Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:55

Knipperlichtbelasting -O- Volgens mij wordt dat voor mensen te duur om nog te gebruiken.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:39

Nayomie schreef:
Knipperlichtbelasting -O- Volgens mij wordt dat voor mensen te duur om nog te gebruiken.


Wij noemen het een extra optie (het knipperlicht). Redelijk wat mensen die die optie vergeten te nemen.

Ineke2

Berichten: 33142
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 08:16

Gisteren ook weer op de rotonde inderdaad pff... O en ging iemand vrij onverwachts afslaan zonder knipper aan te doen. Denk dat die aan het zoeken was, maar ze reden niet in “ zoek snelheid” dus was er wel door verrast gelukkig had ik wel genoeg afstand om te remmen. Degene achter mij moest echter een noodstop maken ging nét goed :x

Denk dat diegene de komende tijd ook wel wat meer afstand houd.

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:46

Opvallend vaak wat 'duurdere' auto's die niet knipperen en van die opgefokte VW Polo's. Vriend en ik zeggen dan maar tegen elkaar, het geld was denk ik op dus ze hebben maar geen knipperlichten gekocht.

Rennie89
Berichten: 37265
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:36

Ik kan geen peil trekken in wat wel of niet knipperlicht doet, altijd verschillende auto's. Ik rij ook een vw polo en gebruik 99% mijn richting aanwijzer, zelfs als er geen verkeer is :+ Maar ook ik vergeet het wel eens, maar ik erger mij er niet echt aan als iemand op rotonde het vergeet, oliebol happens, maar ik vind het vervelender als het op de snelweg gebeurt wanneer ik inhaal en iemand opeens voor mij knalt zonder richting aanwijzing te gebruiken en met nog genoeg ruimte tussen de auto ervoor. Die zijn gevaarlijk bezig. Bij rotondes is het hooguit irritant maar er zal geen gevaarlijke situatie perse ontstaan over het algemeen.

Waar ik mij meer aan erger zijn fietsers of scooterrijders die voorrang nemen als ze het hebben. scooters gaan vaak een stuk harder dan toegestaan en als je als automobulist over je schouder kijkt en er niks is, en afslaat en opeens een scooter aanwezig is die gewoon stug doorrijd... Let op, ten alle tijden, ook als je voorrang hebt. Als jij 50 km rijd op een fietspad dan ben je vaak niet zichtbaar voor overige voertuigen op de weg bij het afslaan op bijvoorbeeld rotondes.

Verder weinig drama meegemaakt afgezien van de standaard dingetjes. Wel een keer bijna aan de kant gezet (vermoedelijk) door politie maar haalde toen net een auto in met een kapot achterlicht en een remlicht wat constant brandde (was donker) dus saved by the bell zullen we maar zeggen :+ (reed te hard, wel gewoon netjes verder, dus waarschijnlijk dat daarom de beslissing is genomen om die andere auto aan de kant te zetten) en ik zag de auto die mij dus eerst hard achtervolgde opeens achter die auto (die 100 reed) plakken. verder niks meer gezien want ik was alweer een stuk verder :Y) was rond 00:00 ofzo, verder bijna geen verkeer.

Ineke2

Berichten: 33142
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 12:48

Citaat:
Waar ik mij meer aan erger zijn fietsers of scooterrijders die voorrang nemen als ze het hebben.

Deze zin rijmt niet met een ergernis, want waarom zouden zij dan geen voorrang nemen? Als ze het niet nemen zijn het twijfelaars wat wel weer gevaarlijke situaties op kan leveren.

Als je scooters en fietsers voorrang dient te verlenen bij het afslaan of op een rotonde moet je desnoods maar 2x keer kijken voor je afslaat. Dat leer je dan toch niet voor niks tijdens de rijlessen.
Het is mij nog niet overkomen dat ik ze niet gezien heb, want ik begin al vroeg met kijken en als ik een keer te laat ben gaan beginnen met kijken dan draai ik mij echt goed om te kijken. Iemand per ongeluk over het hoofd zien die zo kwetsbaar is... Ik zou het mezelf echt niet vergeven.

Op de snelweg is het ook goed kijken ivm de dode hoek.
Als ze daar geen richting aangeven is het wel een stuk gevaarlijker als op een rotonde dat ben ik wel met je eens ja.

