Levering dpd gaat fout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Levering dpd gaat fout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 14:14

Dpd zou bij mij een pakje moeten leveren. Ik had van Bol.com een mail gehad met een trackincode in. volgens die code zouden ze gisteren leveren. Ondanks dat er mensen thuis waren,niks geleverd.
Vanmorgen vond ik voor mijn poort in een plas water een briefje van dpd wat natuurlijk niet te lezen is. Ik snap ook niet wat het daar op de grond doet want we hebben een prima brievenbus.
Ik heb contact met Bol gehad,volgens Bol komt het vandaag. maar dat maak ik niet op uit de tracking waar dit staat . 21.02.2020 06:36 Mechelen (BE)
Pakket wordt doorgestuurd.
Laadfout.

Ik maak mij zorgen om mij redelijk dure bestelling. Ik had expres bij Bol besteld waar het bewuste artikel duurder was maar ik dacht dat de bezorging dan zeker goed ging Ik kan nergens geen contact nr van Dpd vinden Hoe lossen anderen dit probleem op?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:15

Citaat:
Ondanks dat er mensen thuis waren,niks geleverd.

Dit doen ze vaker en ze vinden het bij de klantenservice normaal en houden gewoon vol dat je niet thuis was. :+
Ik bestel NOOIT meer ergens waar je met DPD te maken krijgt. Is de enige oplossing.

SandravdB

Re: Levering dpd gaat fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:17

Hier ook slechte ervaringen, geen briefje, probeer ze vooral niet te bellen want dat kost een hoop en je krijgt ze niet aan de lijn

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:17

ik zou vandaag afwachten.
hier missen we vaak een pakje van dpd,die steken dan een briefje tussen de poort(ook vaak nat,brievenbus staat 2 meter verder),maar dat is standaard om te zeggen dat ze niemand thuis vonden en morgen opnieuw komen.

(we zijn altijd thuis,maar ze toeteren hier meestal nog voor ze voor ons huis staan en als je het net niet hoorde of te traag bent,rijden ze weeral weg nog voor je buiten staat....)

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:18

Ik heb laatst ook problemen gehad met een pakketje van DHL, toen moest ik contact opnemen met de verzender en niet met de pakketdienst. Aparte constructie want DHL loopt de kantjes ervanaf en de verzender kan ervoor boeten. Overigens betaal ik daarom tegenwoordig liever met Klarna of creditcard (verzekerd).

Edit, zo heeft DPD ook wel eens een agradi pakketje twv 650 euro gewoon voor mijn deur gezet en zelf afgetekend. Was blij dat het er nog stond toen ik thuis kwam.

Ibbel
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:19

beatje schreef:
. 21.02.2020 06:36 Mechelen (BE)
Pakket wordt doorgestuurd.
Laadfout.

Dit betekent 9 van de 10 keer dat je pakje gewoon in een verkeerd bestelbusje zat die niet jouw route reed. Pakje gaat dus opnieuw gesorteerd worden zodat het wel in het goede busje terecht komt.
Dat DPD briefje in die plas water kan puur toeval zijn, bv weggewaaid tijdens een levering bij de buren, whatever.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:23

Ik heb jaren geleden bij de klachtendienst van DPD gewerkt. (werd toen al klachtendienst genoemd)
Geeft al aan dat het er niet echt beter op geworden is in de afgelopen 20 jaar

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:24

Bij mij gaat het na een paar keer klantenservice bellen de laatste tijd goed. Met name de neerzet toestemming. Ik schrijf dan dat er altijd iemand thuis is maar dat ze het neer mogen zetten op de veranda bij de voordeur.

Daarvoor had ik meerdere keren de online melding dat er niemand thuis was, maar dan waren ze echt niet geweest. Ook geen briefje in de bus. Uitgelegd dat ik een erf heb aan het eind van een doodlopend laantje dus er geen bus of auto ongezien aan kan komen.

