tamary schreef:Als hij meer wil in bed dan een slapende vrouw zal hij deel huishouden moeten doen zodat zij ook nog energie over heeft na de werkdag.
Plan samen een tijdvak in elke dag waarin beide een of meerdere huishoud taken doen, zodat het onderdeel van dagelijkse routine wordt.
Goed idee, dankjewel!
Brainless schreef:Je hebt mannen die het niet uit zichzelf doen (niet omdat zij niet willen.. maar omdat zij het niet zien/door hebben).
Helpt het als zij gewoon zegt..Schat kun jij even stofzuigen terwijl ik kook?
Of.. haal jij de vaatwasser even leeg terwijl ik de hond uitlaat/ga douchen?
Dan heeft hij 'altijd iets anders om te doen', zoals 'de garage opruimen' (wat hij doet dan weet ik niet, maar die garage lijkt de afgelopen twee maanden al het zelfde
)
Lolacabana schreef:Even een hele stomme vraag, maar als het daar zo gewoon is om iemand te hebben die het houshouden doet, kunnen ze daar dan niet naar kijken?
Ze hebben een dame die twee keer per week komt, maar dat is niet genoeg met hun veestapel.
Yom schreef:Ik zou gewoon mijn eigen dingen doen ( afwas van mezelf, mijn kleding wassen enz) en zijn dingen laten staan
Of dat het verstandigste is weet ik niet, maar moet zeggen dat ik thuis best kan flippen als ik na een lange werkdag thuis kom en zie dat mijn kinderen hun zooi niet opgeruimd hebben. Misschien ook niet het verstandigste
Ik geloof dat ze dat ook wel eens heeft geprobeerd, dan draagt ie gewoon zijn onderbroek twee dagen
Babootje schreef:Ze zou een lijst kunnen maken met alle taken die er in en rond huis te doen zijn. En dan een eerlijke verdeling maken. Naam achter de taak en een hokje om af te vinden. Verder moet ze dan alleen nog maar de dingen doen waar haar naam achter staat. Andere taken hopen zich dan op en daar moet je dan wel tegen kunnen.
Andere manier is dat zij ook helemaal stopt met taken in huis uitvoeren. Een manier om hem te laten zien dat Iemand het zal moeten doen.
Verder is het een kwestie van respect en als blijkt dat er geen afspraken te maken zijn zie ik nog maar 1 oplossing en dat is scheiden.
Goede tip! Ga ik doorgeven aan haar! Ik hoop dat ze ermee kan dealen dat zijn klusjes dan even blijven liggen
elnienjo schreef:Als ik haar was zou ik eigen woonruimte zoeken en gaan latten tot ze een man vindt die ofwel een deel van de huishoudelijke taken op zich neemt ofwel huishoudelijke hulp kan veroorloven.
Doe de man in kwestie echt helemaal niets? Ook niet de stereotype mannenklussen als de verbouwing, autoonderhoud, snoeiwerkzaamheden in de tuin e.d.?
Helaas kunnen ze dat niet bekostigen en ik twijfel of ze het nu al zo snel wil 'opgeven'. Ze wonen immers pas 3 maanden samen, ook al zijn ze al langer getrouwd.
Hij zet de vuilnisbak aan de weg en maait het gras 1 keer per week. Andere 'mannenklussen' in het huis zoals de sloten vervangen etc. blijft liggen.
Suzanne F. schreef:Waarom hebben ze geen huishoudhulp meer nu?
Die dame komt 2 keer per week, maar ze kunnen het niet betalen om haar full time aan te stellen. De situatieschets in de OP was om te verduidelijken uit wat voor gezinnen beide personen komen.
Suzanne F. schreef:elnienjo schreef:Als ik haar was zou ik eigen woonruimte zoeken en gaan latten tot ze een man vindt die ofwel een deel van de huishoudelijke taken op zich neemt ofwel huishoudelijke hulp kan veroorloven.
Doe de man in kwestie echt helemaal niets? Ook niet de stereotype mannenklussen als de verbouwing, autoonderhoud, snoeiwerkzaamheden in de tuin e.d.?
Daar heb je in Zuid Afrika een tuinman voor.
Vergeet niet dat de cultuur daar heel anders is hè?
De tuinman komt 1 keer per twee weken.
Juut schreef:Succes met dit ombuigen...gaat niet gebeuren, gezien de cultuur waarin hij is opgegroeid... Komt je vriendin ook uit zuid-africa, of is ze 'import' om zo maar te zeggen? Want dit was te verwachten, als ik je beschrijving van de ciultuur lees.
Zij komt ook uit Zuid-Afrika en hadden gemiddeld 3 (!!!!
) huishoudsters per dag, maar zij heeft wel gewoon geleerd dat ze zelf ook de handen uit de mouwen moet steken.
Ik kom uit Holland en mijn man is Afrikaans, ongeveer opgegroeid in dezelfde situatie als de vriendin, meerdere huishulpen, tuinmannen etc., maar als mijn man iets niet doet wat ik wel van hem verwacht dan vraag ik dat en dan doet hij dat, zonder een probleem er van te maken.
Dus of het geheel aan de cultuur is af te schrijven weet ik niet zeker.