Bokkers omgeving Brussels Expo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hazel

Bokkers omgeving Brussels Expo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 13:51

Eind deze maand moet ik 3 dagen bij de expo zijn, za-ma. We willen een hotel en gaan met de auto. Omdat het werk is en we geen reiskosten en parkeerkosten vergoed krijgen willen we hier zoveel mogelijk op besparen. In Nederland heb je de website prettigparkeren.nl, voor gratis parkeerplekjes, en overzichtelijke websites voor het ov. Voor België word ik er nog niet echt wijs uit.

We zoeken dus een plekje waar de auto veilig en goedkoop staat, bij de expo of het hotel. Een stukje lopen van de expo maakt niet uit. En een hotel wat een goede ov verbinding heeft met het centrum en expo, we willen in de avond het centrum in en het liefst een wijntje kunnen doen. Goedkope kosten gaan wel voor het wijntje.

Wie heeft er tips?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:32

hazel

Re: Bokkers omgeving Brussels Expo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 20:58

We willen graag echt het centrum in :)

Ik zie dat lijn 6 erheen gaat, maar dit is het begin/eindpunt. De metro gaat de stad in, het lijkt me dat ertussen weinig vrije parkeerplaatsen zijn?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:47

Ik durf het niet te zeggen.
Als ik al naar regio Brussel ga, hou ik mij aan de grote parkings want anders wordt het een knoeiboel :')

Misschien kan je even informeren bij het bureau voor Toerisme in Brussel ? Misschien weten die goedkopere en kleine parkings.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:58

Ik werkte vroeger bij de bioscoop bij Expo, maar helaas is er niet echt gratis parking in de buurt. Zowel het Atomium, de Expohallen, Paleis 12 (concertzaal) als de bioscoop zijn grote trekpleisters die veel auto's aantrekken dus het zou me verbazen als je in de buurt ergens gratis parking vindt. In Brussel centrum is parking ook duur, dus ik denk niet dat je iets heel betaalbaars gaat vinden daar. Je kan wel redelijk gemakkelijk met de tram of bus van centrum Brussel naar Expo gaan, maar het ligt ook niet echt bij de deur.

Wil je per se op hotel? Kan je niet kijken naar een Airbnb met parkeerplaats? Op de website van Airbnb kan je wanneer je zoekt filteren op plaatsen die een parkeerplaats hebben.

Is met de trein van NL naar BE gaan geen optie? Dat komt je sowieso goedkoper uit dan 3 dagen je auto betalend parkeren. Op straat parkeren in Brussel voor meerdere dagen moet je sowieso ook niet proberen.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:01

Niet gratis, maar wel handig en vrij betaalbaar (10euro/24u): https://www.palais12.com/nl/visiteurs/parking/

Op deze kaart heb je een overzicht van alle straten van Brussel, als ze groen gekleurd zijn kun je er gratis parkeren: https://map.seety.co/?lang=en
Direct rond de expo is alles betalend, maar net erboven (net buiten de ring, dat zal 10min wandelen zijn) kun je dus wel gratis parkeren.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:41

moeshie schreef:
Op deze kaart heb je een overzicht van alle straten van Brussel, als ze groen gekleurd zijn kun je er gratis parkeren: https://map.seety.co/?lang=en
Direct rond de expo is alles betalend, maar net erboven (net buiten de ring, dat zal 10min wandelen zijn) kun je dus wel gratis parkeren.

Handige kaart!

Houd je er ook rekening mee dat Brussel Lage emissiezone is? Als je auto daarop aangepast is geen probleem, maar anders moet je zeker een parking zoeken buiten die zone en met OV gaan.