Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:34

Oh echt? Interessant om te zien dat het per persoon zou verschillen. Ik zou auto direct aan de kant zetten, eind achter de vangrail gaan staan en 112 bellen. Brand bij een tankstation is levensgevaarlijk vanzelfsprekend.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:36

Ik hoop eigenlijk dat je niet serieus bent mvdende -O- Brand in je auto is echt levensgevaarlijk en je hebt helemaal geen tijd om na te denken waar je gaat stoppen. Wat Nayomie zegt, direct stoppen, eruit springen, ver weg van je auto 112 bellen.

Bij een tankstation is helemaal levensgevaarlijk. Goed gereageerd wel van het personeel in bovenstaand artikel!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:38

Ik zat een keer in een rokende auto en toen heb ik hem echt wel direct langs de kant gezet hoor. _O-

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:14

Ja, ik ook, maar toen bleek het de airco te zijn.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:21

nynke55 schreef:
Ja, ik ook, maar toen bleek het de airco te zijn.


Wij hebben een auto gehad die in de zomer extreem naar stinkkaas rook.. Echt ontzettend ranzig. Hele auto doorzocht of er niet iets lag te rotten. Bleek ook de airco te zijn :')

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:30

Oei, daar word je ook niet vrolijk van. Bij ons was hij waarschijnlijk bevroren en toen de boel opwarmde kwam er stoom door de luchtinlaten. Je staat wel even raar te kijken, op afstand...

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:13

nynke55 schreef:
Ja, ik ook, maar toen bleek het de airco te zijn.

heb ik ook gehad, hele auto vol rook, doodeng.
Het was een Landrover en ik sleepte de rijbak altijd met die auto voor de sleep, de hele airci zat verstopt met zand -O-

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:30

Ghostattack schreef:
Ik hoop eigenlijk dat je niet serieus bent mvdende -O- Brand in je auto is echt levensgevaarlijk en je hebt helemaal geen tijd om na te denken waar je gaat stoppen. Wat Nayomie zegt, direct stoppen, eruit springen, ver weg van je auto 112 bellen.

Bij een tankstation is helemaal levensgevaarlijk. Goed gereageerd wel van het personeel in bovenstaand artikel!


Als ik vlak bij een afrit zou zijn, zou ik daar heen rijden. Ik ga echt niet minuten lang doorrijden, maar zomaar op de (sommige plekken is geen vluchtstrook) snelweg stoppen is ook niet echt veilig te noemen. Zeker niet als je eerst achter je auto moet gaan staan om je hond eruit te halen. Dan liever op een rustiger stuk weg.

En ja, mijn hond is me even dierbaar als een kind, die zal ik ten alle tijden proberen te redden.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:50

mvdende schreef:
Ghostattack schreef:
Ik hoop eigenlijk dat je niet serieus bent mvdende -O- Brand in je auto is echt levensgevaarlijk en je hebt helemaal geen tijd om na te denken waar je gaat stoppen. Wat Nayomie zegt, direct stoppen, eruit springen, ver weg van je auto 112 bellen.

Bij een tankstation is helemaal levensgevaarlijk. Goed gereageerd wel van het personeel in bovenstaand artikel!


Als ik vlak bij een afrit zou zijn, zou ik daar heen rijden. Ik ga echt niet minuten lang doorrijden, maar zomaar op de (sommige plekken is geen vluchtstrook) snelweg stoppen is ook niet echt veilig te noemen. Zeker niet als je eerst achter je auto moet gaan staan om je hond eruit te halen. Dan liever op een rustiger stuk weg.

En ja, mijn hond is me even dierbaar als een kind, die zal ik ten alle tijden proberen te redden.

Zelfs dan zou ik stoppen. En dat is ook waar je de politie voor belt, dan worden er stroken afgezet. Want liever snel jezelf en de hond in veiligheid brengen dan doorrijden en wellicht de auto die dan ontploft.

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:16


Kidde
Berichten: 3458
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:10

mvdende schreef:
Ghostattack schreef:
Ik hoop eigenlijk dat je niet serieus bent mvdende -O- Brand in je auto is echt levensgevaarlijk en je hebt helemaal geen tijd om na te denken waar je gaat stoppen. Wat Nayomie zegt, direct stoppen, eruit springen, ver weg van je auto 112 bellen.

