Ergernis in het verkeer

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 14187
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:38

Jpitty ik deel die ergernis.
Gewoon wachten als het obstakel aan jouw kant is.

FrNo

Berichten: 3745
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:41

Een collega van mij heeft ook eens zo geklaagd dat een tegenligger hem geen voorrang wilde geven. Ik wist waar dat was en de versperring zat aan zijn kant.
Hij kende die regel niet...







Ik vond dat ik toenstraks best een nette actie deed (in mijn ogen niet meer dan normaal maar ik denk dat lang niet iedereen het zo zou doen)

Ik reed achteraf op een weg waar je elkaar niet goed/ ruim kunt passeren. Je hoeft nog net niet in de berm.

Tegemoet kwam een jogger (jogster, hoe zeg/ schrijf je dat? ) En daar een eind achter een auto.
Ik ben ca 100 meter voor die jogster gestopt en aan de kant gestaan.

Tegemoet komende auto is mij voorbij en ik rij weer aan en de jogster was bijna bij mij en kon gewoon doorlopen.
(En liet met een vriendelijk zwaai weten dat ze het waardeerde.

Shadow0

Berichten: 43848
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:53

De regel van wachten aan jouw kant wordt hier niet altijd gevolgd, maar meestal loopt het eigenlijk best vlot. Mensen schieten er redelijk snel voorbij, maar geven elkaar ook vaak genoeg de kans om er voor langs te gaan. Als de een er voorbij kan door wat gas te geven en de ander even in moet houden krijg je die ruimte heel vaak.

Grappig dat dat ook hele lokale verschillen zijn, dus ergens buiten de stad was duidelijk dat het daar niet de gewoonte was.

Merexa

Berichten: 1193
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:34

Het valt mij echt op dat de laatste tijd zo veel mensen geen knipperlicht gebruiken. Zit ik in de auto voor jan l*l te wachten bij een rotonde om ze vervolgens toch af te zien slaan, of steek ik over als ik op de fiets ben (wel met haaientanden voor mij) om vervolgens bijna geschept te worden door een auto die geen knipperlicht aan had bij het verlaten van de rotonde. :(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27988
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:07

Niet alleen het niet gebruiken van knipperlichten is een bron van ergernis hoor. Wat dacht je van fietsers die het verdommen om even een arm/hand uit te steken bij het afslaan? Als ik achter het stuur van mijn auto zit, kan ik echt niet ruiken waar die fietser heen wil. Zou fijn zijn als ze dat even laten zien, voor de vlotte doorstroming van het verkeer én om te voorkomen dat zo'n fietser ineens op mijn motorkap ligt.

boyca
Berichten: 1116
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:46

Beide zijn irritant en ik heb ook het idee dat t steeds minder word. Het maakt alles zoveel duidelijker en makkelijker. Mijn gebruikt de richtingaanwijzer wel maar soms heel laat. Laat dat altijd even weten, je weet dat je er af moet dus maak het duidelijk. Kost geen moeite

Esther

Berichten: 4168
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:48

En gewone verlichting, afgelopen week twee auto's gezien die in de schemering geen verlichting aan hadden. Ook nadat ik geknipperd had viel het kwartje niet en bleven ze gewoon zo doorrijden. Een grijze auto is nou niet echt goed zichtbaar in het halfdonker.

luuntje

Berichten: 14187
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:38

Je moet bijna helderziend zijn in het verkeer.
Dan weet je wanneer mensen afslaan als ze geen richting aangeven.

Verlichting aan of juist niet is ook een ergernis.
Laatst mijn man op aangesproken, doe de lichten aan.

Siggislief

Berichten: 14548
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:28

Net iemand gehad in het dorp waar ik door moest, het ging al niet snel dat snap ik, 30 prima..
Maar deze persoon stond werkelijk steeds bijna stil, en toen we bij de snelweg op gingen, ging ie er met 70 op een weg van 100km..
Ik reed uiteindelijk 100, en hij reed zeker 20-30 meter achter mij toen ik hem voorbij reed met 100.. %)

pien_2010

Berichten: 45307
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:32

Dat zijn van die vreselijke zijïge figuren. Wij zeggen dan altijd:"daar heb je weer zo'n zalf".

