Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Ghostattack schreef:Ik hoop eigenlijk dat je niet serieus bent mvdende Brand in je auto is echt levensgevaarlijk en je hebt helemaal geen tijd om na te denken waar je gaat stoppen. Wat Nayomie zegt, direct stoppen, eruit springen, ver weg van je auto 112 bellen.
Bij een tankstation is helemaal levensgevaarlijk. Goed gereageerd wel van het personeel in bovenstaand artikel!
mvdende schreef:Ghostattack schreef:Ik hoop eigenlijk dat je niet serieus bent mvdende Brand in je auto is echt levensgevaarlijk en je hebt helemaal geen tijd om na te denken waar je gaat stoppen. Wat Nayomie zegt, direct stoppen, eruit springen, ver weg van je auto 112 bellen.
Bij een tankstation is helemaal levensgevaarlijk. Goed gereageerd wel van het personeel in bovenstaand artikel!
Als ik vlak bij een afrit zou zijn, zou ik daar heen rijden. Ik ga echt niet minuten lang doorrijden, maar zomaar op de (sommige plekken is geen vluchtstrook) snelweg stoppen is ook niet echt veilig te noemen. Zeker niet als je eerst achter je auto moet gaan staan om je hond eruit te halen. Dan liever op een rustiger stuk weg.
En ja, mijn hond is me even dierbaar als een kind, die zal ik ten alle tijden proberen te redden.
mvdende schreef:Ghostattack schreef:Ik hoop eigenlijk dat je niet serieus bent mvdende Brand in je auto is echt levensgevaarlijk en je hebt helemaal geen tijd om na te denken waar je gaat stoppen. Wat Nayomie zegt, direct stoppen, eruit springen, ver weg van je auto 112 bellen.
Bij een tankstation is helemaal levensgevaarlijk. Goed gereageerd wel van het personeel in bovenstaand artikel!
Als ik vlak bij een afrit zou zijn, zou ik daar heen rijden. Ik ga echt niet minuten lang doorrijden, maar zomaar op de (sommige plekken is geen vluchtstrook) snelweg stoppen is ook niet echt veilig te noemen. Zeker niet als je eerst achter je auto moet gaan staan om je hond eruit te halen. Dan liever op een rustiger stuk weg.
En ja, mijn hond is me even dierbaar als een kind, die zal ik ten alle tijden proberen te redden.
verootjoo schreef:Als je stopt met een brandende auto midden op de snelweg omdat er geen vluchtstrook is wordt deze gelijk afgekruist.
Mee eens , goed advies.Citaat:Met brand in je auto echt geen meter meer doorrijden. Acuut stoppen (op vluchtstrook indien deze er is, anders met alarmlichten aan), eruit en 112 bellen. Zeker geen afslag proberen te halen.
Is onzin, gebeurd alleen in films.Citaat:Een brandende auto kan elk moment ontploffen.
MyWishMax schreef:De dode hoek klinkt ook waarschijnlijker dan dat er expres ingevoegd werd waar jij reed.
Daarnaast, in zulke gevallen ga ik altijd opzij en maak ruimte voor de invoegende voertuigen, vooral voor vrachtwagens en auto's met aanhangers. Kwestie van vooruit kijken en het makkelijker maken voor iedereen. Pas als ik niet opzij kan wordt het anders, maar dan pas ik me alsnog aan. Of gas geven zodat hij r makkelijk achter kan of even gas loslaten zodat hij ervoor kan, zolang beide veilig kan. Met jouw auto ben je een stuk flexibeler dan die vrachtwagen. Wie zegt dat er af gaan en opnieuw erop zo makkelijk is als jij zegt?
xPabloBokt schreef:Er is een goede kans dat je in zijn dode hoek gezeten hebt.
mvdende schreef:MyWishMax schreef:De dode hoek klinkt ook waarschijnlijker dan dat er expres ingevoegd werd waar jij reed.
Daarnaast, in zulke gevallen ga ik altijd opzij en maak ruimte voor de invoegende voertuigen, vooral voor vrachtwagens en auto's met aanhangers. Kwestie van vooruit kijken en het makkelijker maken voor iedereen. Pas als ik niet opzij kan wordt het anders, maar dan pas ik me alsnog aan. Of gas geven zodat hij r makkelijk achter kan of even gas loslaten zodat hij ervoor kan, zolang beide veilig kan. Met jouw auto ben je een stuk flexibeler dan die vrachtwagen. Wie zegt dat er af gaan en opnieuw erop zo makkelijk is als jij zegt?xPabloBokt schreef:Er is een goede kans dat je in zijn dode hoek gezeten hebt.
Tja, dat kan. Maar hij had me al lang aan kunnen zien komen in zn spiegels.
En hij schoof niet één baan, maar gelijk 2 banen op.
Ik ben een paar jaar geleden een keer echt bijna geplet toen ik nog in de grote Peugeot Partner van mn ouders reed, samen met mam. Toen kon ik niet naar links omdat het daar te druk voor was. Doodeng die vrachtwagenchauffeurs die niet goed kijken voordat ze van baan gaan wisselen!