Bij een tankstation is helemaal levensgevaarlijk. Goed gereageerd wel van het personeel in bovenstaand artikel!


Als ik vlak bij een afrit zou zijn, zou ik daar heen rijden. Ik ga echt niet minuten lang doorrijden, maar zomaar op de (sommige plekken is geen vluchtstrook) snelweg stoppen is ook niet echt veilig te noemen. Zeker niet als je eerst achter je auto moet gaan staan om je hond eruit te halen. Dan liever op een rustiger stuk weg.

En ja, mijn hond is me even dierbaar als een kind, die zal ik ten alle tijden proberen te redden.


Maar als de auto ontploft zijn jullie er allebei niet meer

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:15

Als je stopt met een brandende auto midden op de snelweg omdat er geen vluchtstrook is wordt deze gelijk afgekruist.

Met brand in je auto echt geen meter meer doorrijden. Acuut stoppen (op vluchtstrook indien deze er is, anders met alarmlichten aan), eruit en 112 bellen. Zeker geen afslag proberen te halen.
Een brandende auto kan elk moment ontploffen.

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:13

Wat ik vandaag toch gezien heb echt zulke mensen direct het rijbewijs intrekken en nooit weer geven.

Ik was onderweg naar mijn paard voor een wandeling. Ik reed op een stukje tussen 2 rotondes (nog geen km lang) waar je 70 mag rijden. Het is een 2 baans weg en je kunt dus ook niet inhalen. Voor mij reed een volkswagen polo en daarvoor nog iemand. Helemaal daarvoor een Mercedes opeens denken die goh laten we iets gaan uithalen wat heel grappig is: spookrijden! En bewust ook knipperlicht ging zelfs aan naar links. Kwam nog een Volvo aan die gelukkig stopte. Ik heb het gas al losgelaten toen ze naar links gingen dacht van nou ik blijf er mooi uit de buurt. Schoot weer vol terug naar rechts en rotonde over en nog een keer die weg op. Ik moest de andere kant op twijfelde nog wel om de politie te bellen en het kenteken door te geven.... Maar wist niet of dat kon voor 1 actie.

Dit waren geen oudere mensen dus vraag mij het af wat ze aan het doen waren. Helaas hoor je steeds vaker lachgas dus ben er beetje bang voor dat er meer in het spel was dit doe je niet als je gewoon normaal functioneert. En wat een schrik voor de Volo bestuurster gelukkig lette ze goed op en remde ze op tijd anders was het een behoorlijke klap geweest.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:22

verootjoo schreef:
Als je stopt met een brandende auto midden op de snelweg omdat er geen vluchtstrook is wordt deze gelijk afgekruist.

Wellicht bij jou op de ring amsterdam ?, maar b.v. op A50 onder zwolle gaat het echt wel even duren voordat hulpdiensten erbij zijn, midden op de snelweg ? > dan ben je zelf al zo plat als een duppie en veroorzaak je een ravage als je daar zou stoppen.. > zoveel mogelijk rechts stoppen en eruit > afstand nemen.

Citaat:
Met brand in je auto echt geen meter meer doorrijden. Acuut stoppen (op vluchtstrook indien deze er is, anders met alarmlichten aan), eruit en 112 bellen. Zeker geen afslag proberen te halen.
Mee eens , goed advies.

Citaat:
Een brandende auto kan elk moment ontploffen.
Is onzin, gebeurd alleen in films.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:21

Gisteren voor het eerst rond Antwerpen gereden. Ging best prima. Alleen op de terugweg was er een vrachtwagen die ipv invoegen aan indrukken deed. Ik kon gelukkig naar links opschuiven, anders had diegene mij en mn Panda echt geplet -:(-

Achter mij invoegen kan ook geen kwaad hoor!

En als je er niet tussen komt op een in-uitvoeg strook, dan neem je de afslag maar en keer je om. Mij ook al eens overkomen.

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:23

Er is een goede kans dat je in zijn dode hoek gezeten hebt.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:38

De dode hoek klinkt ook veel waarschijnlijker dan dat er expres ingevoegd werd waar jij reed.