Nu gaat het dus goed. Maar mijn favoriete bezorgservice is het nog steeds niet. Ben altijd blij als het weer goed is gekomen!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:25

Hier ook problemen met DPD. Er wordt niet aangebeld, maar direct een briefje in de bus gedaan en ze zijn al weer weg voordat je bij de voordeur bent. Geen afzender vermeld op het briefje en een pakketnummer dat zo onduidelijk is geschreven dat je het ook niet kan terugzoeken.
Volgens de meneer van het afhaalpunt is het heel ongebruikelijk, omdat de chauffeurs niet betaald krijgen wanneer ze afgeven bij een afhaalpunt, i.p.v. te bezorgen. Maar DPD heb ik áltijd problemen mee. PostNL, DHL, UPC nooit problemen mee.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:28

Alvaron schreef:
Hier ook problemen met DPD. Er wordt niet aangebeld, maar direct een briefje in de bus gedaan en ze zijn al weer weg voordat je bij de voordeur bent. Geen afzender vermeld op het briefje en een pakketnummer dat zo onduidelijk is geschreven dat je het ook niet kan terugzoeken.
Volgens de meneer van het afhaalpunt is het heel ongebruikelijk, omdat de chauffeurs niet betaald krijgen wanneer ze afgeven bij een afhaalpunt, i.p.v. te bezorgen. Maar DPD heb ik áltijd problemen mee. PostNL, DHL, UPC nooit problemen mee.

Ik heb hier in het dorp dan ook zo’n servicepunt waar je niet bij in de buurt kan parkeren. Is leuk als je een paar zakken voer heb besteld...

Andere inderdaad ook nooit problemen mee.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:42

Breek men bek er niet over open. Ik zag ze stoppen. Ik zag hem mijn pakket in handen nemen. Loop naar de deur. En zie hem wegrijden. Op internet de melding u was niet thuis....

-:(- -:(-

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 14:46

Nou geen opwekkende berichten.Dan maar hopen dat de verkoper het oplost.
Het is wel goed voor de detailhandel,ik ga steeds meer terug in de winkel kopen met al die leveringsproblemen :-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:02

chamion schreef:
Breek men bek er niet over open. Ik zag ze stoppen. Ik zag hem mijn pakket in handen nemen. Loop naar de deur. En zie hem wegrijden. Op internet de melding u was niet thuis....

-:(- -:(-

Dit had ik bij postNL ook. Die wilden niet traplopen dus gingen ze gewoon alles neerdonderen bij iemand op de begane grond. Jammer dat ze onder mijn raam parkeerden. Dus ik als een idioot naar beneden rennen. En ze er op aanspreken. Deed hij alsof hij geen Nederlands kon ( :+ ) en alsof hij achterlijk was. :=
Want blijkbaar was hij bevriend met een huisgenoot van iemand daar en dan konden ze gewoon fatsoenlijk Nederlands. :+

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:05

Ik heb recent ook bij bol iets besteld (via PostNL) en toen is het pakketje ook bij PostNL kwijt geraakt. Om je gerust te stellen, de klantenservice van bol.com heeft heel erg netjes gehandeld en heeft mij gewoon een nieuw pakket gestuurd!

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:07

Hier ook: gaat iets via DPD: dan gaat de koop niet door! Je wilt niet weten hoevaak er gedoe mee was, tot en met vervalste handtekening (had bezorger zelf gezet "voor ontvangst") aan toe.
Bol handelt zaken keurig af, ik zou hun op de hoogte brengen van de slechte bezorging.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:13

Hier ook deze week nog problemen met DPD.
Voer voor de honden besteld, werd verzonden in 2 pakketten. Pakket 1 zijn ze komen leveren rond 17u30, pakket 2 hebben ze een half uur eerder (17u) afgezet op een afhaalpunt 8)7
Dit allemaal te zien in de tracking-mail, geen briefje ofzo
Uiteraard geen reactie op mijn mail..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:16

Ik zou ook vandaag afwachten. Misschien vertelt de track and trace nu al iets meer ?