Ineke2

Berichten: 33270
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 17:42

Die moeten echt eens door zo’n rij en kijk test heen. Kan niet anders dan dat ze zakken en terecht. Laat ze dan maar opnieuw examen doen als ze daar nog goed genoeg voor zijn.

Het is vreselijk als je je eigen vervoer kwijt raakt, dat snap ik heus wel, maar het mag niet ten koste gaan van de verkeersveiligheid.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27988
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 18:32

Ik had ook even een 'huh'? vandaag. Ik reed op een doorgaande weg, vanaf waar ik stond was het zo'n 120 meter naar een kruispunt met verkeerslichten. Druk, begin avondspits en dan loopt die weg altijd vrij snel vol. Die verkeerslichten zorgen niet altijd voor vlotte doorstroming zeg maar. Auto's uit de zijweg links, op zo'n 120 meter van dat verkeerslicht af, waar ik stond, moeten dan altijd een poosje wachten tot iemand ze er even tussen laat. Eén automobilist van links had daar blijkbaar geen zin in en besloot zijn stationwagen er totaal onverwacht maar gewoon even ergens tussen te 'prakken'. Net voor mijn auto dus. En bedankt he... Gelukkig heb ik goede remmen, maar dat had wel wat beleefder gekund. In dat geval had ik je er echt wel even voor gelaten.

hagelslag
Berichten: 9990
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:48

Van morgen flink hartkloppingen gehad.

Op de b70 kwamen als tegenligger een busje en een personenauto.
Ansich niks verkeerd mee. Maar er was aan hun kant ook een invoegstrook.
En daar kwam ook een busje en een personenauto vandaan.
Die deden beide nog GEEN poging tot invoegen omdat het niet paste.

Gaat het ene busje verdorie ineens met goed 50 cm van z'n busje over de middelstreep.
Ik voelde de wind van zijn busje toen hij langs mij kwam.
Oftewel weer een geval van scheelt niet veel.
Scheelde veel en veel te weinig....
Echt ik vloek niet snel om zo iets... maar dit was echt flink

pien_2010

Berichten: 45307
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:43

Jeetje Hagelslag.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27988
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:11

Dat moet even schrikken zijn geweest, wetende dat je met een vrachtwagen niet zo makkelijk kunt uitwijken.

Anne_GTI

Berichten: 18262
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:09

Ik kreeg vanmorgen ook een hartverzakking. Trekker voor me op een 80 weg. Verkeer van de andere kant dus rustig achter tokkelen met de bus. Auto achter me dacht dat hij onsterfelijk was en ging toch inhalen. Tegenliggers vol in de ankers en trekker en ik ook. Toen paste hij er net tussendoor.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27988
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:45

Zal maar niet zeggen wat voor actie ik dat vind en wat ik van die bestuurder denk Anne_GTI... :x

Laten we het erop houden dat ik het heel goed begrijp als jij het hele hoofdstuk "Scheldwoorden, vloeken en andere krachttermen" uit het woordenboek even uit jouw mond hebt laten rollen.

luuntje

Berichten: 14187
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:36

Anne wat een kneus die bestuurder.
Hulde aande rest die wel opletten.

Gisteravond achter een busje. Je mag op de weg max 60km/h rijden.
We gingen nog geen 50 km/h.
Inhalen ging niet.