Daarnaast, in zulke gevallen ga ik altijd opzij en maak ruimte voor de invoegende voertuigen, vooral voor vrachtwagens en auto's met aanhangers. Kwestie van vooruit kijken en het makkelijker maken voor iedereen. Pas als ik niet opzij kan wordt het anders, maar dan pas ik me alsnog aan. Of gas geven zodat hij r makkelijk achter kan of even gas loslaten zodat hij ervoor kan, zolang beide veilig kan. Met jouw auto ben je een stuk flexibeler dan die vrachtwagen. Wie zegt dat er af gaan en opnieuw erop zo makkelijk is als jij zegt?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:41

MyWishMax schreef:
De dode hoek klinkt ook waarschijnlijker dan dat er expres ingevoegd werd waar jij reed.

Daarnaast, in zulke gevallen ga ik altijd opzij en maak ruimte voor de invoegende voertuigen, vooral voor vrachtwagens en auto's met aanhangers. Kwestie van vooruit kijken en het makkelijker maken voor iedereen. Pas als ik niet opzij kan wordt het anders, maar dan pas ik me alsnog aan. Of gas geven zodat hij r makkelijk achter kan of even gas loslaten zodat hij ervoor kan, zolang beide veilig kan. Met jouw auto ben je een stuk flexibeler dan die vrachtwagen. Wie zegt dat er af gaan en opnieuw erop zo makkelijk is als jij zegt?

xPabloBokt schreef:
Er is een goede kans dat je in zijn dode hoek gezeten hebt.


Tja, dat kan. Maar hij had me al lang aan kunnen zien komen in zn spiegels.

En hij schoof niet één baan, maar gelijk 2 banen op.

Ik ben een paar jaar geleden een keer echt bijna geplet toen ik nog in de grote Peugeot Partner van mn ouders reed, samen met mam. Toen kon ik niet naar links omdat het daar te druk voor was. Doodeng die vrachtwagenchauffeurs die niet goed kijken voordat ze van baan gaan wisselen!

Daarnaast rijd ik het liefst op de rechter baan, zeker in België (1e x gisteren in België) rustig 80-90 achter de vrachtwagens aan. In België mag je nog steeds 120km/h, dan is op de linker baan rijden met 100 echt niet heel fijn.

Ik gaf al extra gas bij, zodat de vrachtwagen achter mij kon invoegen, maar die moest precies door mij heen.

Op de heenweg trouwens ook meerdere keren een vrachtwagen gehad die dacht dóór mij heen te kunnen, hallo ik kan ook niet harder dan dat mijn voorganger rijdt, bumperkleven is dan ook echt zwaar asociaal! En doodeng als er zn grote vrachtwagen letterlijk op nog geen 50cm van je achterruit zit te duwen. Die kan nooit optijd remmen als ik ineens op de rem moet.

Kidde
Berichten: 3458
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:28

mvdende schreef:
MyWishMax schreef:
De dode hoek klinkt ook waarschijnlijker dan dat er expres ingevoegd werd waar jij reed.

Daarnaast, in zulke gevallen ga ik altijd opzij en maak ruimte voor de invoegende voertuigen, vooral voor vrachtwagens en auto's met aanhangers. Kwestie van vooruit kijken en het makkelijker maken voor iedereen. Pas als ik niet opzij kan wordt het anders, maar dan pas ik me alsnog aan. Of gas geven zodat hij r makkelijk achter kan of even gas loslaten zodat hij ervoor kan, zolang beide veilig kan. Met jouw auto ben je een stuk flexibeler dan die vrachtwagen. Wie zegt dat er af gaan en opnieuw erop zo makkelijk is als jij zegt?

xPabloBokt schreef:
Er is een goede kans dat je in zijn dode hoek gezeten hebt.


Tja, dat kan. Maar hij had me al lang aan kunnen zien komen in zn spiegels.

En hij schoof niet één baan, maar gelijk 2 banen op.

Ik ben een paar jaar geleden een keer echt bijna geplet toen ik nog in de grote Peugeot Partner van mn ouders reed, samen met mam. Toen kon ik niet naar links omdat het daar te druk voor was. Doodeng die vrachtwagenchauffeurs die niet goed kijken voordat ze van baan gaan wisselen!

