iemand ervaring met elektrische vloerverwarming onder pvc

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy96

iemand ervaring met elektrische vloerverwarming onder pvc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 13:24

Heeft er al iemand ervaring met elektrische vloerverwarming onder een pvc clicklaminaat?

ik ben op internet aan het zoeken en ik zie een soort folie waar de verwarming in verwerkt zit.
maar verwarmt dit voldoende? gaat het snel stuk?

Het is bedoelt als bijverwarming. We hebben een heel oud huis dat slecht geïsoleerd is en we hebben altijd koude voeten. De ondergrond is wel van beton met isolatie eronder. Vloerverwarming met waterslangen is heel lastig om aan te leggen, eventueel zou het kunnen door het aan te sluiten op de radiator, maar dan is het nog alleen warm als de verwarming brand.

graag zou ik wat ervaringen hiermee lezen.

Rocamor

Re: iemand ervaring met elektrische vloerverwarming onder pvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:15

Geen ervaring met elektrische vv, maar wat vind je lastig aan het aan laten leggen van vv met waterslangen?

Nu in 3 huizen gedaan / laten doen. Bij 1 huis nieuwe vloer moeten leggen en daar van scratch vv laten aanleggen. In beide andere huizen gewoon in de dekvloer laten vrezen. Geen enkel probleem.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:53

Ik zou eerst kijken naar het verbruik. Elektrisch verwarmen is veel duurder dan op gas.
Of heb je zonnepanelen?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:26

In vorige woning badkamer met elektrische vloerverwarming als bijverwarming. Ik raam de extra kosten voor elektrisch op € 0,83 per dag per m2.
Echter ik zou er niet voor kiezen, zoals reeds gezegd, infrezen cv slangen, hogere investering echter beter rendement. Het is niet gebruikelijk dat de werking afhankelijk is van de radiator in die ruimte aanstaat. Voor koude voeten, beide systemen zullen beperkt het probleem oplossen. Globaal zal elektrisch het beste bevallen in voor en naseizoen en na infrezen slangen als hoofdverwarming in winter periode.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:37

Hier ook gewoon waterbuizen ingefreesd onder pvc vloer, opbrengst heel goed. Wel als hoofdverwarming, dus gewoon cv op basistemperatuur. Sindsdien veel voordeliger uit!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:43

Wij hebben elektrische vloerverwarming op de badkamer, met een timer. Ook als extraatje voor warme voeten, er hangt ook een gewone radiator om die ruimte warm te houden.
Ben je van plan om het op de huidige vloer te leggen? Hou er dan rekening mee dat je vloer omhoog komt, bij ons zit er toch wel een drempeltje van een cm of 5.

Marie111 schreef:
Ik zou eerst kijken naar het verbruik. Elektrisch verwarmen is veel duurder dan op gas.
Of heb je zonnepanelen?

Zelfs met zonnepanelen zou ik er mee op passen.
Salderingsregelingen worden allemaal uitgekleed en je wil hiervan toch voornamelijk gebruik maken in de winter.

Wij hebben door een gaslek ondergronds het gas naar het bijgebouw deze winter afgesloten en daar elektrisch verwarmd, om te huilen die energie rekening! Terwijl we wel zonnepanelen hebben liggen, maar dat brengt in de winter gewoon nauwelijks iets op.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:21

Wij hebben elektrisch onder tegels. Voelen de warmte erg goed. Hebben het door een bedrijf laten leggen. Zij hebben losse kabels gebruikt, daarover een dun doek en dan de afwerk laag. Voelen erg goed het verschil met de badkamer waar nog niks ligt.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:26

Mijn ervaring is niet doen.

Het is een onwijs kostbare manier van verwarmen. We hadden het alleen op de badkamer wc en halletje. Na 1 jaar gekozen voor een ander systeem (lage rendement radiatoren)