Mensen zoeken voor een radioshow, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Mensen zoeken voor een radioshow, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 16:45

Hallo,

Voor een schoolopdracht moeten we een radioshow maken. Hiervoor willen we een artiest en Influencer uitnodigen. Helaas hebben we pas sinds deze afgelopen week de datums gekregen.

We zijn nu dus op zoek naar manieren om mensen te vinden die willen komen. We hebben helaas geen budget.

Ons thema is schoonheidsidealen en diversiteit op Instagram. We willen daar dus bijzondere influencers en artiesten voor. Mensen die niet een standaard influencer zijn of niet aan het schoonheidsideaal voldoen. Hetzelfde geldt voor artiesten, maar ook zingen over schoonheid of diversiteit voldoet.

Hebben jullie ideeën om aan deze mensen te komen? We hebben platenlabels en artiesten/influencers benaderd maar tot nu toe geen reacties.

Mochten jullie ideeën hebben voor bepaalde artiesten/influencers die we kunnen benaderen is dat natuurlijk ook welkom!

De radioshow zal plaatsvinden in Etterbeek België.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:47

gewoon benaderen, als ze volgers willen komen ze wel!
Maar waarom juist geen gewone mensen op straat aanspreken en hun laten vertellen?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 16:48

kwita schreef:
gewoon benaderen, als ze volgers willen komen ze wel!
Maar waarom juist geen gewone mensen op straat aanspreken en hun laten vertellen?

Dat is inderdaad ook een idee voor een deel van de show :)

xWouter

Re: Mensen zoeken voor een radioshow, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:04

Hoe heb je de artiesten benaderd, via hun Instagram of via management? Ik zou je dan persoonlijk het management aanraden als je geen verdere contacten met de artiesten hebt. En heb je ze ook duidelijk gemaakt wat er voor hun zit? (als in wat hebben zij er aan om hier aan mee te doen)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 17:54

xWouter schreef:
Hoe heb je de artiesten benaderd, via hun Instagram of via management? Ik zou je dan persoonlijk het management aanraden als je geen verdere contacten met de artiesten hebt. En heb je ze ook duidelijk gemaakt wat er voor hun zit? (als in wat hebben zij er aan om hier aan mee te doen)

Beide hebben we gedaan. Op Instagram hebben we geen reacties gehad. Van management twee afwijzingen ivm te weinig tijd. De radioshow is al op 30 maart, helaas pas heel laat de exacte datum en tijd gekregen.

In het bericht/mail hebben we inderdaad beschreven wat er voor hun in zit. We gaan donderdag waarschijnlijk ook nog bellen naar de management bureaus waar we geen reactie van hebben gekregen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:10

Idd gewoon berichten blijven sturen en bellen. Je hebt op Instagram genoeg influencers. Ik ben student journalistiek dus ik moet dit zeer regelmatig doen. Als ze niet antwoorden, nog een keer sturen, eventueel bellen, en anders hup naar de volgende. Kleine tip: je hoeft niet te zeggen dat je student bent. Veel mensen knappen daarop af, maar je bent niet verplicht om dat te zeggen ;)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:41

CalipsoLover schreef:
Idd gewoon berichten blijven sturen en bellen. Je hebt op Instagram genoeg influencers. Ik ben student journalistiek dus ik moet dit zeer regelmatig doen. Als ze niet antwoorden, nog een keer sturen, eventueel bellen, en anders hup naar de volgende. Kleine tip: je hoeft niet te zeggen dat je student bent. Veel mensen knappen daarop af, maar je bent niet verplicht om dat te zeggen ;)

Bedankt voor de tip! Ik ga er rekening mee houden.
Al denk ik dat voor veel artiesten het geld al een afknapper zal zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:51

Joy_Mennings schreef:
CalipsoLover schreef:

Bedankt voor de tip! Ik ga er rekening mee houden.
Al denk ik dat voor veel artiesten het geld al een afknapper zal zijn.

Volgens de deontologische code mag je voor een interview zelfs niet betalen, dus dat is niet meer dan logisch dat ze er geen geld voor krijgen...

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 19:08

CalipsoLover schreef:
Volgens de deontologische code mag je voor een interview zelfs niet betalen, dus dat is niet meer dan logisch dat ze er geen geld voor krijgen...

Maar het lijkt me dat ze op de radio wel iets van vergoeding krijgen, of heb ik dat helemaal mis?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:13

Joy_Mennings schreef:
CalipsoLover schreef:

Maar het lijkt me dat ze op de radio wel iets van vergoeding krijgen, of heb ik dat helemaal mis?

Nee :+ Alle interviewees worden nooit betaald omdat dat strijkt tegen de geloofwaardigheid. Natuurlijk worden presentators en mensen die werken voor de radio wel betaald, maar gasten of sprekers/experts worden er nooit of te nimmer voor betaald. Anders kan je als journalist of presentator gewoon mensen betalen om te zeggen wat jij wilt dat ze zeggen, en dat is dus niet echt geloofwaardig berichtgeven.
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 10-03-20 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Re: Mensen zoeken voor een radioshow, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:15

Gewoon benaderen idd. Wij moesten een talkshow maken over de val van de Berlijnse muur (was toen 20 jaar geleden geloof ik). We konden hooguit een vergoeding geven voor de reiskosten. En iedereen die we benadert hebben wilde meewerken