Betrouwbaarheid LOI/NTI thuisopleiders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Betrouwbaarheid LOI/NTI thuisopleiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:14

Hallo allemaal!
Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen van thuis studies. Echt over de organisaties, klopt het allemaal wat ze zeggen en is het betrouwbaar? Ik wil eraan beginnen omdat het veel voordelen biedt, maar ben bang dat zo'n studie heel erg uitloopt (omdat tentamens niet op tijd te maken zijn oid) en dan dus meer geld gaat kosten. Ook over de toets locaties. Er zijn verschillende locaties waar je toetsen kunt maken, ook dichtbij huis. Is het dan niet zo dat je het halve land alsnog door moet omdat niet alle toetsen op alle locaties beschikbaar zijn?
Het gaat mij eigenlijk alleen om deze twee punten.
Ik zou graag eerlijke ervaringen willen en ook horen of het aan jezelf lag of echt aan de LOI/NTI. Je hoort nogal eens dat mensen aan een zelfstudie beginnen en de discipline niet hebben, dus misschien komen daar veel negatieve reviews vandaan op internet.
Ben heel benieuwd en alvast bedankt!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:34

Het programma BOOS had laatst een aflevering over NCOI die ik wel verhelderend vond:

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:00

Ik volg een opleiding via de NTI, waar de meeste vertraging inzit is in praktijkdagen. Dat kan wel tot 6maanden duren voordat deze beschikbaar zijn. Maar schriftelijke examens zijn voor mij nooit het probleem geweest. Afgelopen zondag een toets ingepland voor vrijdag(op de locatie welke het dichtsbij mijn woonplaats zit). Dat kan dus zo.
Als je de praktijkdagen direct inplant en de schriftelijke examens en papers daar omheen, moet het te doen zijn binnen de gestelde tijd. In principe betaal je bij de NTI een vast bedrag voor 3jaar en dan mag je er nog 3jaar uitloop gratis aan vast plakken(bij HBO). Let wel op dat je voor alle herkansingen extra moet betalen!
Ik zou mij eerder zorgen maken om het instituut waar je mee in zee gaat. Weinig meewerkend niet in oplossingen denken etc. Dan over de tijd die je er over doet, met voldoende motivatie moet dat gewoon lukken.
Voor aanmelding is het allemaal heel erg gezellig en meewerkend, totdat je er inzit.

Anoniem

Re: Betrouwbaarheid LOI/NTI thuisopleiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:08

Waarin denken ze niet mee Manny?

Bedankt voor je overige post!

Ojee, als Tim Hofman aan de pas moet komen is het nooit heel goed :')..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:13

ruitje schreef:
Het programma BOOS had laatst een aflevering over NCOI die ik wel verhelderend vond:

[ Video ]

Het laten zien waard, maar NCOI hoort niet bij het rijtje LOI/NTI thuisopleiders.

Ik heb zelf geen problemen ondervonden bij NCOI trouwens, fijne HBO opleiding gedaan bij die club. Wel duur ja, maar daarin zijn ze niet uniek :$ :$ :$

Ts, naast de betrouwbaarheid van de thuisopleiders zou ik ook benieuwd zijn naar de waardering van hun opleidingen/diploma's door werkgevers.
Laatst bijgewerkt door Boras op 03-03-20 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:16

Ik volg een opleiding via nti en vooralsnog erg tevreden. Nog geen praktijkdagen gepland maar theoretische examens zijn op korte termijn op de gewenste locatie te plannen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:23

Een complete beroepsopleiding (zoals zorgopleidingen) zou ik nooit via thuisstudie doen, tenzij je een werkgever hebt die dit ondersteunt met uitgebreide mogelijkheden om te leren in de praktijk.
En ja, er zijn veel afhakers in zo'n traject omdat de discipline die wordt gevraagd lang niet altijd is op te brengen (karakter, thuissituatie, werksituatie)
Of er sprake is van 'bewust slecht organiseren' vraag ik mij af. Maatwerk realiseren voor veel verschillende mensen is gewoon een enorme puzzel. En daarbij is het volgens mij erg belangrijk dat de docenten zelf kennis en ervaring hebben in het vakgebied waar ze voor opleiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:29

Ik volg een opleiding bij de LOI en ben tot nu toe erg tevreden. :)

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:05

brokjes schreef:
Waarin denken ze niet mee Manny?

Bedankt voor je overige post!

Ojee, als Tim Hofman aan de pas moet komen is het nooit heel goed :')..

Lastig om zo even in het kort op te schrijven, maar je moet geluk hebben met wie je aan de telefoon krijgt. En als je echt een probleem hebt weten ze vaak zelf ook niet precies waar je moet zijn.

En tuurlijk zijn individuele wensen niet mogelijk binnen een studie als deze dat kan je ook niet verwachten. Maar soms zou iets meer begrip en medewerking iedereen een hoop tijd schelen. Helemaal als je leest op de Facebook groepen welke er van de opleiding zijn meer mensen tegen aan lopen.
Dat is misschien wel direct een tip. Kijk of er een Facebook groep is van de opleiding (en de opleider) die je wil volgen en meld je daar aan. Dat zie je direct waar mensen tegenaan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:29

Bedankt voor de tip over de Facebook groep!

Ik las ook over diploma waardering, ik heb al diploma's op een hoger niveau, dit is echt voor het papiertje. Ik ga vier dagen werken waar ik ook wordt opgeleid, dus in die zin durf ik een thuisstudie wel aan qua kansen voor later.

Goed dat er positieve ervaringen zijn, ik overweeg het toch wel sterk.. Lastig dit. Heb geen zin in gedoe namelijk haha..

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:35

Boras schreef:
ruitje schreef:

[ Video ]

Het laten zien waard, maar NCOI hoort niet bij het rijtje LOI/NTI thuisopleiders.

Ik heb zelf geen problemen ondervonden bij NCOI trouwens, fijne HBO opleiding gedaan bij die club. Wel duur ja, maar daarin zijn ze niet uniek :$ :$ :$

Ts, naast de betrouwbaarheid van de thuisopleiders zou ik ook benieuwd zijn naar de waardering van hun opleidingen/diploma's door werkgevers.

NTI is van NCOI. En LOI zijn ze mee bezig om over te kopen. Wat dat betreft is het dus 1 pot nat. In de praktijk zijn er uiteraard wel verschillen en ook wisselende ervaringen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:37

Hier nu ook einde jaar 2 van mijn HBO bij ncoi. Dik tevreden.