even een technisch vraagje hier omdat ik op dit moment door een overschakeling niet weet wie mijn tussenpersoon is voor de ziektewet en hoop niet urenlang aan de telefoon te zitten voor een vrij simpele vraag:
Mijn situatie is als volgt. Ik zit 1 dag van mijn 5-daagse werkweek in de ziektewet ivm werkgerelateerde fysieke problemen (horeca) dit gaat goed. Het is inmiddels duidelijk dat zoals ik nu werk goed gaat, maar meer gewoon echt niet gaat. Maw, ik verwacht geen volledig herstel voor horecawerkzaamheden.
- Ik wil niet in het 2e spoor traject gaan
- Ik wil liever niet voor een andere baas werken
Dus ik ben begonnen met het opzetten van mijn eigen bedrijf. (Art/design) Dit begint nu momentum te krijgen dus ik wil eigenlijk de volgende situatie:
1 dag voor de ziektewet vrij houden TOT het 2e spoor traject in gaat.
1 dag zelf extra vrij nemen
Dus nog maar 3 dagen werken per week en daarnaast mijn eigen bedrijf.
Dit bedrijf gaat dit jaar nog geen winst maken ivm investeringen die ik moet doen. Volgend jaar verwacht ik wel winst te maken.
Kan ik 1 dag in de ziektewet blijven (en hier via dus nog 4 dagen uitbetaald krijgen).
En is het technisch gezien mogelijk dat ik een hogere huursubsidie krijg met als argument dat ik een op dit moment nog geen winstgevend bedrijf heb ivm investeringen?
Ik hoor het graag!
Thanks
)