Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
liekec schreef:Als jij een nieuwe partner hebt, en daarmee getrouwd bent is er van alimentatie geen sprake dacht ik.
capopjekop schreef:liekec schreef:Als jij een nieuwe partner hebt, en daarmee getrouwd bent is er van alimentatie geen sprake dacht ik.
Geldt dat niet alleen voor alimentatie van de partner? Als ouder blijf je toch medeverantwoordelijk voor je kind.
Je zou eens online kunnen zoeken op een ouderschapsplan. Je hebt voorbeelden waar je vast wel dingen tegen komt waar je niet aan gedacht hebt
Berdien schreef:Hoe hebben jullie destijds het ouderschapsplan opgesteld? Is dat met behulp van een mediator of advocaat gegaan? Dan die weer benaderen en vragen om een herberekening. Niet zelf gaan lopen prutsen met voorbeelden van het internet.
ikkemijik schreef:Hoe worden “extra” kosten verdeeld? Van bijvoorbeeld zwemles, sport, extra schoolbijdrages ed. Zit dat bij een alimentatieregeling in of moet je dit apart en onderling regelen?
Citaat:Het gaat mij er voornamelijk om dat vader alles wil controleren. Zelfs het naar de kapper gaan.
Als onze zoon bij mij woont en alleen om het weekend bij zijn vader is wil ik zelf kunnen bepalen wanneer ik hem meeneem naar de kapper.
En hoe zit het met bijvoorbeeld zwemles en sporten. Zoontje is 4, dus ergens komend jaar gaat hij op zwemles; moet dit met vader overlegd waar dit gebeurd of mag ik dan kiezen?
Met sporten net zo; moet dat met vader overlegd of mag ik kiezen?
Hoe worden “extra” kosten verdeeld? Van bijvoorbeeld zwemles, sport, extra schoolbijdrages ed. Zit dat bij een alimentatieregeling in of moet je dit apart en onderling regelen?
Het contact tussen mij en vader is niet best, overleg is erg moeilijk en het liefst heb ik zo min mogelijk met hem van doen
Mjelleke schreef:ikkemijik schreef:Hoe worden “extra” kosten verdeeld? Van bijvoorbeeld zwemles, sport, extra schoolbijdrages ed. Zit dat bij een alimentatieregeling in of moet je dit apart en onderling regelen?
Alimentatie is in principe all-in, dus ex hoeft geen bijdrage te betalen voor extra kosten zoals sport en zwemles. Tenzij het anders is afgesproken.