Ik ben bezig met mijn auto te verkopen, omdat ik graag over wil op een auto die mijn trailer kan trekken nu ik als het goed is binnenkort mijn BE rijbewijs heb. Het gaat om een Peugeot 207CC uit 2007. Ik heb hem te koop gezet op zowel Marktplaats als AutoScout24, en vanuit een tweede platform kreeg ik een bericht van een meneer uit Frankrijk die hem graag wilt kopen. Ik was best achterdochtig, dus heb volgens het advies van AutoScout meneer om zijn ID gevraagd en deze ontvangen en alles lijkt te kloppen.
Eigenlijk vind ik het best heel spannend, maar ik wil ook graag mijn auto verkopen en hij biedt het juiste bedrag (een zeer realistisch bedrag overigens, geen droomprijzen). Zijn ID vergeleken met Franse ID en alles klopt. Het betreft een meneer uit 1943 dus op social media vind ik hem niet, maar dat lijkt mij logisch... Hij wil het geld overmaken en verder komt de exporteur hem dan halen.
Mijn vraag aan jullie is:
Hebben jullie hier ervaring mee?
Hoe gaat het met overschrijven/afmelden bij het RDW?
Nog belangrijker: als ik mijn bankrekeningnummer geef en hij maakt het met een directe overschrijving over, zijn er dan nog mogelijkheden dat hij het terug kan trekken?
Alvast bedankt!
Voor de beeldvorming

Ik ga hem zo missen

. Ben nog erg afwachtend of dit allemaal doorgaat.
. Ook het feit dat frankrijk vol staat met Peugeots en dit geen hele bijzondere editie is, is verdacht. Doe voorzichtig ts.
. Vooralsnog is dat ook wat hij aan geeft te gaan doen.