Daarnaast rijd ik het liefst op de rechter baan, zeker in België (1e x gisteren in België) rustig 80-90 achter de vrachtwagens aan. In België mag je nog steeds 120km/h, dan is op de linker baan rijden met 100 echt niet heel fijn.

Ik gaf al extra gas bij, zodat de vrachtwagen achter mij kon invoegen, maar die moest precies door mij heen.

Op de heenweg trouwens ook meerdere keren een vrachtwagen gehad die dacht dóór mij heen te kunnen, hallo ik kan ook niet harder dan dat mijn voorganger rijdt, bumperkleven is dan ook echt zwaar asociaal! En doodeng als er zn grote vrachtwagen letterlijk op nog geen 50cm van je achterruit zit te duwen. Die kan nooit optijd remmen als ik ineens op de rem moet.

Ik heb het al eens eerder in dit topic gezegd, maar het is echt niet verstandig om achter en tussen vrachtwagens te rijden :n Ik heb van vrachtwagenchauffeurs ook wel eens gehoord dat ze dat ook niet graag hebben. Je wil echt niet weten wat er gebeurd als je er achter op klapt...

Verder probeer ik zelf altijd invoegende auto's of vrachtwagens ruimte te geven zeker bij korte invoegstroken, mits het kan natuurlijk. Ik merk zelf altijd dat dat super fijn is als ik bijvoorbeeld met een trailer rijdt, dat er toch op je geanticipeerd wordt.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:41

Kidde schreef:
mvdende schreef:


Tja, dat kan. Maar hij had me al lang aan kunnen zien komen in zn spiegels.

En hij schoof niet één baan, maar gelijk 2 banen op.

Ik ben een paar jaar geleden een keer echt bijna geplet toen ik nog in de grote Peugeot Partner van mn ouders reed, samen met mam. Toen kon ik niet naar links omdat het daar te druk voor was. Doodeng die vrachtwagenchauffeurs die niet goed kijken voordat ze van baan gaan wisselen!

Daarnaast rijd ik het liefst op de rechter baan, zeker in België (1e x gisteren in België) rustig 80-90 achter de vrachtwagens aan. In België mag je nog steeds 120km/h, dan is op de linker baan rijden met 100 echt niet heel fijn.

Ik gaf al extra gas bij, zodat de vrachtwagen achter mij kon invoegen, maar die moest precies door mij heen.

Op de heenweg trouwens ook meerdere keren een vrachtwagen gehad die dacht dóór mij heen te kunnen, hallo ik kan ook niet harder dan dat mijn voorganger rijdt, bumperkleven is dan ook echt zwaar asociaal! En doodeng als er zn grote vrachtwagen letterlijk op nog geen 50cm van je achterruit zit te duwen. Die kan nooit optijd remmen als ik ineens op de rem moet.

Ik heb het al eens eerder in dit topic gezegd, maar het is echt niet verstandig om achter en tussen vrachtwagens te rijden :n Ik heb van vrachtwagenchauffeurs ook wel eens gehoord dat ze dat ook niet graag hebben. Je wil echt niet weten wat er gebeurd als je er achter op klapt...

Verder probeer ik zelf altijd invoegende auto's of vrachtwagens ruimte te geven zeker bij korte invoegstroken, mits het kan natuurlijk. Ik merk zelf altijd dat dat super fijn is als ik bijvoorbeeld met een trailer rijdt, dat er toch op je geanticipeerd wordt.



Ik zal niet zo snel achterop een vrachtwagen klappen, ik houd méér dan voldoende afstand! Eerder bang dat er een vrachtwagen op mij klapt, want die asos houden niet echt/ echt niet voldoende afstand tot mij! -:(-

En dan... moet ik dan met 100 op de linker baan gaan rijden waar de rest 120 en harder rijdt? Is ook niet echt veilig te noemen.

Ik rijd echt wel eens ff 110 om een vrachtwagen in te halen, maar daarna ga ik toch echt terug naar rechts en 100 rijden. Als het druk is dan rijdt ik voornamelijk rechts, geen zin in continue 110 of harder te moeten rijden.

En als iedereen gewoon voldoende afstand houdt, is het gevaar van achterop klappen al een heel stuk minder......

