Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Himyar schreef:Ik heb wel eens het idee dat gepensioneerden vinden dat ze drukker zijn dan werkenden. En dat ze weinig begrip hebben voor hoe druk werkenden zijn, wat zijn de ervaringen?
Suzanne F. schreef:Himyar schreef:Ik heb wel eens het idee dat gepensioneerden vinden dat ze drukker zijn dan werkenden. En dat ze weinig begrip hebben voor hoe druk werkenden zijn, wat zijn de ervaringen?
Nou het is eerder dat ze beginnen met: Nou vroeger heb ik heeeeeele lange dagen gemaakt.... of Nou toen ik nog werkte, was ik vaak pas ‘s avonds heel laat thuis.... of Nou ik had het pas druk vroeger, jullie hebben een makkie nu....
Sheran schreef:Komt me niet bekend voor. Wel dat moeders denken dat ze drukker zijn dan niet- moeders. Weinig begrip komt van alle kanten
Himyar schreef:Een gepensioneerde ouder die alle tijd aan haar zelf heeft, op bijna twee uur afstand is gaan wonen, nauwelijks de tijd op kan/wil brengen deze kant op te komen (wel goed in staat daartoe), maar wel commentaar heeft dat ik te weinig kom, terwijl ik fulltime werk.
akishino schreef:Himyar schreef:Een gepensioneerde ouder die alle tijd aan haar zelf heeft, op bijna twee uur afstand is gaan wonen, nauwelijks de tijd op kan/wil brengen deze kant op te komen (wel goed in staat daartoe), maar wel commentaar heeft dat ik te weinig kom, terwijl ik fulltime werk.
Is dit de rede dat je denkt dat alle gepensioneerde vinden dat ze drukker zijn dan werkenden?
Gaby schreef:Ik denk niet dat veel gepensioneerden denken dat zij het drukker hebben dan werkenden (tenzij ze hun week volplempen met vrijwilligerswerk ofzo). Maar het lijkt me heel vervelend om een klagende moeder te hebben.
Hoe vaak ga je eigenlijk naar je moeder toe?
Suzanne F. schreef:Himyar schreef:Ik heb wel eens het idee dat gepensioneerden vinden dat ze drukker zijn dan werkenden. En dat ze weinig begrip hebben voor hoe druk werkenden zijn, wat zijn de ervaringen?
Nou het is eerder dat ze beginnen met: Nou vroeger heb ik heeeeeele lange dagen gemaakt.... of Nou toen ik nog werkte, was ik vaak pas ‘s avonds heel laat thuis.... of Nou ik had het pas druk vroeger, jullie hebben een makkie nu....