Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:13

Domino_2006 schreef:
Sunnda schreef:
Vrouwen achter het stuur toch weer.
Sommigen kunnen gewoon beter hun hele leven blijven fietsen.

Met 30 invoegen op de snelweg en dan meteen door naar de tweede baan kan allemaal als vrouw..en dan ook nog geen idee wat je niet goed doet natuurlijk. -O-


Je mag graag een keer naast mij plaatsnemen met deze mening. Ga dan wel even naar Duitsland voor je.



Haha dit dus, ik wil me ook wel opgeven als vrijwillige chauffeur :+

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 07:12

Ghostattack schreef:
Kijk jij met je oren dan?

Nee sorry flauw :D Wat moet ik meekrijgen van wat er om me heen gebeurt dan? Ik zit zoveel op de weg, zou helemaal knettergek worden zonder lekker geluid erbij.

Een voorbeeld is alleen al de hulpdiensten waar je voor opzij moet...
Ik heb de radio ook wel aan, maar zou zelf echt knettergek worden als die op standje disco of concert staat.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:36

Ook voor hulpdiensten heb je je ogen en in mijn geval helpt flitsmeister ook. Ik kijk de hele tijd in mijn spiegels wat er achter mij gebeurd als ik links rijd en heb nog nooit een hulpdienst te laat opgemerkt ondanks mijn privefeestje :+

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 17:55

Jij dan wellicht niet. Mega veel mensen helaas wel. ( ik zeg niet dat dat ligt aan te harde muziek maar het helpt in elk geval niet mee)

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:22

Maar zelfs als mijn muziek op normaal niveau staat hoor ik een sirene pas als ik e allang gezien heb. Ik heb geen trillende ramen, muziek staat 9 van de 10 keer op normaal niveau en alsnog zie ik ze eerder als dat ik ze hoor.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 18:40

Het was als voorbeeld hè en het geld voor veel mensen al zal het meerendeel dat ontkennen.

Het meerendeel zal ook ontkennen dat ze appen achter het stuur en toch gebeurd ontzettend veel...

Goed zelf ben ik bij harde muziek meer afgeleid, dús hou ik het volume normaal.
Gesprek met mijn medepassagier gaat prima tot er een situatie is die mijn volle aandacht eist en dan zeg ik gerust “ stt stil!” om even later het gesprek weer te hervatten :D

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:45

Zijn ook mensen die de radio van de auto uitzetten als ze gaan parkeren.

Ik heb de radio zelden hard staan.
Kan mij niet concentreren bij harde geluiden in de auto.

Ik had vanmiddag bijna een fietser op de motorkap.
Meneer fietste rechts van de weg op een fietspad.
Stak ineens de weg over om aan de linkerkant op het fietspad te gaan rijden.
Hand uitsteken was leuk geweest, net als achterom kijken.

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:48

luuntje schreef:
Ik had vanmiddag bijna een fietser op de motorkap.
Meneer fietste rechts van de weg op een fietspad.
Stak ineens de weg over om aan de linkerkant op het fietspad te gaan rijden.
Hand uitsteken was leuk geweest, net als achterom kijken.



Achja waarom zou hij, als zwakke weggebruiker is ie toch 'altijd in zijn recht', jij moet met de auto maar gewoon altijd alles gezien (voorspeld) hebben toch? 8)7

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:50

luuntje schreef:
Zijn ook mensen die de radio van de auto uitzetten als ze gaan parkeren.

Ik heb de radio zelden hard staan.
Kan mij niet concentreren bij harde geluiden in de auto.

Ik had vanmiddag bijna een fietser op de motorkap.
Meneer fietste rechts van de weg op een fietspad.
Stak ineens de weg over om aan de linkerkant op het fietspad te gaan rijden.
Hand uitsteken was leuk geweest, net als achterom kijken.

