Accumulatieverwarming, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Accumulatieverwarming, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 10:45

Sinds een week huren mijn vriend en ik een appartement, hierin staat een accumulatieverwarming, maar daar snappen we tot nu toe nog niet veel van :+

Mijn grootste probleem is dat ik nergens info kan vinden over een verwarmingstoestel met twee draaiknoppen op.

Afbeelding

Weet iemand het verschil tussen beiden en wanneer ik waaraan moet draaien?

Verder, meer algemeen, als je de thermostaat op 20 graden zet bijvoorbeeld, wordt het dan nooit warmen dan 20 graden? Moet je die 's nachts omlaag draaien en 's morgens weer aanzetten?

Help :+

Sabbientje

Re: Accumulatieverwarming, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:10

Staat er op het apparaat nergens merk en type? Vaak kun je daarop wel informatie vinden.

Moet zeggen dat ik nog nooit van dit type verwarming gehoord heb.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:34

Bij sociale huurwoningen kun je de woningbouwvereniging vragen. Bij particuliere huur zou de huiseigenaar jullie hierover moeten kunnen informeren.

Succes en ik lees verder even mee, want ik ben er ook wel nieuwsgierig naar wat dit is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:41

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 11:55

Bedankt voor de reacties al!
De huurbazin weet het ook niet, ze heeft me een boekje meegegeven maar dat ging over hoe alle ruimtes in het algemeen verwarmd werden, geen specifieke handleiding.
Op de thermostaat staat wel een merk, maar dit is zo te zien enkel een merk voor thermostaten.. Op het verwarmingstoestel zelf staat niets.

Ik weet dat deze toestellen voornamelijk gebruikt worden bij in huurhuizen, omdat ze erg gebruiksonvriendelijk zijn :+ (het is niet af/aan, maar je moet opvoorhand inschatten hoeveel warmte je nodig gaat hebben de volgende dag enz, je kan hem niet even uit zetten als je overdag weggaat, het is ofwel een dag warm hebben ofwel een hele dag koud hebben...)