Je vervelen maar nergens zin in hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Je vervelen maar nergens zin in hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 17:46

Hii,

Er zijn vast Bokkers die dit herkennen: zo'n dag waarop je niet productief bent en nergens zin in hebt, dus je verveelt je, maar je kan niets bedenken waar je genoeg zin in hebt om de verveling te doorbreken :+

Wat doen jullie op zo'n dag? Of ben ik toch de enige? :x

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:49

Ik heb dat soort dagen hooguit 1 a 2x per jaar gelukkig. Meestal zap ik dan doelloos rond op de tv. Uiteindelijk ga ik maar gewoon stomme klusjes doen zoals de afwas. Daar ben ik dan na een kwartier wel klaar mee en meestal heb ik dan wel zin om creatief aan de slag te gaan op mijn laptop of met knutselen

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:04

Het komt niet vaak voor, maar zo'n dag zit ik lekker op de bank met Netflix. Ik ga lekker uitgebreid in bad. Beetje doelloos op internet rondstruinen.

Het is bij mij overigens niet echt uit verveling, maar meer zo'n moment van eindelijk eens een dagje niks. Dan sta ik het mij zelf ook toe om een dag echt geen fluit uit te voeren.
Vaak heb ik genoeg te doen, en heb ik geen last van verveling :Y)
Laatst bijgewerkt door rozebadeend op 09-03-20 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:06

Ja herkenbaar! Al een tijd geleden, want nu relatief druk met studie naast m'n werk, maar zeker toen ik nog fulltime "studeerde" met een motivatieprobleem, overkwam dit me wel. Juist ook als de lijst met huishoudelijke taakjes, huiswerk, boeken-die-je-nog-wil-lezen of knutselprojecten eigenlijk te lang is om te weten waar je moet beginnen.

Wat mij hielp om daar uit te komen: stukje wandelen, sporten of naar de paarden. Frisse lucht en beweging dus! In het beste geval, krijg je dan spontaan zin en energie om A of B te gaan doen, in het slechtste geval heb je je tijd in ieder geval op een gezonde manier besteed ;)

GWR

Re: Je vervelen maar nergens zin in hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:15

Herkenbaar! Ben druk genoeg (tentamenweek, werk etc.) maar kan me er gewoon niet echt toe zetten dus zit ik te niksen, studie te ontwijken, en me te vervelen |o

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:20

Heb dit sinds is geen paard meer heb bijna 3x per week.

Inmiddels volg ik naast werk een studie, eigen huis en kids maar kom met moeite van de bank
Leuke dingen zoals shoppen, afspreken met vrienden uitjes met mijn kids vind ik geweldig maar zodra ik thuis ben lig ik weer doelloos op de bank.

Nu dus ook hopeloos op zoek naar een hobby (morgen weer lessen inplannen bij een manege)
Ik lees dus mee voor tips

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:30

Ik heb hier heel erg last van op zondag en maandag als ik niet werk. Dan probeer ik iets te bedenken waar ik misschien wel zin voor kan maken maar dan achteraf heb ik er toch geen zin in. _O- Enig nadeel bij mij is dat als de verveling en geen zin hebben echt heel hoog zit dan wek ik hoofdpijn op. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:35

Ik heb bijna nooit vrije dagen waarop ik geen verplichtingen heb, en als ik ze heb lig ik het liefst tot zo laat mogelijk in bed en hang ik op de bank om wat te gamen of met een serie/film. Als ik wel zin heb om iets te doen ga ik graag sporten, plan ik dingetjes die ik niet in het weekend wil doen zoals naar de Ikea gaan of naar het tuincentrum, of ga ik een stuk wandelen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 18:40

Haha, ben duidelijk niet de enige dus :+

rozebadeend schreef:
Het komt niet vaak voor, maar zo'n dag zit ik lekker op de bank met Netflix. Ik ga lekker uitgebreid in bad. Beetje doelloos op internet rondstruinen.

Het is bij mij overigens niet echt uit verveling, maar meer zo'n moment van eindelijk eens een dagje niks. Dan sta ik het mij zelf ook toe om een dag echt geen fluit uit te voeren.
Vaak heb ik genoeg te doen, en heb ik geen last van verveling :Y)

Is bij mij ook wel op dagen dat ik mezelf toe sta om het even rustig aan te doen en het idee is dat niets "moet".

JorineV schreef:
Wat mij hielp om daar uit te komen: stukje wandelen, sporten of naar de paarden. Frisse lucht en beweging dus! In het beste geval, krijg je dan spontaan zin en energie om A of B te gaan doen, in het slechtste geval heb je je tijd in ieder geval op een gezonde manier besteed ;)

Ja idd! Ben daarnet met de kat gaan wandelen :D Heeft niet superveel geholpen, maar hij iig blij en ik ben toch even buiten geweest :)

Ik ben nu met studie altijd maandag en dinsdag thuis, meestal gebruik ik die dagen wel nuttig, maar vandaag was dus zo'n rustig-aan-dagje (druk weekend gehad), misschien daarom wat te saai, haha.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:43

Oh ja die dagen heb ik ook, wil ik eigenlijk vanalles doen maar er toch geen zin in. Blijf dan altijd op de bank zitten met m'n telefoon erg genoeg.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:18

Herkenbaar ja, ik heb het ook regelmatig.
Het is niet makkelijk om even weg te gaan met een baby van 5 maanden en een dreumes van 1,5 jaar.. Dus dan zit je vaak thuis..