Dit had ik laatst ook, maar dan tegenovergestelde richting dus deze meneer zag mij ook gewoon aankomen. En dan raar opkijken als ik toeter. :+

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:54

Ik had vandaag bijna een bmw rijder met haast n mijn kofferbak zitten. Ik moest op de A50 invoegen (kwam van de A12). Keek in mijn spiegel en reed met 110 naar de tweede rijstrook (de rijstrook van de afrit bleef ook bestaan). Naja meneer kwam met ongeveer 150 aanvliegen en gebaarde boos dat ik hem afsneed (hij reed zodanig hard dat ik hem echt niet gezien had).

Ik vind het prima als mensen deze snelheden rijden. Wens ze met alle plezier een ontmoeting met een boom toe, maar ga niet zeiken als ik al te hard invoeg.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:57

Nayomie nog erger als de degene je wel ziet.

Snel rijden is prima.
Maar hou dan wel rekening met verkeer dat de normale snelheid rijdt.

Misschien mijn glazen bol maar weer gaan gebruiken voor ik de weg opga.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:22

Ik denk dat ik een dashcam ga kopen. Manman.
Ik woon vlak aan de N36, 100 weg dus en doorgetrokken streep.
Ik rij altijd +/-105/110.
Afgelopen week al 2x een persoon die in mijn kofferbak wilde kruipen.
En maar drukken en drukken. Om vervolgens in te halen over de doorgetrokken streep en daarna gelijk rechtsaf van de afrit af te vliegen 8)7 .

De andere persoon was ook aan het drukken, inhalen, daarna nog 2 auto's inhalen en vervolgens kom ik hem iets verderop weer tegen achter een vrachtwagen. Wat een kneus.
En mensen blijven het maar raar vinden dat er zoveel doden vallen daar.

Ook zelfde weg, ik kom de N36 op via de invoegstrook, ik rij bijna 100, naast mij rijdt een vrouw, en gewoon stug naast me blijven rijden zodat ik aan het eind van de strook op de rem moet -:(-

En nogmaals N36 :')
Ik rij dus 100, ik zie rechts van me een persoon aankomen via de invoegstrook, dus ik laat mijn gas los, zodat deze mevrouw voor me de weg op kan.
Wat doet mevrouw als ze mij net voorbij is....vol op de rem 8)7
Dusss

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:55

Dashcam kan ik van harte aanbevelen. Heb die er een paar jaar terug in juni ingezet en dat heeft me in augustus een flinke zak geld bespaard. Haalde toen iemand die met 18 km/u door de binnenstad reed reed in (op een stuk waar de straat een stuk breder werd. Hij ging helemaal rechts rijden dus dacht dat hij zoekende was en me erlangs wilde laten), en precies toen ik naast hem reed schrok hij ergens van en stuurde vol in m'n zijkant. Normaliter een 50-50 aldus de verzekering, maar aan de hand van de dashcambeelden ben ik vrijgepleit. Alleen mijn schade was al zo'n € 1.500, dus dat had me anders waarschijnlijk zo'n duizend euro gekost. :=

luuntje schreef:
Zijn ook mensen die de radio van de auto uitzetten als ze gaan parkeren.

Ik zet 'm wel zachter als ik ga parkeren, anders hoor ik de parkeersensoren niet :') Zelf kijk ik ook veel in m'n spiegels, dus ik zie hulpdiensten al ver voor ze in de buurt zijn. Is me al eerder opgevallen dat je ze sowieso pas erg laat hoort als ze je van achteren naderen.

Vind het zelf heerlijk om met het raam open en muziek aan te toeren. En de muziek die ik luister (veel rock en metal) is niet muziek die ik op standje achtergrondmuziek aanzet, dat moet wel wat volume hebben :')

Jolien87

Berichten: 17507
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:40

Ik ben ook zo'n troela die de muziek zachter zet zodra ik moet parkeren of als het ineens erg druk wordt op de weg.

