Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:01

Ik heb wel eens het idee dat gepensioneerden vinden dat ze drukker zijn dan werkenden. En dat ze weinig begrip hebben voor hoe druk werkenden zijn, wat zijn de ervaringen?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:03

Komt me niet bekend voor. Wel dat moeders denken dat ze drukker zijn dan niet- moeders. Weinig begrip komt van alle kanten :D

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:03

Himyar schreef:
Ik heb wel eens het idee dat gepensioneerden vinden dat ze drukker zijn dan werkenden. En dat ze weinig begrip hebben voor hoe druk werkenden zijn, wat zijn de ervaringen?


Nou het is eerder dat ze beginnen met: Nou vroeger heb ik heeeeeele lange dagen gemaakt.... of Nou toen ik nog werkte, was ik vaak pas ‘s avonds heel laat thuis.... of Nou ik had het pas druk vroeger, jullie hebben een makkie nu....

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:19

Suzanne F. schreef:
Himyar schreef:
Ik heb wel eens het idee dat gepensioneerden vinden dat ze drukker zijn dan werkenden. En dat ze weinig begrip hebben voor hoe druk werkenden zijn, wat zijn de ervaringen?


Nou het is eerder dat ze beginnen met: Nou vroeger heb ik heeeeeele lange dagen gemaakt.... of Nou toen ik nog werkte, was ik vaak pas ‘s avonds heel laat thuis.... of Nou ik had het pas druk vroeger, jullie hebben een makkie nu....


Ook irritant .

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:20

Sheran schreef:
Komt me niet bekend voor. Wel dat moeders denken dat ze drukker zijn dan niet- moeders. Weinig begrip komt van alle kanten :D


Dat kan wel eens kloppen ja.

akishino
Berichten: 1883
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:27

Helemaal niet herkenbaar. Ik ken niet 1 gepensioneerde die zo denkt.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:28

Ik snap dat hele wedstrijdgedoe om wie het drukst is niet.

Als je graag druk wil zijn; doe dan lekker veel dingen.
Als je vindt dat je te druk bent: doe gewoon iets minder.
En klaar.

Iedereen heeft 24u per dag en hoe je die wilt invullen kan je helemaal zelf bepalen. (Tot op zekere hoogte, tot je 18e moet je een deel van je tijd per se besteden aan het halen van een diploma :P)

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:33

akishino schreef:
Helemaal niet herkenbaar. Ik ken niet 1 gepensioneerde die zo denkt.


Ik herken het ook niet. Ik vraag me af waar de stelling vandaan komt?

senna21

Berichten: 11994
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:37

'druk' is een mindset.
Het heeft vaak meer te maken met de ervaren stress dan het aantal taken die je hebt of de tijd die je hebt.
Door wedstrijdjes te verzinnen over wie het drukst is, doe je er nog een flinke hoeveelheid stress bij.
Adem in - adem uit :)

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:38

Sheran schreef:
Komt me niet bekend voor. Wel dat moeders denken dat ze drukker zijn dan niet- moeders. Weinig begrip komt van alle kanten :D


Wat het is met het moederschap in mijn ervaring: objectief gezien ben ik als moeder niet drukker dan toen ik nog geen moeder was, maar ik voel me wel veel drukker.
Toen ik een druk leven had maar nog geen kinderen was alles te plannen, maar met kinderen is het lastig plannen en komt er steeds zoveel ongepland tussendoor waar allemaal ad-hoc een oplossing voor moet komen. En met kleine kinderen thuis zit je nooit stil, heb je de hele dag geen tijd voor jezelf, probeer je in de tussentijd wel wat dingen voor elkaar te krijgen in het huishouden, maar heb je aan het eind van de dag nog geen drol uitgevoerd.
Maar je voelt je wel heel druk omdat de hele dag dan zo ongestructureerd en chaotisch verloopt :')
Objectief gezien doe ik nu veel minder :+

Dat ‘druk’ zijn zit dan dus echt in je hoofd. Ik voel me namelijk met 2 kinderen veel minder druk dan met 1 kind omdat je er al aan gewend bent dat er toch niks gaat dan je had gedacht.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:41

