Schoonmaakster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Schoonmaakster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 23:00

Ik ben overstag, hoewel ik het decadent vind om een schoonmaakster te nemen als je alleen woont op 75m2, ga ik het toch maar doen.

Ik zit te denken aan iedere of om de week 2 uur.

Wat doet jullie schoonmaakster en hoe lang is ze ermee bezig?

Wassen en strijken wil ik sowieso zelf doen.

zonnebloem18

Re: Schoonmaakster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:11

Ik zou gewoon kijken naar wat ik zelf doe en hoeveel tijd dat kost. Over het algemeen is een schoonmaakster iets sneller, maar dan heb je nog wat tijd voor een extra klusje hier en daar.

Kijk vooral naar wat jij belangrijk vind. Standaard is toch wel afstoffen, stofzuigen, dweilen badkamer, toilet en keuken. Zaken zoals binnenkant keukenkastjes en ramen wassen zijn extra klusjes die eens in de zoveel tijd erbij gepland kunnen worden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:20

Wij hebben iedere week een schoonmaakster, de ene week 2 en de andere week 3 uur.
Huis is 240m2 en standaard is stoffen, stofzuigen en ze maakt 1 wc en 2 badkamers schoon en dweilt kamer en keuken. De week dat ze er 3 uur is doet ze een extra klusje zoals strijken of ramen lappen.

Hiervoor hadden we een appartement van 80m2 en daar hadden we om de week voor 2 uur een hulp en die streek standaard de mand leeg en deed een extra klusje. Die 2 uur was echt meer dan genoeg voor dat appartement.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:28

Ik denk dat ik me in een vergelijkbare situatie als ts bevind. Woon alleen, 110 m2 huis en ik ben weinig thuis. Was en strijk doe ik zelf. Mijn hulp komt elke 2 weken 3 uur en ik ben daar zo blij mee. Het geeft me zoveel rust om te weten dat mijn huis elke 2 weken goed schoongemaakt wordt. Natuurlijk af en toe even stofzuigen en de toiletten schoonmaken. Maar ik hoef niet meer na mijn werk s avonds nog eens een badkamer te poetsen en dat is heerlijk!

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:32

Hier komst een schoonmaakster 1 x 3 uur per 2 weken en het is de beste investering die ik ooit heb gedaan *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:34

Hier ruim ervaring, zowel in thuiszorg als particulier, in de huishouding. Waar veel mensen zich op verkijken is dat een schoonmaakster niet opruimt. Als je zelf je huis schoonmaakt, ben je ook veel aan het opruimen. Natuurlijk leg ik wel eens iets op een stapel, of los speelgoed in een bak, maar de hele speel kamer opruimen doe ik niet. Wil je dat diegene ook de ramen doet, keukenkastjes sopt, de vloer olied/in de was zet, dan zijn dat de wat uitgebreidere klussen, maar over het algemeen heb ik vaker tijd over dan tekort gehad.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:53

Hier komt de schoonmaakster elke week van 9:00 tot 16:00.
In principe doet ze alles, maar het meest belangrijke vind ik toch wel het simpelweg opruimen. :+

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:55

Matheno schreef:
In principe doet ze alles, maar het meest belangrijke vind ik toch wel het simpelweg opruimen. :+

Een hele dag??
Hebben jullie een kasteel?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:02

MiniMouse schreef:
Matheno schreef:

Een hele dag??
Hebben jullie een kasteel?

Nee, geen kasteel ...

Wel 2 badkamers, apart kantoor erbij, een flinke keuken en een crème kleurige marmeren vloer. _O-
Wassen en strijken heb ik een hekel aan, dus dat wordt ook gedaan. (ook veel overhemden van manlief)

Manlief en ik doen vrijwel helemaal niets aan huishoudelijke klusjes, dus dat stapelt flink op al met al, haha.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:08

Matheno schreef:

Nee, geen kasteel ...

Wel 2 badkamers, apart kantoor erbij, een flinke keuken en een crème kleurige marmeren vloer. _O-
Wassen en strijken heb ik een hekel aan, dus dat wordt ook gedaan. (ook veel overhemden van manlief)

Manlief en ik doen vrijwel helemaal niets aan huishoudelijke klusjes, dus dat stapelt flink op al met al, haha.
[/quote]

Oh, wat fijn en goed geregeld _/-\o_
Ben jaloers. Wil wel 4 uur per week werkster, maar dan moet eerst alles goed opgeruimd worden. En dat stellen we al heel lang uit. Alhoewel we nu alleen nog boven even flink moeten uitmesten. Ligt hoop onnodige troep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:18

3 uur per week. Voor een huis met drie verdiepingen. Het dwingt me ook mijn troep op te ruimen. :D

Het was niet makkelijk om een fijne te vinden, veel gedoe gehad, maar deze heb ik nu een paar jaar. Overgenomen van een collega. En ik ben blij met haar!

