Gebeld door een onbekend nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Gebeld door een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 17:57

Hoi allemaal,

De laatste tijd wordt ik weer vaak gebeld door onbekende nummers. Ik heb dit een tijd geleden ook gehad, toen ik net ingeschreven was bij de kvk. Ik heb me toen (midden 2018) ingeschreven bij het bel-me-niet register en toen is het gestopt.

Nu is het de laatste maand dus weer aan de gang. Soms kan ik de nummers zien, en later googlen en dan staan er allemaal slechte recensies op. Nu komt het ook vaak voor dat het een 'onbekend' nummer is, en ik dus ook niet kan googlen wie of wat het is. Het vervelende is, dat ze eigenlijk alleen tijdens mijn lessen bellen. Opnemen kan dus ook niet.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, ik vind het zeer irritant. En omdat ik dus niet op kan nemen, kan ik ze dus ook niet vertellen om te stoppen.

Ik hoop dat iemand dé tip heeft.

Lara_Silver

Re: Gebeld door een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:08

Gewoon wegdrukken en vervolgens blokkeren?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:09

Sowieso alle nummers die je kan zien blokkeren. Dat scheelt al de helft!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:19

Je weet zeker dat het geen potentiele nieuwe klanten zijn? Dat zou jammer zijn :P
Verder gewoon je telefoon tijdens lessen op stil met een voicemail dat als ze teruggebeld willen worden een bericht achter moeten laten. Doen ze dat niet dan weet je dat je die rustig kan blokkeren.
Bij onbekend is het gewoon pech, dan gewoon negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:20

Grote kans dat dit via de kvk komt. Sta je bij de KVK ingeschreven werkt bel me niet register niet. En die data van de KVK kan gewoon gekocht worden helaas. Ik sta in het bel-me-niet register, heb al zo vaak recht van verzet gedaan en word nog steeds platgebeld.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:06

Het is een drama als je ingeschreven staat bij KvK. Ik ben 6 maandenlang tweemaal daags gebeld met de vraag of ik mijn energiecontract om wilde laten zetten. Drama.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:09

Zo heb ik bij inschrijving KvK geen telefoonnummer opgegeven, wat een rust :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 19:30

Amado7 schreef:
Sowieso alle nummers die je kan zien blokkeren. Dat scheelt al de helft!

Het gaat dus voornamelijk om nummers die ik dus niet kan zien. Er komt dan gewoon onbekend te staan.

Sizzle schreef:
Je weet zeker dat het geen potentiele nieuwe klanten zijn? Dat zou jammer zijn :P
Verder gewoon je telefoon tijdens lessen op stil met een voicemail dat als ze teruggebeld willen worden een bericht achter moeten laten. Doen ze dat niet dan weet je dat je die rustig kan blokkeren.
Bij onbekend is het gewoon pech, dan gewoon negeren.

Nee potentiele klanten zijn het niet. Ik werk alleen voor 1 bedrijf momenteel en ben ook niet aan het adverteren oid. Inspreken doen ze inderdaad niet.

Kinke schreef:
Zo heb ik bij inschrijving KvK geen telefoonnummer opgegeven, wat een rust :D

Er is mij niet eens verteld dat dat mogelijk was, helaas.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:31

is mij ook niet verteld, maar ik had al genoeg verhalen gelezen hierover. Dus toen we mijn gegevens aan het controleren waren zei ik dat ik misschien tzt zelf het telefoonnummer nog wel zou toevoegen :)
Kun je niet kijken of je online je nummer weg kan halen? Komen er hopelijk niet al teveel nieuwe bellers meer bij

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 19:32

Kinke schreef:
is mij ook niet verteld, maar ik had al genoeg verhalen gelezen hierover. Dus toen we mijn gegevens aan het controleren waren zei ik dat ik misschien tzt zelf het telefoonnummer nog wel zou toevoegen :)
Kun je niet kijken of je online je nummer weg kan halen? Komen er hopelijk niet al teveel nieuwe bellers meer bij

Ik zal er eens naar kijken! Bedankt voor de tip.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:34

Ik weet dat je in de KvK kan aangegeven dat de adresgegevens niet gebruikt mogen worden voor aanbiedingen oid. Want dat zie ik weleens staan. Wellicht kan je zoiets ook laten opnemen voor je telefoonnummer bij de KvK.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 19:45

Detroit schreef:
Ik weet dat je in de KvK kan aangegeven dat de adresgegevens niet gebruikt mogen worden voor aanbiedingen oid. Want dat zie ik weleens staan. Wellicht kan je zoiets ook laten opnemen voor je telefoonnummer bij de KvK.

Ik heb even gekeken maar dat kon helaas niet. Dat van de post stond al aan in ieder geval.

Ik heb nu mijn nummer verwijderd bij de kvk.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:09

Op je mobiel kun je bij je instellingen alle nummers zonder nummerweergave blokkeren. Daarnaast kun je ook aangeven dat hij spammelding weergeeft, dan kun je die nummers vervolgens ook blokkeren....succes

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:11

Euh.. Gewoon opnemen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:13

Polly schreef:
Euh.. Gewoon opnemen?

Euh.. TS schrijft in haar OP al dat ze bellen op een moment dat ze niet kan opnemen...

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:25

Als het op je mobiel is, zet er Mr.Number op. Je kunt instellen wat je met bijvoorbeeld mogelijk spam wilt doen, voorbeeld (tijdelijk) blokkeren, of waarschuwing op scherm. Tevens worden vrijwel alle vaste lijnen weergegeven met naam. Ook wordt alles opgeslagen, ook als je niet opneemd of een automatische blokkade. Voorbeeld: energie leveranciers e.d. laat ik automatisch blokkeren omdat ze herkend worden als spam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:24

Ik kan anonieme nummers niet blokkeren, ziekenhuis en huisarts bellen anoniem omdat ze via een centrale bellen. Ze vragen daar ook met klem om niet anonieme nummers te blokkeren.

Moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna geen anonieme telefoontjes krijg, tegenwoordig bellen ze allemaal met een zichtbaar nummer als ze me iets aan of afhandig willen maken. Laatst nog eentje van een investeringsbureau die ons huis wel wilden kopen. :?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:48

Tijdens je lessen je mobiel op niet storen zetten.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 15:40

Hoi allemaal,

Alle onbekende nummers blokkeren kan niet. Mijn moeder belt ook wel eens anoniem, en wil toch niet haar blokkeren. Opnemen gaat dus niet, heb wel mn telefoon op stil staan uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:30

Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal,

Alle onbekende nummers blokkeren kan niet. Mijn moeder belt ook wel eens anoniem, en wil toch niet haar blokkeren. Opnemen gaat dus niet, heb wel mn telefoon op stil staan uiteraard.

Anoniem kan je toch niet blokkeren?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 09:40

Nielojram schreef:
Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal,

Anoniem kan je toch niet blokkeren?

Ik heb geen idee eigenlijk. Maar het gaat dus om voornamelijk anonieme/onbekende nummers.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:51

Niet opnemen en check het nummer op google

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 10:57

sporten schreef:
Niet opnemen en check het nummer op google

Dat gaat dus niet. Omdat het om anonieme nummers gaat