Huishouden, kinderen vermaken en eten geven en beetje internetten/tv kijken en soms even weg van huis op bezoek bij vriendin of ouders of er komt iemand bij mij.. Gelukkig werk ik ook 3 dagen in de week en ben ik bezig met mijn eigen bedrijf opzetten, anders zou ik gek van verveling worden.

Ik vind het ook heel moeilijk om daar dan uit te komen, uit het vervelen en nergens zin in hebben. Meestal duurt dit dan ook gewoon tot einde dag :+
Dan maar alleen tv kijken en beetje op internet lezen.. Oh en Candy crushen!

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:37

helaas heb ik het best vaak. het enige wat ik doe is wat op pinterest te kijken of ik iets kan maken voor de paardjes, eenmaal iets gemaakt: neh is lelijk, ugh…
paarden heb ik op zulke momenten echt geen zin in en vrolijk er niet enorm van op eigenlijk.(hebben meer mensen dit??)

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:48

Spikeandjax schreef:
helaas heb ik het best vaak. het enige wat ik doe is wat op pinterest te kijken of ik iets kan maken voor de paardjes, eenmaal iets gemaakt: neh is lelijk, ugh…
paarden heb ik op zulke momenten echt geen zin in en vrolijk er niet enorm van op eigenlijk.(hebben meer mensen dit??)

Oh ja hier had ik ook last van, zeker omdat ik vaak alleen was op stal dus er miste dan wat gezelligheid. En als ik niet lekker in mn vel zat of moe was pikte mijn merrie dat ook op en had zij ook minder zin in het werken :Z dus dat maakt het ook minder leuk natuurlijk.

Ik heb op dit soort dagen dat, ondanks niet per se verplichtingen te hebben, mijzelf onder druk zet om productief te zijn. Zodra ik dit heb leren loslaten kwam mijn zin om dingen te doen ook weer terug.
Wat ook voor mij goed helpt is mijn huis uit, beetje sporten of mensen opzoeken. Of als dat wat te veel is knapte ik van een warme douche ook altijd goed op, krijg je echt (mentale) energie van! En dan wat lekkers bakken of muziek maken :9

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:50

Lijstje maken met klusjes die je meestal /altijd vergeet en dan op zo'n dag een paar van dat lijstje afstrepen,voelt goed en meestal krijg ik er meer zin van.

Het moeten wel kleine laagdrempelige klusjes/activiteiten zijn, anders wordt het helemaal niks..

Afgelopen week eindelijk de vetplanten verpoot, het stelt niks voor maar precies goed voor zo'n dag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:54

Ik heb dit vaak als mijn hoofd te vol is of ik eigenlijk nog heel veel moet doen. Ik ga dan vaak kleuren voor volwassenen, sporten of Netflix kijken

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 10:59

Vervelen is hartstikke goed voor je, dus geniet ervan! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:05

Ik heb dit helaas best vaak de laatste tijd.. Baan opgezegd omdat het niet goed meer paste, nu nog maar één dag werkzaam en de overige dagen dus thuis.
Heb genoeg om handen, veel klussen in huis en heel actief bij een vereniging, maar ik krijg dus helemaal niks uit mijn handen.. Erg frustrerend :n
Helaas door omstandigheden/stress niet de rust om een boek te lezen of te kleuren of zo.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:13

Ik heb dit momenteel elke dag ongeveer. Volg een dubbele opleiding (speciaal traject) maar uiteindelijk heb ik 1 dag in de week les (en echt saaie lessen dus ik ga niet meer). Verder 1 dag stage en werk alleen avonden. In het weekend heb ik vaak wel plannen etc. Maar alle andere "vrije" dagen is dit heel herkenbaar. Ik ben nu op stage en heb even niets te doen en heb precies dit. Heb allerlei dingen die ik nog wel moet doen al 100 keer geopend, maar krijg niets voor elkaar.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 13:29

Haha, de kalender verklaart vandaag ook waarom gisteren zo'n meh-dag was :+

Skinfaxi schreef:
Of als dat wat te veel is knapte ik van een warme douche ook altijd goed op, krijg je echt (mentale) energie van! En dan wat lekkers bakken of muziek maken :9

Ooh lekkere douche is ook een goed idee :)

Matheno schreef:

Hoezo? :) Kan me er wel iets bij voorstellen, ik probeer bewust geregeld eventjes niets te doen, maar is nog anders dan me vervelen :P

Aan de mensen die het echt regelmatig hebben: :(:) Hopelijk snel verandering!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:30

Iolanthe schreef:
\
Matheno schreef:

Hoezo? :) Kan me er wel iets bij voorstellen, ik probeer bewust geregeld eventjes niets te doen, maar is nog anders dan me vervelen :P

https://sochicken.nl/vervelen

"Verveel je je? Probeer het dan niet meteen te repareren. Duik in het gevoel, en kijk wat er gebeurt. Verveling maakt je een kalmer, creatiever en gelukkiger mens. Zolang je stopt met jezelf ertegen te verzetten."

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:22

heb nu weer zo'n moment.... en nu al best ff |o |o |o