Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37298
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:11

AnnexUdith schreef:
Dat ik rustig reed op de snelweg en mij kapot schrok van een zwarte auto met sirene en zwaailichten die opeens achter mij liep te drukken. Ik kon niet naar rechts omdat er ook een rouwstoet reed en het onbeschoft vond om daar mijn auto tussen te drukken. Uiteindelijk dwong die auto meerdere mensen om er tussen te gaan rijden. Ging ook slingerend achter anderen rijden om duidelijk te maken dat hij er langs wou.

Was wel benieuwd waarvoor die auto's nou zijn en blijkbaar kom je die ook niet vaak tegen en is het voor diplomatiek transport zoals leden van het koningshuis of belangrijke mensen. Maar bizar dat die gewoon met 160 over de snelweg mogen knallen. Lijkt mij ook levensgevaarlijk om zo mensen te vervoeren op die manier hoor.

Dit is meestal dv&o en deze heeft altijd voorrang op een rouwstoet. Vaak genoeg tegen gekomen en deze vervoeren vaak mensen Met high risk. Gewoon je gas indrukken als je niet naar rechts kan en dan naar rechts gaan. Zie vaak genoeg dat mensen gewoon niet in hun spiegels kijken en niet in de gaten hebben dat ze achter hun rijden, daarom drukken ze dus ook. Op mijn route naar werk kom ik ze vaak tegen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:37

Wat is dv&o ?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:31


AmyJamess

Berichten: 2129
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:22

Ongeveer een maand geleden kwam ik ook zo' soort wagen tegen op de A35. Het was aan grijze range rover ook met zwaailichten en heel veel haast :')
Vroeg me al af waar die van was.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48638
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:52

Een camper die voor me reed op een 80km weg.... hij reed zo “snel” dat zelfs ik (in mn 45km auto) moest inhouden qua snelheid -O-

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 23:21

Ai dat is best gevaarlijk van die camper :=

Zebrastreep

Berichten: 9845
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:52

lifaya schreef:
AnnexUdith schreef:
Dat ik rustig reed op de snelweg en mij kapot schrok van een zwarte auto met sirene en zwaailichten die opeens achter mij liep te drukken. Ik kon niet naar rechts omdat er ook een rouwstoet reed en het onbeschoft vond om daar mijn auto tussen te drukken. Uiteindelijk dwong die auto meerdere mensen om er tussen te gaan rijden. Ging ook slingerend achter anderen rijden om duidelijk te maken dat hij er langs wou.

Was wel benieuwd waarvoor die auto's nou zijn en blijkbaar kom je die ook niet vaak tegen en is het voor diplomatiek transport zoals leden van het koningshuis of belangrijke mensen. Maar bizar dat die gewoon met 160 over de snelweg mogen knallen. Lijkt mij ook levensgevaarlijk om zo mensen te vervoeren op die manier hoor.

Dit is meestal dv&o en deze heeft altijd voorrang op een rouwstoet. Vaak genoeg tegen gekomen en deze vervoeren vaak mensen Met high risk. Gewoon je gas indrukken als je niet naar rechts kan en dan naar rechts gaan. Zie vaak genoeg dat mensen gewoon niet in hun spiegels kijken en niet in de gaten hebben dat ze achter hun rijden, daarom drukken ze dus ook. Op mijn route naar werk kom ik ze vaak tegen.



Toevallig keek ik gisteren met een client even tv was een kinder programma op over dat soort vervoer dus snap nu wel waarom ze met hoge snelheid rijden haha

Kirrietje
Berichten: 539
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:24

Word altijd zo gefrustreerd van mensen die niet weten waar hun richting aanwijzer zit :):)
Of van die mensen dat wanneer jij wel je richtingaanwijzer gebruikt om in/uit te voegen ze je gewoon 0 ruimte geven :wow:
Vraag me echt af of deze mensen gewoon schijt hebben of niet weten hoe het verkeer werkt :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26688
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:26

Geen richting aangeven, zowel op fiets als in auto is hier ook flinke ergernis! Heb gisteren nog wel een collega van mij (een fietskoerier) een compliment gegeven omdat zij dus wel netjes richting aan gaf bij rotonde! Vond ze leuk te horen! Maar mensen die dat niet doen.... Grrrr....