Ik moet wel zeggen dat ik met mijn praktisch nieuwe Picanto X-line een stuk dapperder achter het stuur zit dan in mijn oude VW Lupo. Maar nog betrap ik mezelf erop dat de muziek zachter gaat zodra ik me extra moet concenteren. :=

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:42

Ineke2 schreef:
Het was als voorbeeld hè en het geld voor veel mensen al zal het meerendeel dat ontkennen.

Het meerendeel zal ook ontkennen dat ze appen achter het stuur en toch gebeurd ontzettend veel...

Goed zelf ben ik bij harde muziek meer afgeleid, dús hou ik het volume normaal.
Gesprek met mijn medepassagier gaat prima tot er een situatie is die mijn volle aandacht eist en dan zeg ik gerust “ stt stil!” om even later het gesprek weer te hervatten :D


de fikse toename van eenzijdige ongevallen, met onduidelijke oorzaak , is telefoon gebruik en de enorme afleiding mede hiervan de hoofd reden.
men is niet zo dom om meteen ter plekke toe te geven dat je een eikel bent omdat je hebt zitten lurken op je telefoon tijdens het rijden en dat het de reden is dat in de sloot ligt of op de kop in de berm, dat heeft nogal wat gevolgen voor je verzekering.
Maar in veel gevallen is dat toch echt overduidelijk, even dagelijks om je heen kijken en bewijs genoeg helaas.

en uit wat stoere verhalen achteraf hoor je dit ook regelmatig, met soms een ietwat betere afloop.

ben zelf geheel voor inbeslag name van de gsm speeltjes , dat hakt erin, een boete wordt te snel vergeten , raakt gsm verslaafden niet genoeg en hoogte boete is voor sommige een lachertje.
de pakkans is trouwens veel en veel te laag.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:54

Exitium schreef:
Vind het zelf heerlijk om met het raam open en muziek aan te toeren. En de muziek die ik luister (veel rock en metal) is niet muziek die ik op standje achtergrondmuziek aanzet, dat moet wel wat volume hebben :')

Dit. Het is of hard of uit :') Parkeersensoren kan ik wel gewoon horen trouwens, mijn auto dempt dan het muziekvolume :P

Hier ook een dashcam overigens, alleen voor. Wil nog een nieuwe aanschaffen en dan ook gelijk voor achter :j

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:02

Peetstap schreef:
Ineke2 schreef:
Het was als voorbeeld hè en het geld voor veel mensen al zal het meerendeel dat ontkennen.

Het meerendeel zal ook ontkennen dat ze appen achter het stuur en toch gebeurd ontzettend veel...

Goed zelf ben ik bij harde muziek meer afgeleid, dús hou ik het volume normaal.
Gesprek met mijn medepassagier gaat prima tot er een situatie is die mijn volle aandacht eist en dan zeg ik gerust “ stt stil!” om even later het gesprek weer te hervatten :D


de fikse toename van eenzijdige ongevallen, met onduidelijke oorzaak , is telefoon gebruik en de enorme afleiding mede hiervan de hoofd reden.
men is niet zo dom om meteen ter plekke toe te geven dat je een eikel bent omdat je hebt zitten lurken op je telefoon tijdens het rijden en dat het de reden is dat in de sloot ligt of op de kop in de berm, dat heeft nogal wat gevolgen voor je verzekering.
Maar in veel gevallen is dat toch echt overduidelijk, even dagelijks om je heen kijken en bewijs genoeg helaas.

en uit wat stoere verhalen achteraf hoor je dit ook regelmatig, met soms een ietwat betere afloop.

ben zelf geheel voor inbeslag name van de gsm speeltjes , dat hakt erin, een boete wordt te snel vergeten , raakt gsm verslaafden niet genoeg en hoogte boete is voor sommige een lachertje.
de pakkans is trouwens veel en veel te laag.