Rennie89
Berichten: 37265
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:02

Je moet voorrang krijgen ;) ik heb het uiteraard over het feit dat ze er maar vanuit gaan dat een auto stopt. Wat nou als je over het hooft gezien word? Je speelt met je eigen leven. Dus ja dit is zeker een ergenis. Zorg ervoor dat je gezien word, neem mogelijk oogcontact met bestuurder en ga pas als je zeker weet dat je gezien bent. Zie het zo vaak bijna fout gaat en ook met kinderen... je hebt maar 1 leven.

En ja, duh, tuurlijk ben jij als autobestuurder verantwoordelijk naar een ongelukje zit in een klein hoekje en onverwachte bewegingen zijn zo gedaan. Heb al eerder benoemd dat in de stromende regen in het donker opeens een thomosje, moeder met kind, zonder licht op de rotonde er zo voor knalde met een vaart. Ze had geluk dat ik nog snel reageerde want denk dat niet iedereen dat had gedaan. ;) leuk hè, voorrang nemen en met je eigen en in dit geval ook je kind zijn leven spelen. En ja, ik had zeker goed gekeken.

Ineke2

Berichten: 33142
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 23:09

O ik kijk 3x voor ik voorrang neem.
Maargoed als je voorrang hebt hoor je die te krijgen. Snap nog steeds de ergernis niet :')
Tuurlijk is het erg als je over het hoofd gezien word, maar dat heeft niks met wel of geen voorrang hebben te maken.

Mensen die voorrang nemen en daar ook recht op hebben kennen over het algemeen de verkeerssituatie goed.

Moet wel erbij zeggen dat in het donker / slecht weer goed zichtbare kleding en licht! toch echt een musthave is voor voetgangers, fietsers, scooters en motorrijders.

mika11

Berichten: 11114
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:34

Niet echt een ergernis maar meer iets wat ik vaak zie :)

Ik rij elke dag door een dorp waar je 50 km mag rijden.
Het is een doorgaande weg maar gaat wel dwars door het dorp.
Er zijn een paar zebrapaden en dat is wel nodig want het is een drukke weg.

Maar ik zie echt vaak mensen wanhopig lang wachten om de weg te kunnen oversteken terwijl even verderop een zebrapad is. :+
En ik vraag me altijd af waarom, het is blijkbaar teveel moeite om naar het zebrapad te lopen of fietsen.

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:02

Ineke2 schreef:
O ik kijk 3x voor ik voorrang neem.
Maargoed als je voorrang hebt hoor je die te krijgen. Snap nog steeds de ergernis niet :')
Tuurlijk is het erg als je over het hoofd gezien word, maar dat heeft niks met wel of geen voorrang hebben te maken.

Mensen die voorrang nemen en daar ook recht op hebben kennen over het algemeen de verkeerssituatie goed.

Moet wel erbij zeggen dat in het donker / slecht weer goed zichtbare kleding en licht! toch echt een musthave is voor voetgangers, fietsers, scooters en motorrijders.

Ergernis is als ik het zo lees dat de gemiddelde fietser / scooter maar denkt dat iedereen hem/haar ziet en dus zelf niet meer oplet, maar gewoon gaat. Snap die wel, is het verschil tussen voorrang krijgen en voorrang nemen.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:23

Ik snap de ergernis “voorrang nemen” wel. Als fietser/voetganger zoek ik altijd even oogcontact. Ik neem graag voorrang maar wil liever niet plat :+

Sinds ik mijn rijbewijs heb, fiets ik ook heel anders.

Reed laatst over de hoofdweg door een wijk waarbij rechts ook op de hoofdweg voorrang heeft. Het is alleen niet altijd even overzichtelijk omdat er veel auto’s geparkeerd staan (te dicht op de kruispunten waardoor ze het zicht beperken). Komt er ineens met een rotgang een auto van rechts. Ja, hij had voorrang, maar het was een typisch geval van “voorrang nemen”. Zonder te kijken met een noodgang door de binnenbocht. Ik direct op de rem maar doordat hij de binnenbocht nam, stond ik voor het mooie net iets te ver naar voren. Meneer in de auto hélemaal wild. :roll:

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:46

Sinds ik m'n rijbewijs heb merk je pas hoe lastig fietsers in het donker te zien zijn, zeker met minieme of helemaal geen verlichting. Je merkt pas hoe erg dat is als je zelf rijdt.

