We vinden het verstandig om eerst de keuken te plaatsen en daarna het waterbestendige laminaat te leggen. Maar dit betekent dat de vloer hoger komt te liggen en we dus een beetje aan hoogte moeten inleveren. Mijn vriend is lang en we konden binnen onze mogelijkheden helaas al niet helemaal de hoogte krijgen die wij zoeken. Omdat het om een Ikea keuken gaat, zijn de mogelijkheden wat beperkter dan een keuken van een keukenboer.
Kent iemand dit probleem? Is er een degelijke, maar betaalbare oplossing?
Je kunt toch de plinten onder je keuken zo hoog maken als jezelf wil? Bij mij is dat zo'n 20 cm schat ik, maar als je van 30 neemt dan ben je gesteld als je graag hoger werkt.
Dan moet je de pootjes wel zo hoog kunnen zetten. Is dat het geval bij Ikea keukens? Ik heb het erg benadrukt en de medewerker gaf aan dat dit onze hoogste optie was.
snorkel1986
Geplaatst: 19-02-20 09:33
Iddkeuken hoger stellen en plaatsen en dan de nieuwe vloer er in hebben wij ook gedaan met tegels is prima mogelijk bij het slopen van de oude keuken kwamen we erachter dat de vorige gesteld was op een stapeltjetegels 3 a 4 en dan stelpootkeuken pas ding stond als een huis
Inderdaad sokkeltjes onder de stelpootjes maken, en dan kan je nog wel een cm of 10 extra omhoog. Enige punt is dat de plinten wél bijpassend hoger te leveren moeten zijn (of in ieder geval dat er plinten in een bijpassende kleur van een ander merk te vinden moeten zijn)
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-20 09:50
Onbeperkt omhoog zetten gaat niet lukken door de zijpanelen op maat... Maar als we de dikte van de vloer kunnen compenseren, dan is dat mooi.
SuSem schreef:
Gaat die 1 a 2 cm echt zoveel uitmaken?
Voor ons wel.
Bernoe
Geplaatst: 19-02-20 09:51
Als je de pootjes op een plankje oid zet, ben je daarvan af. De plint kan je dan onderaan op de vloer aan laten sluiten. Je hebt dan wel een kiertje tussen onderkant kastje en bovenkant plint (tenminste als je plankje dikker is dan de totale laminaatvloer dikte) maar dat zie je in de meeste gevallen niet tenzij je op je knieen gaat liggen. Op deze manier lever je niks in en kan je zelfs nog ca een cm extra winnen. Zo heb ik het ook gedaan bij mijn ikea keuken. Enentueel verder omhoog kan ook maar dan kan je niet meer af met een ikea plint en moet je heel goed op de stabiliteit van je klosjes letten. Zou dat persoonlijk niet doen. Neem aan dat je nu een 11 cm plint hebt (de hoge vd ikea)? Succes en veel plezier van de keuken straks!
Edit, lees dat je zijpanelen op maat hebt. Dan zorgen dat je plankjes precies even dik zijn als je nieuwe vloer.
troi
Geplaatst: 19-02-20 09:54
Of een verhoging maken op de vloer waar de keuken dan weer op komt. Bijv van houten balken/ platen.
Wij zijn ook lang en hebben een Ikea keuken, ik kan wel eens meten hoe hoog ons blad is als je wilt? We hebben ook eerst de keuken geplaatst en daarna de vloer. Hebben wel een dik blad erop, dat scheelt ook weer.
Nico12
Geplaatst: 19-02-20 12:35
Bij onze nieuwe keuken is het als volgt gedaan: 1 Houten blokjes c.q. panlatten op vloer 2. Nieuwe keuken plaatsen. 3. Vloer leggen tot pootjes. 4 Plinten op maat maken in lengte EN hoogte. 5. Plinten keuken plaatsen.