistiek dus ik moet dit zeer regelmatig doen. Als ze niet antwoorden, nog een keer sturen, eventueel bellen, en anders hup naar de volgende. Kleine tip: je hoeft niet te zeggen dat je student bent. Veel mensen knappen daarop af, maar je bent niet verplicht om dat te zeggen
Bedankt voor de tip! Ik ga er rekening mee houden.
Al denk ik dat voor veel artiesten het geld al een afknapper zal zijn.

Joy_Mennings schreef:CalipsoLover schreef:Volgens de deontologische code mag je voor een interview zelfs niet betalen, dus dat is niet meer dan logisch dat ze er geen geld voor krijgen...
Maar het lijkt me dat ze op de radio wel iets van vergoeding krijgen, of heb ik dat helemaal mis?
Alle interviewees worden nooit betaald omdat dat strijkt tegen de geloofwaardigheid. Natuurlijk worden presentators en mensen die werken voor de radio wel betaald, maar gasten of sprekers/experts worden er nooit of te nimmer voor betaald. Anders kan je als journalist of presentator gewoon mensen betalen om te zeggen wat jij wilt dat ze zeggen, en dat is dus niet echt geloofwaardig berichtgeven.