Nou ja ik hoefde niet tot aan huis achter hem te blijven. Sloeg ergens af, zonder richting aan te geven.

pien_2010

Berichten: 45307
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:48

Anne bizar!!

ontherun
Berichten: 5041
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:16

Kapotte vrachtwagen die het begin van de oprit blokkeerde. Nee dat is niet fijn/handig. Maar je hoeft toch ook geen idiote toeren uit te gaan halen om toch zo snel mogelijk de snelweg op te gaan |o Echt, wat mensen doen. Niet normaal. Verkeer komt daar met 100 aan, waar je niet bepaald van kilometers afstand al ziet dat die oprit geblokkeerd is en mensen dus geen snelheid kunnen maken a.k.a met 20 km per uur hopelijk de rechter aan op komen. Politie maar even gebeld, toen ik ze aan de lijn had kwam Rijkswaterstaat gelukkig al aan. Verbaasd me nog dat er geen aanrijding gebeurd is.

luuntje

Berichten: 14187
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:08

Ontherun goed dat je hebt gebeld.

MyWishMax

Berichten: 26362
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:26

luuntje schreef:
Anne wat een kneus die bestuurder.
Hulde aande rest die wel opletten.

Gisteravond achter een busje. Je mag op de weg max 60km/h rijden.
We gingen nog geen 50 km/h.
Inhalen ging niet.

Nou ja ik hoefde niet tot aan huis achter hem te blijven. Sloeg ergens af, zonder richting aan te geven.


Hier ook achter 1 die 40km/h reed waar we 60 mochten en later waar we 50 mochten nog geen 20 en alsnog op de rem voor een hobbel wat echt geen hoge is... Ik kon er niet langs, inhaalverbod. Maar zulke mensen moeten gewoon niet meer rijden

Jeetje Anne, wat bizar weer

pien_2010

Berichten: 45307
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:44

Citaat:
alsnog op de rem voor een hobbel wat echt geen hoge is...


Ik rijd graag lekker door. Maar drempels zijn vreselijk voor mijn rug en ik weet precies hoe ik ze moet nemen. Soms zeer langzaam zo niet dan kan ik later niet meer lopen.
Dat de hobbel niet hoog is zegt niet alles.
Altijd als ik naast anderen zit moet ik omhoog komen zodat mijn knieën de hobbel kunnen opvangen. Iedereen pakt ze te hard behalve mijn man.

Dus dit was echt wel een zalf in je voorbeeld maar ik ben niet de enige met een rug waar de tussen schijven te dun zijn en uitgezakt.
Veroordeel mensen niet te vlug die in je ogen als een tutje over de drempels gaat. Ik haat ze. Vreselijk pijnlijke ondingen.

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:59

Er zit hier een hele scherpe, vlakbij, die kan je niet harder dan met 15 km of zo nemen. Maar ik heb ook weleens met die bulten de wielen precies aan de zijkanten gezet, en toen kon ik er een stuk harder overheen :')

Maar iemand die zo langzaam rijdt is gewoon een gevaar op de weg.

MyWishMax

Berichten: 26362
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:11

Sorry, maar als je niet eens 20km per uur rijdt op een weg waar mensen 30km harder rijden is het gewoon gevaarlijk. Ik moet ook afremmen voor hobbels voor lijf, maar dit hoef je echt niet met 5km per uur te nemen. Vooral niet als je de anderen wel met 40 kon nemen op de 60km weg. En je dus hier ook gewoon vandaan komt en de weg dus kent.

Het blijft gewoon gevaarlijk om zo enorm langzaam te gaan rijden. Als je dat dan al wil ga je even aan de kant staan om mensen er langs te laten, maar eigenlijk moet je gewoon stoppen met autorijden als je continu zo rijdt. Maar deze bestuurder had gewoon een alleen op de wereld syndroom, want deed ook niet aan voorrang geven of ruimte aan tegenligger geven in een bocht terwijl je zou denken dat je daar alle tijd voor hebt als je zo enorm langzaam rijdt.

Dit zijn gewoon kruispunten die aan beide kanten een verhoging hebben, dus het kruispunt zelf ligt hoger als de rest van de weg en pas na het kruispunt ga je eraf. Je voelt ze amper, het is vooral de strepen waar je het aan ziet. De drempel die wel echt een normale verkeersdrempel is kon die wel nemen zonder zo absurd af te remmen net als diegene daarvoor. Werd alsnog afgeremd maar niet naar zo'n lage snelheid.