Ik open dit topic eigenlijk in een opwelling. Misschien zijn er hier mensen die door hetzelfde heen (zijn ge)gaan met een van hun ouders, omdat ik merk dat ik het er erg moeilijk mee heb. Ik zou het fijn vinden om te praten, gedachten uit te wisselen omdat ik soms het gevoel heb dat niemand in mijn vriendenkring het echt begrijpt

Afgelopen oktober is er na lang dokteren bij mijn moeder vergevorderde galwegkanker geconstateerd: ze heeft een enorme tumor op de lever en drie andere in de dikke darm. Een daarvan blokkeert de doorgang, dus daarvoor heeft mama nu een stoma. Ze wordt niet meer beter, maar binnen hoeveel tijd etc precies weet niemand. In oktober werd er in familiegesprekken gesproken over "maanden". Er wordt chemo toegepast op verzoek van mijn moeder, maar dat is enkel levensverlengend.
Inmiddels is het Maart en was de tussentijdse ct-scan na 4 chemo's verrassend positief met maar 1cm groei gemiddeld. De oncoloog noemt dat "stabiel".
Ik merk dat dit "goede" nieuws ontzettend moet landen bij mij. Nu bijna twee weken later heb ik er nog moeite mee om het te bevatten. Ik kan er eigenlijk met mijn hoofd niet bij, zo erg had ik me ingesteld op weer slecht nieuws. Helaas kan ik er met mijn vader en moeder niet goed over praten, omdat zij heel erg in de "vecht" modus zitten en het moeilijk vinden om met mij en mijn zusje over de dood te praten. Ze willen ons ten alle koste ontzien. Ik heb het er moeilijk mee om thuis, werk etc in de lucht te houden. Mijn man, mijn werk etc zijn wel heel supportive, maar uiteindelijk is het mijn mamsie.. De ene dag kan ik me prima focussen en lijkt de hele situatie thuis "even weg", de andere dag weet ik van verdriet niet waar ik het moet zoeken.
Alle momenten in mijn leven waar zij bij zou moeten zijn, gaan nu heel anders lopen.. We waren al bezig voor een kindje, maar al die dingen krijgen nu ineens haast.. dat besef is heel bizar. Het is als rouwen, terwijl ze er nog gewoon is..
Hoe gaan jullie hiermee om?
Alle tips en adviezen zijn erg welkom! 
Liefs!
Dikke knuffel voor je!