Help, ik verslind oortjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Help, ik verslind oortjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 12:21

Ik luister héél fanatiek naar audioboeken. Als het kan een 9-tal uur per dag.
Ik heb een tijdje geleden een mp3 gekocht om de batterij van mijn telefoon te sparen, daar ben ik erg tevreden van, die batterij gaat super lang mee en het toestel heeft ook bluetooth, zo kan ik thuis verbinding maken mijn audiobox en kunnen de oortjes even uit.

Maar die oortjes, omygod. Ik verslind ze echt.
De mp3 zit altijd in mijn achterzak, daar blijft hij goed zitten. Ik werk als huishoudhulp dus buk me 400x per dag, in de voorzak van mijn jeans zou de kabel dus nog meer te verduren krijgen. Ook luister ik altijd als ik de stallen uitmest, ook hier dus veel beweging. Op de fiets krijgt de kabel denk ik iets minder te verduren, maar evengoed beweeg ik ook hier en dat zal ook wel effect hebben. Als het niet regent, durf ik de mp3 in mijn jaszak steken, daar heeft hij minder last van mijn bewegingen maar als het regent zit hij droger in mijn achterzak.

Ik heb ook draadloze oortjes die via bluetooth werken, maar die lopen altijd veel te snel leeg, daar kom ik geen dag mee toe.

Ik moet constant nieuwe oortjes kopen. Het ene paar is soms na een dag al kapot, het andere paar houdt het soms 3 weken vol. Een week zal het gemiddelde zijn.
Ik koop dus geen dure oortjes meer, omdat ze toch altijd zo snel sneuvelen.

Ik geef toe dat ik niet de meest voorzichtige persoon ben, maar ben hier met de oortjes wel al sterk in gebeterd. Ik trek ze niet meer als een holbewoner uit mijn handtas of achterzak zoals ik in het begin deed :+ Ik rol ze ook niet te strak op over mijn mp3. Ik heb ook een doosje gekocht om de oortjes in te steken in mijn handtas maar daar steek ik meestal mijn tijd niet in :+ Maar ik ben vaak dus wel gewoon aan het werken of met iets bezig waarbij ik veel moet bukken/bewegen, en daardoor lopen ze volgens mij altijd de schade op. Vaak begeeft eerst 1 oortje het, en dan een dag of 2 later ook het andere. Of het oortje werkt nog halfenhalf, tot ik me buk, dan valt het geluid weg.

Heeft er iemand dé gouden tip?
Ik zit tegenwoordig aan een hoofdtelefoon te denken, maar zou liever bij oortjes blijven omdat dat toch iets subtieler is.

Draadloos mag, mits ze een uur of 12 meekunnen qua batterij. Dat is bij mijn huidige oortjes zeker niet het geval, die gaan max. 4 uur mee.

Ik heb al héél veel verschillende merken en winkels geprobeerd. Het ene paar gaat langer mee dan het andere, maar ze sneuvelen toch altijd binnen de maand, en als het al zo lang duurt ben ik altijd heel blij. Maar eerlijk, ze mogen best langer meegaan haha.

Celiien

Re: Help, ik verslind oortjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:29

Als je openstaand voor koptelefoons, zou ik dat zeker proberen.
Ik heb zelf de Sony CH700 headphones. Ik hoef hem 1x in de drie dagen op te laden en heb hem eigenlijk bijna de hele dag op op werk (+- 8uur) en dan ook nog 's avonds bij het sporten. Hij is erna op level medium qua batterij. Geen last van draadjes en goed bereik (kan van de ene kant van het kantoor naar de andere kant lopen zonder telefoon, en dan gaat hij niet haperen.

In welke categorie zoek je iets? Vriend van mij heeft Bose oortjes (draadloos), ja die gaan superlang mee, maar die zijn dan ook flink prijzig..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:34

Draadloze oortjes toch denk ik, ik heb van skull-candy. áls ze al leeg zijn zijn ze heel snel weer vol.
Gebruik ze heel wat minder uur per dag als jij doet.
Er zit énorm verschil tussen de tijd dat je ze kan gebruiken, dus als ene merk/model niet wat is, dat wil niet zeggen dat anderen ook zo zijn.
https://www.bol.com/nl/p/skullcandy-ink ... oductTitle

Edit: ik heb ze in de sale gekocht, met cadeaubon, dus was wel wat minder kwijt, "schrik" nu hoe duur ze zijn :+
Maar zijn wel mn nieuwe vriendjes, "stevig" model, ff pielen met usb-stekker er in doen als ik ze op moet laden, maar ze zijn zeer snel weer heel wat voller.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:39

Draadloze oortjes en dan twee paar kopen?
Neem je een opgeladen paar mee als reserve

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:39

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:02

Heb je de marley oortjes al eens geprobeerd?

