Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarliesV schreef:Praat met haar, Bokt kan er vanalles van vinden, maar je partner moet met haar het gesprek aangaan.
Als hij vind dat ze teveel tijd er over doet, moet hij dat met haar bespreken. Zij bied een dienst aan, hij neemt die af, is niet tevreden, maakt het bespreekbaar.
Ik vind de tijd belachelijk lang, maar daar mag ik van aannemen dat je schoonmaakster daar geen boodschap aan heeft aangezien ik geen partij in deze ben.
Als onze vorige schoonmaakster op vakantie was en ik deed het weer een keer zelf, vond ik nergens stof.
. Vjestagirl schreef:Bedankt voor alle reacties, blij om te lezen dat we niet helemaal gek zijn.
Ik zal het binnenkort idd zelf eens doen (of hij) en eens zien hoelang we erover doen. Het is gewoon heel lastig om te bepalen wat redelijk is. We zijn zelf allebei heel erg netjes & schoon (o.a. door zijn allergie), en we verwachten idd ook min of meer dat een poets beter en efficiënter werkt dan wijzelf. Als ik dan zie dat er op het nachtkastje om de lamp heen is gestoft i.p.v. de lamp even op te tillen, en dat het lampje zelf nog stoffig is, dan vind ik dat lastig.
meggiemeg schreef:Hoe groot is het huis wat bijgehouden moet worden? Als ik goed stofzuig (alles aan de kant zoals hondenkleden e.d.) ben ik voor de benedenverdieping al een kwartier kwijt, ramen zemen alleen de buitenkant rondom inclusief houtwerk afnemen ben ik wel een 2½ uur verder.
Is het geen idee om een soort van schema te maken met de dingen er in die eens in de zoveel tijd als extra mee worden genomen? Of in plaats van?
Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat ze te vertrouwen is, prettig iemand om erbij te hebben en waar je goed mee kan overleggen, is dat zo dan vind ik het niet erg als ze er wat langer over doet.
Vjestagirl schreef:Bedankt voor alle reacties, blij om te lezen dat we niet helemaal gek zijn.
Ik zal het binnenkort idd zelf eens doen (of hij) en eens zien hoelang we erover doen. Het is gewoon heel lastig om te bepalen wat redelijk is. We zijn zelf allebei heel erg netjes & schoon (o.a. door zijn allergie), en we verwachten idd ook min of meer dat een poets beter en efficiënter werkt dan wijzelf. Als ik dan zie dat er op het nachtkastje om de lamp heen is gestoft i.p.v. de lamp even op te tillen, en dat het lampje zelf nog stoffig is, dan vind ik dat lastig.
Daantj__ schreef:Lastig te beoordelen. Ik snap wel dat de poets niet elke week de bovenkant van hoge kasten schoonmaakt. En alle kasten eens aan de kant trekt om daar achter en onder goed schoon te maken. Of niet wekelijks de keukenkastjes van binnen, koelkast doet, of elke tegeltje van de badkamer afneemt of de ramen lapt. Dat zijn dingen die ik zelf ook niet elke week doe. Maar eens in de zoveel tijd en dat ik meer schaar onder de grotere/grondigere schoonmaak. en niet onder de normale/basis schoonmaak die ik wekelijks doe. Maar het is wel fijn dat dat zo nu en dan gebeurd. Iemand hierboven stelde al voor om een schema op te stellen. Is dat niet een idee. Dat zij elke keer 1 extra klus doet. En zo dat schema af loopt. Maar dat zou je met haar moeten overleggen. Of zij 1 klus extra ziet zitten, ook qua tijd. Ik weet ook niet wat jouw vriend heeft afgesproken met zijn schoonmaakster. Toen ze het aantal uren en haar ‘takenpakket’ en verwachtingen bespraken.