Dat soort kruisingen ken ik, stad hier zit er vol mee. Zelf woon ik in een doodlopende straat waar het er ongeveer zo uit ziet qua wegen.

Afbeelding

A sluit aan op de hoofdweg, B woon ik. Tussen de kruising A / B / naamloze weg en kruising C / naamloze weg zit tien meter met in die punt bosjes en een paar bomen, en iets naar het noorden een flat. Je ziet daar pas vrij laat of er wat vanuit C komt, maar C heeft wel voorrang om naar A te gaan als ik vanuit A kom (officieel rijden ze dan op naamloze weg, en die komt van rechts). Ik stop, wel vrij laat want eerder is het niet te zien, en dan gaan ze meestal een enorm moeilijke bocht maken om om me heen te komen. De mensen die die bocht wel snappen wenken even dat ik voor mag en hebben daarna de bocht voor zichzelf :')

AmyJamess

Berichten: 2122
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:22

Barbet schreef:
Niet echt een ergernis maar meer iets wat ik vaak zie :)

Ik rij elke dag door een dorp waar je 50 km mag rijden.
Het is een doorgaande weg maar gaat wel dwars door het dorp.
Er zijn een paar zebrapaden en dat is wel nodig want het is een drukke weg.

Maar ik zie echt vaak mensen wanhopig lang wachten om de weg te kunnen oversteken terwijl even verderop een zebrapad is. :+
En ik vraag me altijd af waarom, het is blijkbaar teveel moeite om naar het zebrapad te lopen of fietsen.


Ohja dit gebeurt hier in de stad ook heel veel. Dan is het zebrapad nog geen 5 meter verder.
Vraag me dan soms af of ze weten wat een zebra pad is :')

Maar ook als er geen zebrapad in de buurt is, mensen die er 'even' snel voorlangs willen gaan en jij vervolgens vol op de rem moet omdat ze niet doorlopen.
Zo had ik vorige week bijna 1 voor mijn auto omdat hij met 2 fietsen in de hand 'even snel' tussen 2 auto door wou oversteken |o

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:02

Op een paar plekken loop ik altijd even naar het zebrapad, lekker even een voorrangetje pakken. :+
Maar tjee, want vinden veel mensen het dan lastig om je ook voorrang te geven. Ze zien je gewoon niet. -O-

Rennie89
Berichten: 37265
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:58

Barbet, valt weldegelijk onder ergenis ;) dat mensen ervan uit gaan dat ze voorrang krijgen en maar als een idioot door gaan zonder ook maar te kijken of ze wel gezien zijn...

Geld ook voor auto’s overigens, in Den Haag kunnen ze daar ook wat van en ze doen het doelbewust om schade te pakken en te kunnen claimen. (Hoefkade, komen van rechts altijd keihard aangereden)

Goof

Berichten: 28852
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:41

lifaya schreef:
Barbet, valt weldegelijk onder ergenis ;) dat mensen ervan uit gaan dat ze voorrang krijgen en maar als een idioot door gaan zonder ook maar te kijken of ze wel gezien zijn...


Die ergernis zegt meer over jou dan over hun gedrag ben ik bang.
Als zij voorrang nemen waar ze dat hebben, doen ze exact wat ze moeten doen volgens de verkeersregels. Helemaal top.

Ik vind het persoonlijk ook fijner als iemand even contact zoekt, maar als ze dat niet doen.... even prima. Zij hebben voorrang, dus ik geef hen dat.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:48

Ik Ben echt geen fietser die zonder kijken voorrang neemt, maar als je in Den Haag fietst, ben je 10x vaker bijna plat gereden omdat je gewoon geen voorrang krijgt van automobilisten, dan dat je netjes de voorrang krijgt die je hoort te krijgen. Knettergek wordt je daarvan.

Überhaupt schijnt autorijden erg lastig te zijn voor sommige.

Ik reed afgelopen zaterdag op de snelweg. Ruim baan voor mij, geen auto te bekennen.

Ik rijd netjes 100 op de rechterbaan, komt een auto mij inhalen en knalt hem er met 95 ofzo vlak voor me. Ik moest GVD hard op de rem, anders had ik in zn kofferbak gezeten.

Waar die actie nou voor nodig was?

Als je me al inhaalt, geef dan ff wat meer gas en rijdt ff een aantal meter verder door, dan hoef ik niet op de noodrem! -:(-

Volgende week voor het eerst richting Rotterdam, op vrijdag ochtend. Hopelijk niet te druk op de weg, want ik vind het al spannend genoeg.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:53

Wtf, dat zijn nu acties die ik niet kan verklaren, mvdende := Dat is ook behoorlijk schrikken.