Van mij mogen ze het rijbewijs in beslag nemen als je betrapt word met mobiel achterbhet stuur.
Je brengt anderen echt in gevaar.
En mobiel in beslag nemen maakt denk ik ook niet veel indruk. De zelfde dag bestellen of kopen ze weer een nieuwe, dat soort mensen kunnen niet zonder telefoon en zou het waarschijnlijk ook niet uit maken hoeveel ze kwijt zijn aan een nieuwe telefoon.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:31

ClaudiaHS schreef:
Ik denk dat ik een dashcam ga kopen. Manman.
Ik woon vlak aan de N36, 100 weg dus en doorgetrokken streep.
Ik rij altijd +/-105/110.
Afgelopen week al 2x een persoon die in mijn kofferbak wilde kruipen.
En maar drukken en drukken. Om vervolgens in te halen over de doorgetrokken streep en daarna gelijk rechtsaf van de afrit af te vliegen 8)7 .

De andere persoon was ook aan het drukken, inhalen, daarna nog 2 auto's inhalen en vervolgens kom ik hem iets verderop weer tegen achter een vrachtwagen. Wat een kneus.
En mensen blijven het maar raar vinden dat er zoveel doden vallen daar.

Ook zelfde weg, ik kom de N36 op via de invoegstrook, ik rij bijna 100, naast mij rijdt een vrouw, en gewoon stug naast me blijven rijden zodat ik aan het eind van de strook op de rem moet -:(-

En nogmaals N36 :')
Ik rij dus 100, ik zie rechts van me een persoon aankomen via de invoegstrook, dus ik laat mijn gas los, zodat deze mevrouw voor me de weg op kan.
Wat doet mevrouw als ze mij net voorbij is....vol op de rem 8)7
Dusss



Dan had jij eerder gas bij of gas los moeten laten. Die vrouw reed daar waar ze mocht rijden. In/uit voegend verkeer moet voorrang verlenen aan bestuurders op de doorgaande weg.

Ik heb dit ook redelijk vaak, dan zeg ik ook wel even: k*t automobilist! Maar weet diep van binnen ook dat ík diegene ben die niet goed aan het autorijden is op dat moment. Ik had er nl òf voor òf achter gemoeten.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:57

mvdende schreef:
ClaudiaHS schreef:
Ik denk dat ik een dashcam ga kopen. Manman.
Ik woon vlak aan de N36, 100 weg dus en doorgetrokken streep.
Ik rij altijd +/-105/110.
Afgelopen week al 2x een persoon die in mijn kofferbak wilde kruipen.
En maar drukken en drukken. Om vervolgens in te halen over de doorgetrokken streep en daarna gelijk rechtsaf van de afrit af te vliegen 8)7 .

De andere persoon was ook aan het drukken, inhalen, daarna nog 2 auto's inhalen en vervolgens kom ik hem iets verderop weer tegen achter een vrachtwagen. Wat een kneus.
En mensen blijven het maar raar vinden dat er zoveel doden vallen daar.

Ook zelfde weg, ik kom de N36 op via de invoegstrook, ik rij bijna 100, naast mij rijdt een vrouw, en gewoon stug naast me blijven rijden zodat ik aan het eind van de strook op de rem moet -:(-

En nogmaals N36 :')
Ik rij dus 100, ik zie rechts van me een persoon aankomen via de invoegstrook, dus ik laat mijn gas los, zodat deze mevrouw voor me de weg op kan.
Wat doet mevrouw als ze mij net voorbij is....vol op de rem 8)7
Dusss



Dan had jij eerder gas bij of gas los moeten laten. Die vrouw reed daar waar ze mocht rijden. In/uit voegend verkeer moet voorrang verlenen aan bestuurders op de doorgaande weg.

Ik heb dit ook redelijk vaak, dan zeg ik ook wel even: k*t automobilist! Maar weet diep van binnen ook dat ík diegene ben die niet goed aan het autorijden is op dat moment. Ik had er nl òf voor òf achter gemoeten.


Nee hoor, ik was haar namelijk al voorbij totdat zij besloot ineens gasje bij te geven. Dus zij was fout en niet ik.
Ze reed eerst naast me, toen gaf ik gas bij, en toen deed zij dat ook.