Maar zo te lezen ben ik ongeveer de enige die nog nooit problemen had met DPD :=
Ben ik niet thuis, dan krijg ik een briefje keurig in de brievenbus dat mijn pakje bij het afhaalpunt ligt.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:25

Oh god, en ik al blij dat mijn custom sneakers die door UPS de status 'geweigerd' kregen en dus retour zijn gegaan zonder dat ik ze ooit gezien heb de volgende keer door DPD gebracht zouden worden.... Ik ga er nog eens over nadenken

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:30

Ah, de Drama-PakketDienst. Ik bestel idd niks meer als ik alleen voor DPD kan kiezen. Dan ga ik wel ergens anders heen...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:32

Ik heb laatst ook 2 keer gedoe met DPD gehad. Beide keren is het artikel direct retour gestuurd ‘omdat het opgegeven adres niet juist was’. Ging beide keren om een pick up punt die ik op hun eigen website aan heb geklikt (beide keren een andere) -O- en waar ik al meerdere keren pakjes heb opgehaald.

Wat een gedoe. Daarvoor eigenlijk nooit problemen gehad met ze.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:38

Na alle horrorverhalen over DPD brak het zweet me laatst uit toen ik zag dat er sprake was van een laadfout. Uiteindelijk via Facebook Messenger een bericht gestuurd en zowaar een dag later m’n pakket alsnog ontvangen. Zou dat proberen, ik had binnen een uur reactie. Succes! Hopelijk is je pakket snel terecht!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 15:46

Pandora2 schreef:
Ik zou ook vandaag afwachten. Misschien vertelt de track and trace nu al iets meer ?

Maar zo te lezen ben ik ongeveer de enige die nog nooit problemen had met DPD :=
Ben ik niet thuis, dan krijg ik een briefje keurig in de brievenbus dat mijn pakje bij het afhaalpunt ligt.

Nee track en trace blijft bij de status van 6.15 staan.
Ik heb een juffrouw van Bol aan de lijn gehad ,deze belooft een oplossing.Ze hebben idd vaker klachten over Dpd.
Maar je kan dus niet zien als het een externe firma is met welke bezorgdienst ze werken.
Dat is een goede les.Verder zeggen ze dat ik moet afwachten.Ik krijg of mijn bestelling of mijn geld terug.Dus daar moet ik dan maar op hopen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 15:47

Mo_86 schreef:
Na alle horrorverhalen over DPD brak het zweet me laatst uit toen ik zag dat er sprake was van een laadfout. Uiteindelijk via Facebook Messenger een bericht gestuurd en zowaar een dag later m’n pakket alsnog ontvangen. Zou dat proberen, ik had binnen een uur reactie. Succes! Hopelijk is je pakket snel terecht!

Facebook van dpd? of van Bol?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:51

Wij verzenden ook heel veel met DPD, en als er iets fout gaat moeten wij dat inderdaad oplossen. DPD doet niks als de klant direct naar hun belt.

Wij verzenden er heel veel mee, en bijna altijd wordt het pakket netjes en op tijd afgeleverd.
De keren dat het fout gaat, zorgen wij dat er direct weer een nieuw pakket wordt verstuurd, en daarna gaan wij het pas oplossen met DPD. De klant moet hierdoor niet weken hoeven wachten tot het pakket terecht is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:54

beatje schreef:
Pandora2 schreef:

Nee track en trace blijft bij de status van 6.15 staan.
Ik heb een juffrouw van Bol aan de lijn gehad ,deze belooft een oplossing.Ze hebben idd vaker klachten over Dpd.
Maar je kan dus niet zien als het een externe firma is met welke bezorgdienst ze werken.
Dat is een goede les.Verder zeggen ze dat ik moet afwachten.Ik krijg of mijn bestelling of mijn geld terug.Dus daar moet ik dan maar op hopen.

Fijn dat Bol een oplossing belooft ! Da's toch al iets :P

Inderdaad, als het van een externe leverancier komt, zie je niet dat het dpd is of een andere.
Vorige week had ik niks van track & trace gekregen en stond dpd hier opeens aan de deur ook :+