Ik had van de week een wielrenner bijna in de kofferbak zitten. Ik reed op een rotonde, zag hem al aanfietsen rechts. Maar dit was buiten de bebouwde kom dus hij zou heen voorrang hebben bij het fietspad dus hij knalde hem met een hoog tempo zo de rotonde op en vlak langs de kofferbak. Als ik moest remmen had hij over de kofferbak gevlogen. Waarom vraag ik me dan echt af. Ben je dan echt bang je snelheid te gaan verliezen als je dan het fietspad volgt? :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48479
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:59

Ach das nog niks Nayo... ik kom regelmatig wielrenners tegen op de 80km weg :\

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:00

Je zou dat soort mensen gewoon een keer een keer de kofferbak laten koppen. Wielrenners denken echt dat ze god zijn soms. :=
Volgende keer even je remlichtje laten branden. }:)

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:04

Nou, ja, het bevestigt maar wel weer mooi waarom ik daar een schurfthekel aan heb. :')

Remlicht had ik van de week bij een vrouw geprobeerd. Die liep enorm hard te kleven terwijl ik ook niet veel verder kon (busje reed te langzaam, maar haalde in, en ik moest daarna toch de linkerafslag hebben), en intussen in alle rust haar sigaret opsteken. Mijn handgebaar leverde niks op, remlicht ook niet en vervolgens heeft ze rechts ingehaald, voor dat busje gaan rijden en vervolgens alsnog rechts te gaan. Vraag me soms echt af of zij hun rijbewijs bij de eerste de beste turk (bij wijze van, voor daar discussie over ontstaat) voor een paar tientjes hebben kunnen laten ophalen.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:04

Ik reed laatst achter een scootmobiel op een 50 weg waar aan beide kanten een prima, rechte, brede stoep was... :=

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:07

MarlindeRooz schreef:
Je zou dat soort mensen gewoon een keer een keer de kofferbak laten koppen. Wielrenners denken echt dat ze god zijn soms. :=
Volgende keer even je remlichtje laten branden. }:)


Ik heb echt een Pl**ris hekel aan die gasten.

Vorige week ook, rijbaan 50km, met berm en daarnaast een prima fietspad, waar denk je dat die eikels rijden? Inderdaad, op de rijbaan.. -:(-

Want die was lekker geasfalteerd en het fietspad was betegeld....

Ik kon er niet langs, in ieder geval, ik ga niet inhalen op een onoverzichtelijke weg, met allemaal zijstraten enz. Had ik een boze automobilist achter mij..... die uiteindelijk wel ging inhalen, maar ik zag dat echt niet zitten...

Stelletje ASOS die wielrenners. Ze horen gewoon op het fietspad thuis. (En moeten zich eens bedenken dat ze gewoon net als ieder ander onderdeel zijn van het verkeer met alle regels van dien. Als ze vol gas willen geven, gaan ze maar baanwielrennen! Btw het is al erg genoeg dat die gasten het ieder jaar weer voor elkaar krijgen een wielerwedstrijd te organiseren waarbij de hele weg voor hun wordt afgezet! Weinig andere sporten hoeven hele straten voor afgezet te worden, ja hardlopers dan..)

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:13

Ik kwam laatst zo'n banaan tegen op een 80km weg :=

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:35

Wij hebben een stuk wat verboden is voor fietsers en brommers. Zodra die daar rijden kan je er ook niet langs, want smal weggetje. Fietspad staat gewoon aangegeven, is geasfalteerd. Enige verschil is brug die ze over moeten.

Maar nee, nu met z'n allen op die weg, waardoor r enorme files ontstaan. En dan soms halverwege oversteken naar fietspad en beledigd dat e dan zijn als ze geen voorrang krijgen. Dat heeft het fietspad niet en als je zo nodig op de weg wilt fietsen waar je niet mag komen moet je wel snappen dat niet iedereen gaat wachten om jou over te laten steken.

Die wielrenners komen altijd hier door e straat en rijden dan harder dan de auto's. Ik moet heel langzaam rijden om mijn oprit op te draaien, maar hoe vaak ik niet uitgescholden word omdat ik rem en dan afsla terwijl zij even snel rechts er langs willen.