Jolien87

Berichten: 17507
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:10

ClaudiaHS schreef:
Nee hoor, ik was haar namelijk al voorbij totdat zij besloot ineens gasje bij te geven. Dus zij was fout en niet ik.
Ze reed eerst naast me, toen gaf ik gas bij, en toen deed zij dat ook.


Oh, flauw zeg! En nog gevaarlijk ook.
Een soortgelijke grapjas had ik ook eens, nota bene tijdens mij rijexamen. 8)7

Over het bezig zijn op je telefoon in de auto: ik heb een multimediascherm in mijn auto, ontzettend handig en o.a. met voice control. En er zit een beveiliging op dat als ik langer dan pak 'm beet 5 seconden achtereen op het scherm tik, om bijvoorbeeld door spotify te scrollen, dan krijg ik een onderbreking van 5 á 10 seconden om mijn aandacht op de weg te houden.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:58

Ghostattack schreef:
Exitium schreef:
Vind het zelf heerlijk om met het raam open en muziek aan te toeren. En de muziek die ik luister (veel rock en metal) is niet muziek die ik op standje achtergrondmuziek aanzet, dat moet wel wat volume hebben :')

Dit. Het is of hard of uit :') Parkeersensoren kan ik wel gewoon horen trouwens, mijn auto dempt dan het muziekvolume :P

Hier ook een dashcam overigens, alleen voor. Wil nog een nieuwe aanschaffen en dan ook gelijk voor achter :j

En dan is dat net tijdens een goeie gitaarsolo zeker :(

Hier zowel voor als achter. Kwaliteit achter is matig, voor is 4k en doet het ook in het donker goed :)


Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:09

Ja altijd tijdens goeie stukken :') Dat is net als de navigatie die dan begint te blaten.

Mooie compilatie, goeie kwaliteit ja! Ik herken alle wegen waar je rijd :P Rijd daar ook allemaal vrij regelmatig

Jolien87

Berichten: 17507
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:27

Voor degenen met dashcam: hoe hebben jullie de draden weggewerkt?
Ik wil er ook nog steeds 1 aan de voor- en achterkant maar zou het zo jammer vinden om die draden te zien lopen.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 01:11

Bij mij zie je ze enkel bij de deurstijl lopen. Heb de dashcam naast m'n spiegel hangen, en dan de kabels omhoog. Je kan daar net de binnenkant van het dak lostrekken en de kabels ertussen drukken bij me. Dan naar de zijkant, over de deurstijl en dan achter het rubber weggewerkt. De kabel loopt dan achter het rubber bij de deurstijl naar beneden, en dan onder de stoel door naar de sigarettenaansteker.

Voor de achtercamera heb ik het op dezelfde manier gedaan, alleen vanaf het achterruitje naast de hoedenplank is 'ie helemaal zichtbaar omdat ik daar geen makkelijke manier had om 'm weg te werken.

Beetje lastig omschrijven, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D

Ghostattack schreef:
Ja altijd tijdens goeie stukken :') Dat is net als de navigatie die dan begint te blaten.

Mooie compilatie, goeie kwaliteit ja! Ik herken alle wegen waar je rijd :P Rijd daar ook allemaal vrij regelmatig

Zelfs in Gorinchem? :P Het is vrijwel allemaal wel in de regio als ik West Maas en Waal lees, behalve Utrecht dan. Utrecht werk ik nu, en eerder was dat Waardenburg dus kon ik elke dag de A15 over :)

Geluid van de navigatie staat onder andere daarom uit bij mij :+ Krijg enkel een signaal bij een flitser ofzo, of als ik iets binnenkrijg op WhatsApp

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:23

Ja mijn moeder woont in Gorinchem _O- Navigatie geluid staat hier meestal ook uit, tenzij ik op een onbekende locatie moet zijn.

Mijn dashcam zit ook bij de binnenspiegel en ik was te lui om de bedrading helemaal weg te werken, dus ik heb hem recht naar beneden en dan in het dashboardkastje gepropt :+