Kirrietje
Berichten: 539
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:27

Banjer schreef:
Een camper die voor me reed op een 80km weg.... hij reed zo “snel” dat zelfs ik (in mn 45km auto) moest inhouden qua snelheid -O-


Geen aanval maar vraag het me oprecht af.
Mag je wel met een 45km auto op een 80 weg rijden? Jij houdt dan toch ook verkeer op als je maar max 45 kan?

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:41

Kirrietje schreef:
Banjer schreef:
Een camper die voor me reed op een 80km weg.... hij reed zo “snel” dat zelfs ik (in mn 45km auto) moest inhouden qua snelheid -O-


Geen aanval maar vraag het me oprecht af.
Mag je wel met een 45km auto op een 80 weg rijden? Jij houdt dan toch ook verkeer op als je maar max 45 kan?


Helaas mag dat wel. Vind het zelf levensgevaarlijk, vooral in de winter met die kleine achterlichtjes.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26688
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:43

Inderdaad mag je met zo'n 45 km autootje op 80 km weg. Maar of het veilig is, is inderdaad vraag 2... Maar goed, je kunt die dingen ook moeilijk op het fiets-/ bromfietspad laten rijden natuurlijk...

Kirrietje
Berichten: 539
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:56

Bizar dat dat mag :wow:
Ik zie ze hier bij mij in de buurt wel op de fietspaden, dat zijn alleen wel die kleine 2 persoons 45 km karretjes. Dacht dat dat de bedoeling was maar niet dus.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 17:58

Het is zeker toegestaan. Die dingen kunnen meestal wel 60 km per uur rijden hoor.
Het is ( naar eigen ervaring) vooral gevaarlijk door andere weggebruikers die koste wat kost je inhalen vooral op punten waar dat niet veilig kan. Ook binnen de bebouwde kom. Beetje hetzelfde gevoel als in een leswagen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26688
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:00

Dat zijn officieel gehandicaptenvoertuigen, de zogeheten Canta's. Die mogen idd op fietspad. De anderen zijn brommobielen en die horen op de rijbaan thuis.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48638
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:37

Kirrietje schreef:
Banjer schreef:
Een camper die voor me reed op een 80km weg.... hij reed zo “snel” dat zelfs ik (in mn 45km auto) moest inhouden qua snelheid -O-


Geen aanval maar vraag het me oprecht af.
Mag je wel met een 45km auto op een 80 weg rijden? Jij houdt dan toch ook verkeer op als je maar max 45 kan?

Ik rijd harder dan de helft van de maximum snelheid, dus het mag. Mijn 45km auto gaat gemiddeld 60-65... maar op een goede dag krijg ik m wel tot de 71 :+

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:22

JPitty schreef:
Inderdaad mag je met zo'n 45 km autootje op 80 km weg. Maar of het veilig is, is inderdaad vraag 2... Maar goed, je kunt die dingen ook moeilijk op het fiets-/ bromfietspad laten rijden natuurlijk...


Hier zijn naast de 80 km wegen extra brede fietspaden aangelegd (of een hele weg ernaast voor fietsers en bestemmingsverkeer). Helaas rijden ze dan nog steeds op de 80 km weg.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 02:52

Wat ik bijzonder irritant vind zijn mensen die nog even snel bij een kruising voor je schieten. En dan vervolgens langzamer gaan rijden dan toegestaan.

Of van die mensen die lekker van de omgeving aan het genieten zijn op zondag als ik naar mijn werk moet. Op een smal weggetje waar ik er dan ook niet langs kan omdat ze midden op de weg rijden. Ga dan lekker fietsen ofzo :+

mvdende

Berichten: 5753
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:38

Patty14 schreef:
Wat ik bijzonder irritant vind zijn mensen die nog even snel bij een kruising voor je schieten. En dan vervolgens langzamer gaan rijden dan toegestaan.

Of van die mensen die lekker van de omgeving aan het genieten zijn op zondag als ik naar mijn werk moet. Op een smal weggetje waar ik er dan ook niet langs kan omdat ze midden op de weg rijden. Ga dan lekker fietsen ofzo :+


Je kan ook iets eerder van huis vertrekken....

Hier is een polder weggetje waar op sommige stukken Google Maps aangeeft dat je er 90 mag.

Ik rijd daar echt niet harder dan 50! Hoef niet dood.

