Hoi allemaal, mijn ouders zijn bijna 40 jaar getrouwd. De versiering voor bij het huis is ondertussen geregeld. Voor het feest wil ik ook graag versiering regelen. Nu viel mijn oog op tafeldecoratie en dan een aantal ballonnen aan zo’n ballongewicht. Nu ben ik op zoek naar een heliumtank om de ballonnen te vullen. Heel internet staat er mee vol maar ik kan mijzelf zo eens voorstellen dat er veel kwaliteit verschil is. Het zou natuurlijk banketstaaf zijn als de ballonnen na een uurtje neer gaan
Volgens mij is helium over het algemeen gewoon helium en niet echt aan kwaliteit gebonden. Wij hebben altijd Balloon gaz. Tank in een doos. Werkt prima.
Wat naar mijn ervaring vooral verschil maakt is het type ballonnen en of je van die speciale gel gebruikt. "Gewone" ballonnen komen eind van de avond/ de volgende dag weer naar beneden als je niet van die gel gebruikt. Folieballonnen blijven weken hangen.
BenaLaars
Geplaatst: 17-02-20 16:50
het heeft inderdaad niets te maken met de helium, maar de poreusheid van de ballon. folieballonnen doen het inderdaad weken en normale ballonnen met gel een goede 8 uur.
Helium is duur, ballonhelium bevat 20 procent zuurstof zodat je wel het stemmetje krijgt maargeen zuurstoftekort. Pure helium is te duur voor ballonnen, en dat heb je in grades. 4.5 is de laagste, 5.0 de hoogste.
Nee, het maakt niets uit. Ballonnen speciaal voor helium wel. Omdat helium een heel klein molecuul is gaat het door alle gaatjes. En ballonnen die iets minder poreus zijn, blijven gewoon langer vol.