Uitzendkracht. Te weinig ingezet, betaald?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Uitzendkracht. Te weinig ingezet, betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 11:17

Goedemorgen bokkers,

Ik hoop dat er hier iemand is die mij eventueel wat meer inzicht kan geven over het contract wat ik momenteel heb en de uitbetalingen. Momenteel is het zo dat ik onder een Fase A contract werk zonder uitsluiting loondoorbetaling. Dit is met 24 garantie uren over een periode van vier weken.

Even een verhaal van te voren, ik had in het begin na de wetswijziging uitzendkrachten al mijn twijfels maar i.v.m. drukte door studie had ik nog niet duidelijk wat dit allemaal in ging houden. Deze maand is het alleen zo dat ik zelfs niet voor het aantal garantie uren ben ingezet om te werken, dit terwijl ik wel beschikbaarheid had doorgegeven. Nu ben ik bang dat zij mij een onjuist contract hebben aangeboden en dat mijn rechten zoals uitbetaling garantie uren niet nagekomen worden.

Alle feiten op een rijtje over het aangeboden contract en andere feiten:
Contract: Fase A zonder uitsluiting loondoorbetaling
Garantie: 24 uren over een periode van 4 weken

Gewerkte uren 2019 voor het zelfde uitzendbureau voor een duur van 12 maanden:
Excl vakantieuren: 1.250
Incl vakantieuren: 1.426
Gemiddeld +- 118 uur per maand dus

Klopt het dan dat ik eigenlijk veel meer ingezet zou moeten worden en garantie uren zou moeten hebben? En klopt het dat indien je niet ingezet word maar wel beschikbaar bent je garantie uren uitbetaald dienen te worden?

Ik hoop heel erg dat jullie mij hier mij inzicht kunnen verschaffen.

Autumnn

Re: Uitzendkracht. Te weinig ingezet, betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:25

Ik kan je helpen (werk bij een uitzendbureau), maar ik mis nog even hoe lang je er werkt?

Ik ga er vanuit dat je er minimaal een jaar werkt. Een uitzendbureau mag je minder uren aanbieden, maar het is aan jou of je het accepteert. Als je het niet accepteert moeten ze je een contract aanbieden voor het gemiddelde aantal uren.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 19:43

Houdt dat dan ook in dat ik met terugwerkende kracht nog recht heb op de andere misgelopen inkomsten door niet inplannen? En maakt het uit dat ik de nieuwe contracten nog niet heb goedgekeurd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:46

Heb je al een gesprek met je werkgever gehad over dit onderwerp?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:49

Als ik uitga van 24uur per week gedurende 52weken zit je op 1248u. Dan hebben ze toch ingezet volgens afspraak?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 20:00

Billy schreef:
Als ik uitga van 24uur per week gedurende 52weken zit je op 1248u. Dan hebben ze toch ingezet volgens afspraak?

Dat gaat over de periode voor het nieuwe 'aangeboden' contract en de eerste periode van het zogenaamde contract(welke dus nog niet geaccepteerd is). Het contract van voor de 'nieuwe' loopt tot augustus maar heeft geen garantie uren. De nieuwe heeft wel garantie uren maar dus maar 24 ipv de sowieso 100 waar ik(mijn inziens) recht op heb, de 24 uur gaat namelijk over 24 uur per maand ipv per week. Ze hebben mij over de periode van dit nieuwe contract niet juist(16 uur) ingepland, en de loopduur is maar een maand waarna je weer een 'nieuw' contract krijgt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:14

DearLove schreef:
Houdt dat dan ook in dat ik met terugwerkende kracht nog recht heb op de andere misgelopen inkomsten door niet inplannen? En maakt het uit dat ik de nieuwe contracten nog niet heb goedgekeurd?

Als je mij nog even antwoord op de vraag hoelang je er werkt zou je mij er een stuk mee helpen (en jezelf uiteindelijk ook)!

Nogmaals, het ligt er dus aan hoelang je er werkt en per wanneer. Aangezien de WAB per 1-1-2020 in gegaan is zou dus eventueel vanaf 1-1-2020 gelden.
Wat valt bij jou onder goedkeuren, bedoel je dat je nog niet hebt getekend? Dat zou zeker uitmaken, dan werk je zonder contract

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 00:02

Autumnn schreef:
DearLove schreef:

Als je mij nog even antwoord op de vraag hoelang je er werkt zou je mij er een stuk mee helpen (en jezelf uiteindelijk ook)!

Nogmaals, het ligt er dus aan hoelang je er werkt en per wanneer. Aangezien de WAB per 1-1-2020 in gegaan is zou dus eventueel vanaf 1-1-2020 gelden.
Wat valt bij jou onder goedkeuren, bedoel je dat je nog niet hebt getekend? Dat zou zeker uitmaken, dan werk je zonder contract

Ik werk sinds oktober 2018 als uitzendkracht voor de opdrachtgever, momenteel werk ik naar mij inziens nog onder mijn voorgaande contract(fase A contract tot augustus 2020) maar dwingen/motiveren ze eigenlijk het nieuwe contract te accepteren met laag aantal garantie uren(24 per maand) en een looptijd van iets meer dan 4 weken, dus elke maand een nieuw contract.