Andere stukken zijn 60, daar rijd ik ook meestal 50.

Het zijn steeds korte stukjes van een paar honderd meter en dan weer een scherpe bocht of afslag.

Ik heb geen zin om na iedere bocht mijn Panda bijna te moeten planken om vervolgens 2 minuten later vol op de rem te gaan staan.

Ik trek dus rustig op en laat vroeg het gas los om uit te rollen.

Pas dan ook een Porsche die verschrikkelijk zat te dauwen, eenmaal ruimte om in te halen, spoot hij met zeker 80 weg waar je 60 mag.

5 minuten later stonden we op dezelfde parkeerplaats voor de supermarkt.

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:02

Als je last van klevers hebt werkt het vaak ook nog wel eens je ruitensproeier aan te zetten, zijn ze even afgeleid. Als dat nog niet helpt en ze zijn mij echt aan het kleven ga ik gewoon langzamer rijden, stik er maar in hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:10

Romy1234 schreef:
Als je last van klevers hebt werkt het vaak ook nog wel eens je ruitensproeier aan te zetten, zijn ze even afgeleid. Als dat nog niet helpt en ze zijn mij echt aan het kleven ga ik gewoon langzamer rijden, stik er maar in hoor.

Ja dat helpt vaak wel om ze nog net een tikje agressiever te krijgen inderdaad.
Gewoon normale snelheid blijven rijden en zelf niet ook gaan lopen etteren lijkt mij het beste en meest veilige.

mvdende

Berichten: 5753
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:38

Anoniem schreef:
Romy1234 schreef:
Als je last van klevers hebt werkt het vaak ook nog wel eens je ruitensproeier aan te zetten, zijn ze even afgeleid. Als dat nog niet helpt en ze zijn mij echt aan het kleven ga ik gewoon langzamer rijden, stik er maar in hoor.

Ja dat helpt vaak wel om ze nog net een tikje agressiever te krijgen inderdaad.
Gewoon normale snelheid blijven rijden en zelf niet ook gaan lopen etteren lijkt mij het beste en meest veilige.


Ik heb een keer wat harder geremd in een bocht. Zeg maar van 30kmh naar 20kmh terwijl dat niet helemaal nodig was. Maar mijn snelheid was al zo laag, dat er geen ongelukken konden gebeuren.

Heeft niet geholpen...

Dit was echt een verschrikkelijke aso!

En dan schijt je wel ff in je broek als er een Porsche 2x zo groot en zwaar als jouw Pandatje zo dicht achter je zit dat je alleen nog een kenteken in je spiegel kan zien...

Ondanks de aso, wel "normaal" blijven rijden. Voor iedere bocht flink afremmen want de bochten zijn daar bijna haaks. Daar was meneer trouwens denk nog het meest pissig om, waarschijnlijk een ervaren bestuurder die zelf met 50+ kmh door de bochten vliegt.

Maar ik ben geen Max Verstappen en heb nog weinig ervaring dus ik rijd een heel stuk langzamer door de bochten. Km of 30 per uur is in haakse bochten meer dan zat.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:46

mvdende schreef:
Patty14 schreef:
Wat ik bijzonder irritant vind zijn mensen die nog even snel bij een kruising voor je schieten. En dan vervolgens langzamer gaan rijden dan toegestaan.

Of van die mensen die lekker van de omgeving aan het genieten zijn op zondag als ik naar mijn werk moet. Op een smal weggetje waar ik er dan ook niet langs kan omdat ze midden op de weg rijden. Ga dan lekker fietsen ofzo :+


Je kan ook iets eerder van huis vertrekken....


Ik ga altijd ruim op tijd weg, en daardoor nog mooi op tijd :D.
Maar het gaat om ergernissen in het verkeer, en dat is er 1.

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:23

Overstekende ganzen op een 50 km weg. Dus ik al langzamer gaan rijden. Dat ze halverwege jou rijstrook wandelen dus je denkt zonder tegenligger kan ik er omheen. Loopt zo'n kreng dus terug.
Hartverzakking! Ik wil geen gans in mijn bumper. -O-

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:26

Dat kan flink wat ellende geven ja. :oo

Momenteel erger ik me aan autobestuurders met aanhanger die fors over de max snelheid heen gaan.
En sorry voor sommigen, maar BMW rijders.