Geluidsdempende oordopjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Movement

Geluidsdempende oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 18:41

Hallo allemaal!

Woensdag heb ik een belangrijke toets. De vorige keer was er onwijs veel afleiding waardoor ik een extra kans heb gekregen. Ik dacht direct bij mezelf, om mij af te zonderen wil ik graag oordopjes in. Ik heb nu oordopjes gehaald van de Etos, maar die werken dus totaal niet. Ik vraag naar ervaringen om er achter te komen welke oordopjes het beste zijn. Ik ben niet op zoek naar een koptelefoon, die zijn voor mij veel te duur. Ik hoop dat oordopjes goed genoeg zijn!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:55

Geen idee of dit wijze/goede raad is maar wat ik wel eens vroeger deed wanneer het geluid me in de discotheek echt té luid was, was een stuk afscheuren van een papieren zakdoekje, daarop kauwen zodat het nat was en dat in mijn oor proppen. Zeker niet te klein maken want anders krijg je het er lastig weer uit!

San_Adios

Re: Geluidsdempende oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:03

Ik heb een aantal verschillende oordoppen geprobeerd, en toch wel echt de beste ervaring met de wasbolletjes van ohropax. Niet het meest smakelijk vanwege het wax laagje dat er omheen zit, maar het dempt het meeste geluid. Nog niks gevonden wat qua demping in de buurt van ohropax kwam.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:13

Ik vind Alpine oordopjes heel fijn, bijvoorbeeld de Sleepsoft.
Laatst bijgewerkt door Destination op 02-03-20 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:29

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:58

Wasbolletjes zijn fijn. Je kunt ze goed op maat kneden.

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:03

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 23:14

Lukasje schreef:
Geen idee of dit wijze/goede raad is maar wat ik wel eens vroeger deed wanneer het geluid me in de discotheek echt té luid was, was een stuk afscheuren van een papieren zakdoekje, daarop kauwen zodat het nat was en dat in mijn oor proppen. Zeker niet te klein maken want anders krijg je het er lastig weer uit!

Klinkt niet heel erg fris en fijn

Cookies schreef:
Wasbolletjes zijn fijn. Je kunt ze goed op maat kneden.

pingu schreef:
Ook hier de beste ervaring met wassen bolletjes. Deze gebruik ik altijd: https://www.newpharma.be/apotheek/quies ... FUQAvD_BwE

San_Adios schreef:
Ik heb een aantal verschillende oordoppen geprobeerd, en toch wel echt de beste ervaring met de wasbolletjes van ohropax. Niet het meest smakelijk vanwege het wax laagje dat er omheen zit, maar het dempt het meeste geluid. Nog niks gevonden wat qua demping in de buurt van ohropax kwam.

Bedankt! Ik weet niet zo goed of ik wasbolletjes fijn ga vinden, ik had me er even in verdiept maar dat vettige en vieze handen die je ervan krijgt lijkt me niet fijn voor de toets aan.

Destination schreef:
Ik vind Alpine oordopjes heel fijn, bijvoorbeeld de Sleepsoft.

Bedankt! Ik denk dat ik die ga proberen.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 19:35

De oortjes van Alpine hebben mij heel goed geholpen! Bedankt voor de tip!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:49

wij hebben setjes bij de hoorwinkel gehaald. 30 euro voor 2 paar geloof ik. Werken erg fijn. Zowel man als ik werken in een vrachtwagen werkplaats met véél kabaal. Het harde geluid dempt, maar je kunt wel nog gewoon normaal communiceren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:04

San_Adios schreef:

Deze :j
En de wax aan je vingers door het kneden valt wel mee. Neem een zakdoek mee en dan kun je daar je handen aan afvegen als je dat niet lekker vindt. Maar het is veel minder dan wanneer je bijvoorbeeld wax in je haar doet ofzo.
Dat kneden is om de wax warm te maken zodat ze ze in je oor mooi naar de vorm van je oor kunt kneden. Ik slaap er dagelijks mee, fijne dingen. :j

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:52

Ik ben altijd bang dat je die waxbolletjes er niet goed uit krijgt en er stukken in je oor achterblijven

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:56

Ik heb ook jaren gesukkeld met van die gewone foam oordopjes, nu heb ik deze, die zijn echt top <3
https://www.kruidvat.be/nl/pluggerz-sle ... /p/4967551

Ze hebben een "party" versie en een "sleep" versie, van de slaapversie is ook het "middenstukje" waar je het oordopje aan vastneemt buigzaam (bij de party versie is dat gewoon een recht plastic buisje, zeg maar), wat net iets fijner is als je op je zij slaapt :)