Fairphone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Fairphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 09:15

Omdat mijn telefoon inmiddels wat kuren en barsten begint te vertonen, ben ik me op een nieuwe telefoon aan het oriënteren. Natuurlijk trekt de shiny Samsung... Maar kan het ook duurzamer? Vervolgens kwam ik dus op de Fairphone (3). Ik ben heel benieuwd of er Bokkers zijn die deze telefoon hebben en zo ja, wat hun ervaring hiermee is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:56

Hij wordt bij mij kantoor als werktelefoon gebruikt. Hij doet wat ie moet doen maar qua performance valt het mee. Geloof dat de oortjes tijdens belfunctie vaak storen, dit is bij meerdere telefoons nu gebeurd. Verder is ie best ok.
Als je gewoon een telefoon zoekt is het prima. Wil je veel foto’s maken raad ik Samsung aan. Wat is je budget (als ik vragen mag)?

Firebug

Re: Fairphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:16

Ik heb de fairphone 2! Heb hem nu bijna 3 jaar en hij doet het nog net zo goed als in het begin, dus daar erg tevreden mee.

Voor dezelfde prijs kan je een betere telefoon kopen (die vervolgens wel minder lang meegaat...), maar voor mij voldoet deze prima. Hij is snel genoeg en doet gewoon wat hij moet doen. De twee minpunten zijn voor mij denk ik de camera, die is erg middelmatig, en de batterij, die gaat als ik hem iets meer dan normaal gebruik geen hele dag mee. Maar, ik heb een echte camera voor als ik goede foto's wil maken en een extra batterij kost 20 euro, dus ik zorg dat ik die (of een powerbank) meeneem als ik het denk nodig te hebben. Dat werkt voor mij meer dan prima. Verder vind ik de duurzaamheid en de eerlijke materialen en werkomstandigheden zo belangrijk dat ik de minpunten voor lief neem!

Ik weet niet hoe het met de fairphone 3 zit, maar ik ben met de mijne in ieder geval erg blij!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 10:51

Bedankt tot zover!

@Danique: ik heb niet echt een budget, maar ik hoef ook niet het allernieuwste en duurste. Mijn alternatief op dit moment is de Samsung S10.

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:00

Als je op zoek bent naar een duurzame telefoon zou je ook refurbished kunnen overwegen? Dit zijn 2e hands telefoons, waarvan eventueel beschadigde onderdelen vervangen zijn. Ik ben hier zelf erg tevreden over :)