Ik heb wel eens aan de bank gevraagd hoe dit zat, en dan kreeg ik de reactie dat ik gerust eens kon langskomen want dat er echt wel mogelijkheden waren. Maar dan vraag ik mij af: hoe dan? Als je nog compleet niks hebt, buiten een droom?
Neem nu iets wat veel mensen doen, het starten van een B&B. Daar heb je een geschikt pand voor nodig en dit heeft niet iedereen zomaar ter beschikking. Dus dit moet aangekocht worden, eventueel verbouwd. Vaak is dit een enorm bedrag, iets wat de meeste niet zomaar hebben liggen. Je kan dan een lening aangaan, en dan? Hoe krijg je dat ooit terugbetaald? Want zelf moet je ook nog kunnen leven (en dan heb ik het gewoon over basiskosten als eten, kleding & verzorging, geen gekke dingen).
Ik zie niet hoe het überhaupt mogelijk is, maar uiteraard is het wel mogelijk. Dus ik ben eens nieuwsgierig naar mensen die er meer van weten, die een B&B of ander groot pand gekocht hebben en hoe dit in z'n werk gaat. Hoef niet alle details, maar gewoon in grote lijnen, want nu tast ik volledig in het duister. En ik vind het ook stom om naar de bank te gaan voor een gesprek terwijl ik totaal geen idee heb wat of hoe ... Via internet kom ik er niet echt uit, maar ik weet ook niet goed waar te zoeken.
Dus als iemand mij op weg kan helpen