Daarnaast rijd ik het liefst op de rechter baan, zeker in België (1e x gisteren in België) rustig 80-90 achter de vrachtwagens aan. In België mag je nog steeds 120km/h, dan is op de linker baan rijden met 100 echt niet heel fijn.
Ik gaf al extra gas bij, zodat de vrachtwagen achter mij kon invoegen, maar die moest precies door mij heen.
Op de heenweg trouwens ook meerdere keren een vrachtwagen gehad die dacht dóór mij heen te kunnen, hallo ik kan ook niet harder dan dat mijn voorganger rijdt, bumperkleven is dan ook echt zwaar asociaal! En doodeng als er zn grote vrachtwagen letterlijk op nog geen 50cm van je achterruit zit te duwen. Die kan nooit optijd remmen als ik ineens op de rem moet.
Kidde schreef:mvdende schreef:
Tja, dat kan. Maar hij had me al lang aan kunnen zien komen in zn spiegels.
En hij schoof niet één baan, maar gelijk 2 banen op.
Ik ben een paar jaar geleden een keer echt bijna geplet toen ik nog in de grote Peugeot Partner van mn ouders reed, samen met mam. Toen kon ik niet naar links omdat het daar te druk voor was. Doodeng die vrachtwagenchauffeurs die niet goed kijken voordat ze van baan gaan wisselen!
Daarnaast rijd ik het liefst op de rechter baan, zeker in België (1e x gisteren in België) rustig 80-90 achter de vrachtwagens aan. In België mag je nog steeds 120km/h, dan is op de linker baan rijden met 100 echt niet heel fijn.
Ik gaf al extra gas bij, zodat de vrachtwagen achter mij kon invoegen, maar die moest precies door mij heen.
Op de heenweg trouwens ook meerdere keren een vrachtwagen gehad die dacht dóór mij heen te kunnen, hallo ik kan ook niet harder dan dat mijn voorganger rijdt, bumperkleven is dan ook echt zwaar asociaal! En doodeng als er zn grote vrachtwagen letterlijk op nog geen 50cm van je achterruit zit te duwen. Die kan nooit optijd remmen als ik ineens op de rem moet.
Ik heb het al eens eerder in dit topic gezegd, maar het is echt niet verstandig om achter en tussen vrachtwagens te rijden Ik heb van vrachtwagenchauffeurs ook wel eens gehoord dat ze dat ook niet graag hebben. Je wil echt niet weten wat er gebeurd als je er achter op klapt...
Verder probeer ik zelf altijd invoegende auto's of vrachtwagens ruimte te geven zeker bij korte invoegstroken, mits het kan natuurlijk. Ik merk zelf altijd dat dat super fijn is als ik bijvoorbeeld met een trailer rijdt, dat er toch op je geanticipeerd wordt.
mvdende schreef:Gisteren voor het eerst rond Antwerpen gereden. Ging best prima. Alleen op de terugweg was er een vrachtwagen die ipv invoegen aan indrukken deed. Ik kon gelukkig naar links opschuiven, anders had diegene mij en mn Panda echt geplet
Achter mij invoegen kan ook geen kwaad hoor!
En als je er niet tussen komt op een in-uitvoeg strook, dan neem je de afslag maar en keer je om. Mij ook al eens overkomen.
Princess_ schreef:mvdende schreef:Gisteren voor het eerst rond Antwerpen gereden. Ging best prima. Alleen op de terugweg was er een vrachtwagen die ipv invoegen aan indrukken deed. Ik kon gelukkig naar links opschuiven, anders had diegene mij en mn Panda echt geplet
Achter mij invoegen kan ook geen kwaad hoor!
En als je er niet tussen komt op een in-uitvoeg strook, dan neem je de afslag maar en keer je om. Mij ook al eens overkomen.
Als je naar links kon opschuiven snap ik überhaupt niet wat je nog op de rechterbaan deed terwijl een vrachtwagen wilde invoegen...
mvdende schreef:Gisteren voor het eerst rond Antwerpen gereden. Ging best prima. Alleen op de terugweg was er een vrachtwagen die ipv invoegen aan indrukken deed. Ik kon gelukkig naar links opschuiven, anders had diegene mij en mn Panda echt geplet
Achter mij invoegen kan ook geen kwaad hoor!
En als je er niet tussen komt op een in-uitvoeg strook, dan neem je de afslag maar en keer je om. Mij ook al eens overkomen.
Peetstap schreef:verootjoo schreef:Als je stopt met een brandende auto midden op de snelweg omdat er geen vluchtstrook is wordt deze gelijk afgekruist.
Wellicht bij jou op de ring amsterdam ?, maar b.v. op A50 onder zwolle gaat het echt wel even duren voordat hulpdiensten erbij zijn, midden op de snelweg ? > dan ben je zelf al zo plat als een duppie en veroorzaak je een ravage als je daar zou stoppen.. > zoveel mogelijk rechts stoppen en eruit > afstand nemen.Mee eens , goed advies.Citaat:Met brand in je auto echt geen meter meer doorrijden. Acuut stoppen (op vluchtstrook indien deze er is, anders met alarmlichten aan), eruit en 112 bellen. Zeker geen afslag proberen te halen.Is onzin, gebeurd alleen in films.Citaat:Een brandende auto kan elk moment ontploffen.