Strijken doen we niet aan hier.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:28

Wij hebben het hier ook over gehad onlangs.. waar hebben jullie een betrouwbare schoonmaker/schoonmaakster gevonden? En zijn jullie thuis als hij/zij er is?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:33

Paardenfan25 schreef:
Oh, wat fijn en goed geregeld _/-\o_
Ben jaloers. Wil wel 4 uur per week werkster, maar dan moet eerst alles goed opgeruimd worden. En dat stellen we al heel lang uit. Alhoewel we nu alleen nog boven even flink moeten uitmesten. Ligt hoop onnodige troep.

Onze schoonmaakster, is tevens mijn moeder, dus die ruimt ook alles op. (ze kan véél beter onnodige troep weggooien dan ik :+)
Wij zijn overigens gewoon aan het werk als ze komt. s'ochtends haal ik haar op en dan drinken we wel eerst altijd even koffie.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:46

wat toevallig... vandaag heb ik voor het eerst de schoonmaakster gehad. we wonen in een nieuwbouwwoning en ik irriteerde me al in het oude huis dat ik elke vrije dag weer met het huishouden bezig was.. Nou ik moet zeggen tis wel ff wennen.. ging gister zelf toch maar ff snel de bedden verschonen... ging snel rondje huis dat alles aan kant was en vanmorgen zag ik de kattenharen op de bank en ging ik nog ff snel de bank zuigen voor ze kwam... En toen kwam ze en vroeg ze wat ze moest doen en dacht ik uhmmmmmm ja... nou..... doe maar wat... Ik zei als je iig de badkamers wilt doen en boven zuigen.... Maar ze kwam drie uur en ik ben weggegaan... na 2:45 uur later kwam ik binnen en de geur van schoonmaakmiddel kwam me al tegemoet... en bijna het hele huis was gedaan.. de vloeren gedweild de bank onder de bank achter de bank alle vensterbanken onder de bedden. badkamers en wc weer spin en span.... en ze ging weg en ik dacht echt en nu???? nou maar ff lekker de stad in :-) ik vond het heerlijk maar ik moet nog ff wennen. normaal doe ik alles zelf.... plan het in mijn vrije uren en nu had ik gewoon tijd over.... maar het zal vast wel snel wennen
De schoonmaakster is een collega van me die een bijbaantje erbij heeft dus was nog gezellig ook... Volgende keer gaat ze me keuken uitsoppen en die keer erna de ramen lappen... wat een luxe :-)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:54

lnvdh schreef:
wat toevallig... vandaag heb ik voor het eerst de schoonmaakster gehad. we wonen in een nieuwbouwwoning en ik irriteerde me al in het oude huis dat ik elke vrije dag weer met het huishouden bezig was.. Nou ik moet zeggen tis wel ff wennen.. ging gister zelf toch maar ff snel de bedden verschonen... ging snel rondje huis dat alles aan kant was en vanmorgen zag ik de kattenharen op de bank en ging ik nog ff snel de bank zuigen voor ze kwam... En toen kwam ze en vroeg ze wat ze moest doen en dacht ik uhmmmmmm ja... nou..... doe maar wat... Ik zei als je iig de badkamers wilt doen en boven zuigen.... Maar ze kwam drie uur en ik ben weggegaan... na 2:45 uur later kwam ik binnen en de geur van schoonmaakmiddel kwam me al tegemoet... en bijna het hele huis was gedaan.. de vloeren gedweild de bank onder de bank achter de bank alle vensterbanken onder de bedden. badkamers en wc weer spin en span.... en ze ging weg en ik dacht echt en nu???? nou maar ff lekker de stad in :-) ik vond het heerlijk maar ik moet nog ff wennen. normaal doe ik alles zelf.... plan het in mijn vrije uren en nu had ik gewoon tijd over.... maar het zal vast wel snel wennen
De schoonmaakster is een collega van me die een bijbaantje erbij heeft dus was nog gezellig ook... Volgende keer gaat ze me keuken uitsoppen en die keer erna de ramen lappen... wat een luxe :-)

Lekker gevoel is dat!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:55

Ik zou ook graag een schoonmaakster willen maar vriend wil het niet. Die vertrouwt het voor geen meter en vindt het onnodig. Het zou ook onnodig moeten zijn in ons kleine appartementje maar het komt er gewoon niet vaak genoeg van, ik ben chronisch moe en vriend werkt genoeg.