Een gepensioneerde ouder die alle tijd aan haar zelf heeft, op bijna twee uur afstand is gaan wonen, nauwelijks de tijd op kan/wil brengen deze kant op te komen (wel goed in staat daartoe), maar wel commentaar heeft dat ik te weinig kom, terwijl ik fulltime werk.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:44

Dat van stress herken ik wel, binnenkort ga ik horen of ik mijn baan kan houden.

akishino
Berichten: 1883
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:46

Himyar schreef:
Een gepensioneerde ouder die alle tijd aan haar zelf heeft, op bijna twee uur afstand is gaan wonen, nauwelijks de tijd op kan/wil brengen deze kant op te komen (wel goed in staat daartoe), maar wel commentaar heeft dat ik te weinig kom, terwijl ik fulltime werk.



Is dit de rede dat je denkt dat alle gepensioneerde vinden dat ze drukker zijn dan werkenden?

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:48

Ik denk niet dat veel gepensioneerden denken dat zij het drukker hebben dan werkenden (tenzij ze hun week volplempen met vrijwilligerswerk ofzo). Maar het lijkt me heel vervelend om een klagende moeder te hebben :\ .
Hoe vaak ga je eigenlijk naar je moeder toe?

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:53

akishino schreef:
Himyar schreef:
Een gepensioneerde ouder die alle tijd aan haar zelf heeft, op bijna twee uur afstand is gaan wonen, nauwelijks de tijd op kan/wil brengen deze kant op te komen (wel goed in staat daartoe), maar wel commentaar heeft dat ik te weinig kom, terwijl ik fulltime werk.



Is dit de rede dat je denkt dat alle gepensioneerde vinden dat ze drukker zijn dan werkenden?


Ook haar vriend en verhalen van andere gepensioneerden.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:54

Gaby schreef:
Ik denk niet dat veel gepensioneerden denken dat zij het drukker hebben dan werkenden (tenzij ze hun week volplempen met vrijwilligerswerk ofzo). Maar het lijkt me heel vervelend om een klagende moeder te hebben : .
Hoe vaak ga je eigenlijk naar je moeder toe?


Niet vaker of minder vaak dan zij naar mij komt.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:55

Lijkt me meer familie-troubles te zijn dan een volwaardige discussie over "de gepensioneerden in de maatschappij".

akishino
Berichten: 1883
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:56

Dat lijkt mij ook.
Laatst bijgewerkt door akishino op 06-03-20 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 20:58

Misschien wel dan ja.

akishino
Berichten: 1883
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:00

Jammer dat je een aantal "slechte ervaringen" hebt, maar ik herken het in mijn omgeving niet.
Het gedrag en uitspraken van een ander zeggen vaak meer over hen dan over degene waartegen ze het zeggen ;)

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:02

Probeer eens zo te denken: vanuit ons oogpunt hebben zij alle tijd van de wereld. Maar denk zelf eens terug aan vroeger. Toen je kind was, had je twee maanden vakantie, dat was eindeloos. Dat was zoooooo lang, dat kon je bijna niet overzien. Als 20-jarige had je al meer tijdsbesef, 2 maanden werd al wat minder lang. En nu? Wat zijn twee maanden? Gisteren was het nog nieuwjaar en nu is het maart. :+
Hoe moet dat zijn als je 70 bent? Twee keer met je ogen knipperen en het jaar is om.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:06

Ik herken het totaal niet.

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:13

Ik herken wel dat ouderen in de rij altijd zo mega ongeduldig zijn...

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:14

Maar die hebben ook niet veel tijd meer :+

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:21

Suzanne F. schreef:
Himyar schreef:
Ik heb wel eens het idee dat gepensioneerden vinden dat ze drukker zijn dan werkenden. En dat ze weinig begrip hebben voor hoe druk werkenden zijn, wat zijn de ervaringen?


Nou het is eerder dat ze beginnen met: Nou vroeger heb ik heeeeeele lange dagen gemaakt.... of Nou toen ik nog werkte, was ik vaak pas ‘s avonds heel laat thuis.... of Nou ik had het pas druk vroeger, jullie hebben een makkie nu....


Vroegah lunchten we met 1 hand, dan konden we met de andere hand nog wat bakstenen leggen.