Foto op aluminium

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Foto op aluminium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 13:54

Hallo,

Ik wil voor in onze woonkamer foto’s laten afdrukken op aluminium.
Ik heb er al 1 via een fotograaf staan en die is heel erg mooi geworden. Ik heb van de week 1 besteld bij albelli, maar die is heel anders en een stuk minder mooi.
Wie heeft de tip waar je foto’s mooi kunt laten afdrukken op aluminium ( in redelijk groot formaat)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:01

Wij hebben er een laten afdrukken bij het office centrum in Breda. Die is mooi geworden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:01

Via een fotograaf, die kunnen ook goed inschatten welke foto wel of niet geschikt is.

mirriezz

Re: Foto op aluminium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:42

De vraag is een beetje wat je verwacht. Mijn moeder heeft er ook 2, en de panelen zijn behoorlijk verschillend. Die van de fotograaf heeft veel meer inkt en een zachtere afwerking van het aluminium, waardoor het meer een foto op een heel strak paneel is.
Het andere paneel heeft meer structuur (meer geborsteld aluminium) en toont daardoor heel anders. Ook heeft de ene rechte hoeken en de andere afgeronde hoeken, ook dat oogt heel anders.

Ik vind zelf de 'goedkopere' mooier dan die van de fotograaf, maar dat is en blijft persoonlijke voorkeur.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:35

Ik laat (als hobby fotograaf) veel afdrukken bij Saal Digital en geef die tip ook aan mensen die bij mij vragen.
Ik heb afdrukken tot 110cm haarscherp gezien. Zowel op geborsteld aluminium als geprint. Beide erg mooi.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:41

Leo schreef:
Ik laat (als hobby fotograaf) veel afdrukken bij Saal Digital en geef die tip ook aan mensen die bij mij vragen.
Ik heb afdrukken tot 110cm haarscherp gezien. Zowel op geborsteld aluminium als geprint. Beide erg mooi.

Deze aanbieder is voor mij ook de favoriet om af te drukken. Op verschillende materialen heb ik al mooi werk mogen ontvangen. Profotonet is trouwens ook heel mooi, maar die is wel een stuk duurder.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:03