Kijkt me heerlijk om de twee weken ofzo even de puntjes op de i laten doen!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:55

Hier ook een hulp, komt twee keer in de week, totaal zo'n 8 uur. Met een langharige hond en kat en woning in het buitengebied wel nodig, omdat wij allebei niet zo huishoudelijk aangelegd zijn (oftewel, behalve de keuken opgeruimd houden en de was doen niks in huis uitvoeren :o ).
We zijn een jaar geleden verhuisd en het heeft dus ook bijna een jaar geduurd om een goede te vinden. Vooral het vinden van een hulp die zelf het werk ziet (i.p.v. wacht op opdrachten) valt echt niet mee. Dus als je er een vindt: koester haar/hem! _/-\o_

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:17

Wij hebben een advertentie in het dorpskrantje geplaatst en werden toen gebeld door een van de buren dat haar schoonmaakster nog wel tijd had.
Aardig via via dus. Mijn man zag het eerst ook niet zitten om een vreemde in huis te halen.
Overigens zijn we er bijna altijd als ze er is.

Matheno wat zal het bij jou thuis blinkend schoon zijn! Wij hebben ook een aardig huis met grote keuken, 2 badkamers, een (klein) kantoor en ze doet de strijk maar is met 3 uurtjes wel klaar.
Wel doen we tussendoor ook zelf nog het een en ander.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:22

Hier is het hebben van een schoonmaakster wat goedkoper/normaler, maar ik ben haar altijd zoooo dankbaar! Ze komt elke week 1 volle dag en doet alles. Afwas, vloer, mijn was, strijk, beddengoed verschonen, ramen wassen en al het onderhoud dat af en toe moet gebeuren.
Ik wil haar nooit meer kwijt!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:34

Ik maak zelf (professioneel) schoon bij mensen, gemiddeld poets ik 3 uur per adres. Wat de mensen gedaan willen hebben wordt afgesproken met m'n werkgever maar over het algemeen is het stoffen, zuigen en dweilen, badkamer en wc, buitenkant keukenkastjes en een extra klus zoals de lampen afstoffen of de ramen zemen. Ik heb aan 3 uur genoeg en heb dan vaak ook nog even pauze en een praatje met de mensen (hoort ook bij m'n werk)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 22:32

Bedankt voor de reacties! Heb inmiddels via via een meisje van 17 gevonden. Moet natuurlijk nog even zien hoe ze het doet, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:46

Wij hebben zo afgezien :roll: Een schoonmaakster die spullen jatte, een schoonmaakster die zat te internetten op onze laptop, eentje die fysiek steeds verder aftakelde en daardoor steeds minder kon doen. En nu hebben we er een die steeds afzegt. Dus ben heel benieuwd of ze morgen echt komt.

En ik ben zelf -áls ik tijd heb- heel secuur en grondig. Terwijl het gros geen werk ziet, het afraffelt of dingen 'vergeet'. Dus dan frustreert het vooral. Het is dat ik met 3 dgn werk, een paardenstal en 3 kids waarvan een baby gewoon nergens aan toe kom.

Ik ben ook gewoon geen goede leidinggevende, want ik vind het moeilijk om ze op wanpresteren aan te spreken. Laat staan dat ik ze ontsla. Dat moet mijn man altijd doen :=

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:23

Ik heb gewoon een robot stofzuiger gekocht :D. Ook een hele goede investering.
De meeste mensen die hulp hebben in de huishouding hebben voldoende aan 2 of 3uur in de twee weken. De grote taken zoals de keuken, badkamer, toilet, kasten hoog stoffen etc. Keer de ramen doen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:10

@ Chubby, ik ben er ook niet zo goed in, dus in plaats dat ik zeg; Je hebt dit of dat niet goed schoon gemaakt, zeg ik meestal; Wil je er deze week op letten dat je ook alle spinrag in de ramen weghaalt? Super, dank je wel!

Als ik zoiets een keer heb gezegd, let ze er vanaf dan gewoon elke week weer op.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:22

Doe zelf ook poetsen privé bij mensen. In een appartement ben ik 2-2,5 uur. Huis met drie verdiepingen vier uur en twee verdiepingen drie uur. Sommige zijn thuis en anderen zijn er niet. Heb zeven plaatsen in totaal. Twee eens in de 14 dagen en de rest iedere week. Doe in principe alles. En wat ze zelf willen mogen ze zelf doen. Doe alleen geen beddengoed strijken. Bij sommige ben ik al tien jaar. En anderen ook al meer als vijf jaar. Alle adressen verkregen via via.