Welke laptop zoek ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 02:05

Omdat ik eigenlijk al jaren geen laptop meer gebruik maar dit toch wel handig vind zou ik graag een nieuwe willen kopen.

Eisen:

- Budget is maximaal 1000 euro
- Géén macbook
- Moet The Sims en Magic the gathering aankunnen (hoeft geen high wuality te zijn maar moet het wel fatsoenlijk draaien
- Ik zou hem graag in de winkel willen zien, voelen, testen.
- Ik zou het prettig vinden als deze ook minimaal een jaar of 5 meegaat, zonder heel snel traag te worden.

Verder wordt de laptop m.n. voor websites/mail gebruikt.

Heb echt totaal geen idee welke processor/geheugenkaart/ssd of wat dan ook hier voor nodig is dus wellicht dat er bokkers zijn die me kunnen helpen

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 07:43

Mmm, dat lijken weinig eisen, maar de Simms is behoorlijk zwaar om te draaien.
Daar heb je al een goede processor (minstens I5), genoeg intern geheugen (minstens 8GB), een stevige videokaart en een flinke SSD voor nodig.

Ik heb dat gefilterd op Coolblue en dan kom ik bv hierop:
Lenovo Ideapad S540-15IWL 81SW0028MH
Acer Aspire 7 A715-74G-544W

Maar als je er ook nog 5 jaar mee wil doen kan je nog naar I7 gaan en meer intern geheugen. SSD van 512gig is wel genoeg voor een laptop.

Edit: een voorbeeld toegevoegd

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 17:54

Bedankt voor je reactie tilmar!

Dus een i7 zou dan toch beter zijn? Had zelf de Lenovo legion Y540-15IRH-PG0 gevonden. Nu bij BBC voor 999.

Lag erg prettig in de hand met een hele fijne toetsindruk, vandaar dat ik ook graag in het echt wil zien en voelen :j
Las wel dat de accuduur niet heel hoog was van deze..

Ben gewoon erg bang voor een miskoop, zou het zonde vinden 800 euro aan een laptop uit te geven terwijl deze na 2 jaar al echt traag wordt..

Zijn er nog merken waar ik echt weg bij moet blijven?

Edit: zie dat het eerste voorbeeld bij het muisgedeelte geen losse kliktoetsen heeft, dit heeft wel een hoge voorkeur :j (2 van die losse toetsen onder het beweegding van de muis :+, snap je me nog?)

BartVB
Eigenaar

Re: Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:18

Je gebruikt al jaren geen laptop meer maar wil wel een nieuwe kopen? Eehm :+

Het zijn allemaal geen zware eisen, mijn tip; kijk eens op Marktplaats of 'Vraag & Aanbod' op Tweakers. In laptopland gaan de ontwikkelingen de laatste jaren niet meer zo heel hard. Een laptop van een paar jaar oud kan je nog heel erg prima mee vooruit. Wensenlijstje:

- Kijk naar een zakelijke laptop, die zijn meestal een heel stuk degelijker gebouwd en worden hard afgeschreven door bedrijven
- Minimaal 8GB RAM
- SSD (256GB of meer)
- Fatsoenlijk scherm (IPS) is iets waar ik behoorlijk aan hecht, maar voor wat browsen en af en toe een spelletje geen noodzaak

Op die manier bespaar je een hoop geld, stel dat hij over 4 jaar toch te langzaam is dan heb je budget voor een andere :)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 19:01

Nee nouja, omdat er dus geen budget was en ik me prima redde met m'n telefoon. Maar aangezien ik nu thuis zit en de kans dat ik snel weer aan het werk ben niet zo groot is, is het toch fijn een laptop te hebben.

Kon voorheen veel op het werk doen maar nu moet ik speciaal naar mijn ouders toe rijden als iets op mijn telefoon niet lukt :+

Vandaar dus, ik wil dus wel echt een nieuwe, hij zal ook wel veel gebruikt gaan worden :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:20

Tilmar schreef:
Mmm, dat lijken weinig eisen, maar de Simms is behoorlijk zwaar om te draaien.
Daar heb je al een goede processor (minstens I5), genoeg intern geheugen (minstens 8GB), een stevige videokaart en een flinke SSD voor nodig.

Ik heb dat gefilterd op Coolblue en dan kom ik bv hierop:
Lenovo Ideapad S540-15IWL 81SW0028MH
Acer Aspire 7 A715-74G-544W

Maar als je er ook nog 5 jaar mee wil doen kan je nog naar I7 gaan en meer intern geheugen. SSD van 512gig is wel genoeg voor een laptop.

Edit: een voorbeeld toegevoegd

Ik heb sinds kort deze Acer, en wauw ik ben onder de indruk. Wederhelft heeft ook een Acer, ander model met groter beeldscherm, en ook die heeft een I5 8 GB intern geheugen enz. Maar die is echt lang niet zo snel als die van mij. Zelfs zijn voorganger, ook een Acer met voor toen hele aardige specs is nooit zo snel geweest.

