Wat zoek ik? Tablet/smart pad/tekentablet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lenexa

Wat zoek ik? Tablet/smart pad/tekentablet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 10:38

Voor werk zoek ik een apparaat waarmee ik aantekeningen kan digitalizeren maar het liefst zou ik ook pdf erop kunnen openen en daar aantekeningen in maken.

We willen meer papierloos werken, dus bijvoorbeeld een digitaal notitieblok zoals boogie board heb ik naar gekeken. Maar het zou ook nog fijn zijn als we er een pdf op kunnen openen en daar aantekeningen op kunnen maken voor tijdens besprekingen bijvoorbeeld. Ik kan van alles vinden maar ik kan nergens vinden of je daar ook documenten op kunt openen. Verder hoeft het eigenlijk weinig te kunnen.

Het is de bedoeling dat het hele bedrijf er op overstapt dus het moet ook wel betaalbaar zijn en geen 400 euro kosten, dat krijg ik niet goedgekeurd ben ik bang.

Ik had bijvoorbeeld de Wacom Bamboo Slate gevonden, kent iemand dit?

96Laura

Re: Wat zoek ik? Tablet/smart pad/tekentablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:34

Dit kan ook met onenote, staat gewoon al op de laptops als het goed is!

Silvia

Re: Wat zoek ik? Tablet/smart pad/tekentablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:39

Volgens mij moet je niet op zoek naar een apparaat maar naar een goede app.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 12:51

Dan heb ik alsnog een apparaat nodig om een app op te zetten :)

Een tablet kan veelste veel dus die zijn eigenlijk niet nodig, dan betaal je dus voor van alles wat we niet gaan gebruiken. We hebben inderdaad ook allemaal laptops alleen daarop kunnen we geen handmatige notities maken toch? Ik werk op een accountantsbureau en er wordt nog veel geschreven. Met de hand op notitieblokken, maar dus ook op uitgeprinte documenten. Omdat we minder willen printen zoek ik iets anders.
Mijn collega's zijn niet het meest flexibel, wat ze het liefst willen is alles afdrukken en handmatig opmerkingen en verbeteringen erop schrijven. Ik weet dat je ook digitaal opmerkingen kan maken, maar dat gebruiken ze gewoon niet. Dus ik zoek een tussen oplossing :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:05

Bij mijn vader op zijn werk hebben ze een tijd terug Bambooks uitgedeeld, daarmee kan je niet wat je allemaal precies hebt aangegeven, maar voor notities scheelt het wel papier. Je kan het zien als een notitieboek met daarin whiteboard pagina's, met een bijbehorende pen kan je je notities maken, en daarna het vel weer schoonmaken en hergebruiken.

Er zit ook een app bij, voor het digitaliseren van geschreven notities, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

https://www.bambook.org/product/bambook ... IXmPD_BwE#

Bij mijn vader op het werk zijn ze vooral uitgedeeld om verduurzaming, minder verspilling en wat meer awareness op dat vlak op een leuke manier te promoten. Mijn vader gebruikt zelf een Microsoft surface met bijbehorende pen (lees: een tablet welke erg lijkt op een laptop, met touchscreen met daarin de functies van een tekentablet/wacom). Deze zijn mogelijk wel flink boven je budget :o