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:57

mvdende schreef:
Gisteren voor het eerst rond Antwerpen gereden. Ging best prima. Alleen op de terugweg was er een vrachtwagen die ipv invoegen aan indrukken deed. Ik kon gelukkig naar links opschuiven, anders had diegene mij en mn Panda echt geplet -:(-

Achter mij invoegen kan ook geen kwaad hoor!

En als je er niet tussen komt op een in-uitvoeg strook, dan neem je de afslag maar en keer je om. Mij ook al eens overkomen.


Als je naar links kon opschuiven snap ik überhaupt niet wat je nog op de rechterbaan deed terwijl een vrachtwagen wilde invoegen...

AmyJamess

Berichten: 2122
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:25

Princess_ schreef:
mvdende schreef:
Gisteren voor het eerst rond Antwerpen gereden. Ging best prima. Alleen op de terugweg was er een vrachtwagen die ipv invoegen aan indrukken deed. Ik kon gelukkig naar links opschuiven, anders had diegene mij en mn Panda echt geplet -:(-

Achter mij invoegen kan ook geen kwaad hoor!

En als je er niet tussen komt op een in-uitvoeg strook, dan neem je de afslag maar en keer je om. Mij ook al eens overkomen.


Als je naar links kon opschuiven snap ik überhaupt niet wat je nog op de rechterbaan deed terwijl een vrachtwagen wilde invoegen...


Volgens mij hoor je ook ruimte te maken voor invoegend verkeer als je alle ruimte hebt om naar links te gaan. Tenminste dat us mij geleerd bij rijlessen.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:45

Ja daar doelde ik ook op, als je ruimte hebt om van baan te wisselen waarom blijf je dan rechts als er mensen willen invoegen. Heel erg aso.

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:12

mvdende schreef:
Gisteren voor het eerst rond Antwerpen gereden. Ging best prima. Alleen op de terugweg was er een vrachtwagen die ipv invoegen aan indrukken deed. Ik kon gelukkig naar links opschuiven, anders had diegene mij en mn Panda echt geplet -:(-

Achter mij invoegen kan ook geen kwaad hoor!

En als je er niet tussen komt op een in-uitvoeg strook, dan neem je de afslag maar en keer je om. Mij ook al eens overkomen.


Een vrachtwagen is geen Panda, die zijn wel net iets minder handig, komt dan nog bij dat de chauffeur vaak nog onder tijdsdruk staat.. Zoals al gezegd is, als je naar links kon was het niet bepaald de vrachtwagenchauffeur die fout was..

Onze 'fijne belgische autosnelwegen' zijn anderzijds wel een plek waar je wat lef moet kweken, dat ontken ik niet :+ heb dit ook al doende geleerd, vooral rondom Antwerpen is het een kwestie van erg zelfzeker zijn in je manier van rijden, toen ik zelf nog maar net met de auto reed en dus nog erg voorzichtig was was het voor mij ook de hel, nu heb ik er wel lol in :') :+ vooruit kijken en anticiperen is daar wel echt de boodschap, want vaak is het 'ieder voor zich' daar :')

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:17

Peetstap schreef:
verootjoo schreef:
Als je stopt met een brandende auto midden op de snelweg omdat er geen vluchtstrook is wordt deze gelijk afgekruist.

Wellicht bij jou op de ring amsterdam ?, maar b.v. op A50 onder zwolle gaat het echt wel even duren voordat hulpdiensten erbij zijn, midden op de snelweg ? > dan ben je zelf al zo plat als een duppie en veroorzaak je een ravage als je daar zou stoppen.. > zoveel mogelijk rechts stoppen en eruit > afstand nemen.

Citaat:
Met brand in je auto echt geen meter meer doorrijden. Acuut stoppen (op vluchtstrook indien deze er is, anders met alarmlichten aan), eruit en 112 bellen. Zeker geen afslag proberen te halen.
Mee eens , goed advies.

Citaat:
Een brandende auto kan elk moment ontploffen.
Is onzin, gebeurd alleen in films.


De hulpdiensten kruisen de baan niet af hè... dat doen de mensen die continu de camera’s in de gaten houden en die drukken al op kruis als ze iets zien wat er anders uit ziet, als er een auto stilstaat kruisen ze gelijk die baan af. Sowieso is zo rechts mogelijk het beste ja, maar als er geen vluchtstrook is moet je wat.