Ik heb hem uitgezocht ook omdat ik lichtere spellen wilde kunnen spelen. Genoeg ruimte wilde voor foto's ed. Heb wel al massa progjes naast elkaar open gehad, hij blijft snel.
Het missen van de knopjes onder je touchpad went echt, en ergens zitten ze er wel :D Want hij reageert wel als je onderop het touchpad klikt. Ook heel fijn is het verlichte toetsenbord. Dat schakelt in als je zit te tiepen, een gaat uit als je alleen met de muis werkt. Nooit meer zoeken naar je toetsen als je een keer in een wat slechter verlichte kamer zit (of in het donker). Ik heb er dus zeer tevreden over, en zou die ook zeker aanbevelen.
Hij koste bij Expert 899 euro. En ik heb ze Office erop laten zetten, aangezien ik te lui was :+

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 19:54

Ik heb in het verleden laptops gehad zonder en met die knoppen, ik weet dat ze erin verwerkt zitten. Wel is het zo dat ik voornamelijk met een muis ga werken, vind dat sowieso nog makkelijker.. Dus eigenlijk is het achteraf bekeken niet zo'n belangrijke eis nee :)) wel weet ik dat ik er niet aan kan wennen.

Bij mij zal het ook 'm.n. Voor foto opslag zijn, internetten en the Sims en voor vriendlief dan magic. Zou je dat met die laptop prima kunnen spelen ondanks dat het een i5 is?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:13

Sims speel ik niet, maar ik heb wel een paar wat zwaardere spellen en die draaien allemaal goed. internetten gaat ook super, ondanks dat ik niet de meest geweldige verbinding heb. Ik heb ook het gevoel dat hij met deze verbinding beter om kan gaan dan de oude lap of die van wederhelft. Wij hebben internet via een sateliet, hoge ping, met de oude of die van wederhelft is het soms heel lastig een beetje aan MB's te downloaden, vaak vastlopers in de download, deze lijkt er echt minder last van te hebben. Lap wederhelft is overigens nog maar 1 jaar oud.
Ik gebruik ook altijd een muis, dus gebruik het pad niet :D Heb em nog wel aanstaan, mss toch eens uitzetten af en toe kom ik er met de duimuis tegenaan en dan schuift mijn pijltje alle kanten op :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:19

Is een vaste computer geen optie? Die zijn krachtiger voor minder geld. Maar ik zou sowieso op zoek gaan naar game laptops. Even langs een computerwinkel, die jongens daar weten het precies.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 20:32

Ben altijd een beetje bang dat ze me daar te veel of te weinig aansmeren voor wat ik nodig heb :')

Een vaste computer heb ik ook zeker aan gedacht en dat heeft op termijn wel de voorkeur, maar I.v.m. Ruimte gebrek is dat voor nu nog geen optie. Wel wanneer we over een jaar of 2 een ander huis hebben.

Een gamelaptop ging mijn voorkeur ook al naar uit.

Vandaar dat ik ook bij die Lenovo uit kwam.

Het gaat erom dat ik me dalijk kan terugtrekken, de kamer waar de laptop op komt te staan heeft een kabel dus bekapeld internet zal ook zeker veelvuldig gebruikt worden (als het goed is 100 down en 30 up mogelijk op dit adres)

WiFi is hier helaas wat minder goed vanwege de dikke betonnen muren met flinke wapening maar ook in de huiskamer heb ik de mogelijkheid bekapeld te internetten.

Welke winkels kun je me aanraden MarlindeRooz?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:50

Ik heb geen idee welke regio je zit. Daarbij heb ik alles van apple dus ben geen expert. :') Maar sowieso kan je bij de mediamarkt je eens oriënteren. Kan je thuis alles checken. Ik heb gewoon een vaste computer gekocht. Maar ik doe een studie waarbij ik met regelmatig zeker 10-20 uur per weke thuis studeer. Dus ivm nekklachten (tip: vermijd de kapper) vind ik een desktop fijner werken dus ik heb een Imac gekocht haha. Beste keuze OOIT. Zou daarom een vaste pc aanraden haha. Maar geen ruimte, dan houdt het op.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 20:54

Ik vind het ook prettiger mbt tot houding, zal er ook zeker een uur of 2 per dag gebruik van maken en aangezien ik vanwege pijnklachten thuiszit. Nou heb ik gelukkig wel een eettafel die vrij hoog is. Dat scheelt!

Mediamarkt ziet hier niet om de hoek helaas, expert/bcc en levix als het goed is wel.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:17

Die Lenovo die je zelf al vond vind ik zelf wel een tof ding lijken. (Deze toch he? https://www.bcc.nl/computer/laptop/wind ... pg0/266050) Vroeger zou ik gezegd hebben, ga toch maar voor een i7 gezien de meerwaarde qua prestaties, maar met die nieuwere generaties is dat minder nodig. De i5 die in die Lenovo zit is (op papier) zeer netjes.
Het enige wat ik stom vind is de 8 GB ram en je hebt maar 500 GB opslag. Wel een SSD.

Deze kost even veel als de Lenovo maar hier heb je wel meer opslagcapaciteit op (1250 GB (SSD+HDD)) en een wat betere processor (i7). Grafische kaart is dezelfde en wel nog steeds maar 8 GB ram. Misschien zou je wel zelf kunnen laten bijplaatsen mocht je dat willen.
https://www.bcc.nl/computer/laptop/wind ... 5nl/265492

In deze zit vrijwel hetzelfde als in de Lenovo maar hij kost 150 euro minder. Enkel de grafische kaart is net wat minder krachtig maar of je dat zo hard zou merken weet ik niet. Je moet zelf bekijken wat voor jou het meest doorweegt, prijs of grafische kaart: https://www.bcc.nl/computer/laptop/wind ... 3nl/280560
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 22-02-20 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:19

Ik heb de lenovo IdeaPad 330 15ICH 81FK003XMH eind november vorig jaar gekocht speciaal om sims mee te kunnen spelen. Werkt super soepel en valt binnen jouw budget.