Ik heb met mijn eerste paar 2 jaar gedaan, en met het 2e paar zelfs 3, bijna 4 jaar, die zijn zelfs in de wasmachine + droger geweest per ongeluk, van dit paar doet er nu sindskort nog maar 1 het helaas. Maar ze zijn echt belachelijk lang mee gegaan! Al mijn andere oortjes sneuvelde ook veel sneller.
Ik gebruik ze niet zo fanatiek als jou, maar toch zeker een aantal uur per dag en ook vooral terwijl ik beweeg (sporten, fietsen, lopen, werken). En ben ook niet de voorzichtigste, menig keer mijn mobiel opgevangen aan het snoertje :Y) of dat ze eruit gerukt worden omdat mijn fietsstuur er tussen zit...

Nu al een tijdje apple oortjes, maar die kraken soms als het snoertje wat buigt. En laatst sneuvelde een paar die ik nog geen maand had doordat het gehele oortje afbrak toen ik hem (niet hardhandig!) uit mijn voorvakje haalde -O- Dus ik ga weer terug naar de marley oortjes :+

(https://www.bol.com/nl/p/the-house-of-marley-smile-jamaica-in-ear-oordopjes-1-knops-signature-black/9200000064311986/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-58599460072-S-494527891909-9200000064311986&gclid=CjwKCAiA7t3yBRADEiwA4GFlI1w_eyY32okG1qDz3t_Z65CZxlmeFH6M2RtNYB5NJ8gku08ql3BNLhoC770QAvD_BwE)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:22

https://www.bax-shop.nl/home-audio-oord ... style-roze

Ik gebruik altijd deze oortjes. Ik ben onwijs onvoorzichtig met ze. Met deze hou ik het nu al een aantal jaar uit. En dat terwijl ze al regelmatig gewassen zijn, ik er op ben gaan staan etc. En ze zijn niet duur, wat ook fijn is

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:27

Ik had eerst draadloze oordoppen waarvan de batterij snel leegliep.

Nu heb ik hele fijne van Sony en ik doe echt dubbel zo lang met deze doppen. En zijn ze leeg? Zo weer opgeladen met de 'snel'lader.

Misschien kun je je verdiepen in accukwaliteit tussen verschillende draadloze doppen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:27

Ik verplaats deze naar Huis, Tuin en Techniek :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:31

Mijn koptelefoon is mijn beste vriend! Heb hem ook een uur of 3 per dag op! :D
Maar zou anders gaan voor draadloze oortjes, die gaan tot 12 uur ofzo mee. Airpods kan je tussentijds opladen in hun doosje.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:37

haha zo'n herkenbaar probleem. Hier sneuvelde ook bijna wekelijks een paar. Grote boosdoener: gaan zitten met smartphone in achterzak (want ze maken die krengen alleen maar groter en groter), daarbij werd het kabeltje net na de jack afgeklemd.

Nu kijk ik altijd naar de aansluiting, een jack met een 90° hoekje en deze gaan meestal wel enkele weken tot maanden mee.
Deze heb ik 4-5 maand gehad een record zeker gezien ik ze ook tot meer dan 12u/dag in heb:+

https://www.bol.com/nl/p/sony-mh750-wit ... 60QAvD_BwE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:38

Als je vanwege tijdsduur liever dopjes met draadje wil; is het een optie om je apparaat in een hardloopbelt te doen? Kan je elastisch om je middel dragen en heeft al je apparatuur minder te lijden.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:10

Een draadloze koptelefoon? Ik heb een noise cancelling koptelefoon van Sony (WH1000-XM2) en die vind ik echt super fijn, ook met sporten en schoonmaken. Wel wat duurder maar als je op dit tempo oortjes verslijt heb je die er binnenkort al wel uit ;)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 15:32

Dankjewel voor alle jullie antwoorden alvast, ik lees ze rustig door en ga wat opzoeken! :)