Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:16

Wat is dat toch met die mensen die hun knipperlicht niet gebruiken? Ja hoor tuurlijk weet ik welke kant je opgaat.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:16

Zebrastreep schreef:
Wat is dat toch met die mensen die hun knipperlicht niet gebruiken? Ja hoor tuurlijk weet ik welke kant je opgaat.

Kost te veel. :j

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:20

Nayomie oude mensen.
Mijn schoonmoeder is ook rampzalig op de weg.

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:22

Net met optrekken stond er een Panda achter me en die trok zo hard op dat ze zowat in mn kofferbak zat (ik heb een Qashqai). Tis ook niet dat ik zo langzaam optrok, gewoon normaal. Maar ze had of haast of geen controle. :')

purny

Berichten: 27581
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:57

Zo kwam ik laatst een trillend autootje tegen... de muziek stond zo hard in die auto dat hij letterlijk stond te trillen... volgens mij is die persoon nu hardhorend.

purny

Berichten: 27581
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:57

Zebrastreep schreef:
Wat is dat toch met die mensen die hun knipperlicht niet gebruiken? Ja hoor tuurlijk weet ik welke kant je opgaat.

Je weet toch dat dat bij bepaalde merken een extra optie is?

Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:56

purny schreef:
Zebrastreep schreef:
Wat is dat toch met die mensen die hun knipperlicht niet gebruiken? Ja hoor tuurlijk weet ik welke kant je opgaat.

Je weet toch dat dat bij bepaalde merken een extra optie is?


BMW heeft hem volgens mij niet in het standaard pakket zitten :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26675
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:00

Over richting aangeven gesproken: normaal gesproken wordt al tijdens de verkeerslessen op de basisschool geleerd dat je dat op de fiets doet door je arm uit te steken? Waarom zie ik dan nagenoeg nooit meer fietsers die dat wel doen? Sta soms echt voor Jan-met-de-korte-achternaam te wachten bij rotonde of kruispunt... Teveel moeite zekers, of moet ik ruiken welke kant jij op fietst?

MyWishMax

Berichten: 25493
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:11

daffodil schreef:
Ik reed vanmorgen achter een vw UP met twee forse fietsen achterop en een enorme dakkoffer......niet heel gek dat dat ding 60 reed op de provinciale waar je 80 mag.....


Ik heb een mii gehad, dus broertje van de up.daar mocht echt geen gewicht achterop. Zelfs geen fietsendrager := Ik vind het dus al bijzonder dat het bij die up mag en dan ook nog 2 fietsen?

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:12

purny schreef:
Zo kwam ik laatst een trillend autootje tegen... de muziek stond zo hard in die auto dat hij letterlijk stond te trillen... volgens mij is die persoon nu hardhorend.

Wat zeggie :+?

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:38

Zebrastreep schreef:
purny schreef:
[quote="Zebrastree
Wat is dat toch met die mensen die hun knipperlicht niet gebruiken? Ja hoor tuurlijk weet ik welke kant je opgaat.
[/quo
Je weet toch dat dat bij bepaalde merken een extra optie is?


BMW heeft hem volgens mij niet in het standaard pakket zitten :')



Nounou :o de mijne doen het anders prima hoor :+

Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:20

Zebrastreep schreef:
purny schreef:
[quote="Zebrastree
Wat is dat toch met die mensen die hun knipperlicht niet gebruiken? Ja hoor tuurlijk weet ik welke kant je opgaat.
[/quo
Je weet toch dat dat bij bepaalde merken een extra optie is?


BMW heeft hem volgens mij niet in het standaard pakket zitten :')



Nounou :o de mijne doen het anders prima hoor :+[/quote]

Oké oke Mercedes en audi hebben er ook een handje van :')

Zal vast niet elke bwm rijder doen maar denk het het een soort gewoonte wordt om hem niet meer aan te doen als je dan een paar keer niet meer doet. Net als met rijles over je schouder kijken bij elke bocht wat je neemt doe ik nu ook niet meer.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:28

Ik kijk nog wel over de schouders, zowel op de snelweg als bij bochten (rotondes vooral). Maar ik heb een ongeluk gehad tijdens mijn rijles, en dat wil ik niet nog een keer. :))

Luuntje, klinkt best bekend :')

miicchhellee

Berichten: 1353
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:42

Zebrastreep schreef:
[quote=

Oké oke Mercedes en audi hebben er ook een handje van :')

Zal vast niet elke bwm rijder doen maar denk het het een soort gewoonte wordt om hem niet meer aan te doen als je dan een paar keer niet meer doet. Net als met rijles over je schouder kijken bij elke bocht wat je neemt doe ik nu ook niet meer.


Mijne is ook in t standaard pakket :') ik kreeg zelfs een deluxe optie voor 1x klikken en 3x knipperen haha!

Waar ik me zo aan erger aan de mensen op de Duitse snelweg als je met 150 en harder aankomt die hem nog even lekker naar links gooien of alle vrachtwagens die nog even lekker gaan inhalen met 80

AmyJamess

Berichten: 2129
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:59

Mensen die vergeten het knipperlicht uit te doen :o?

Deze week al 2 tegen gekomen op de snelweg. Heel irritant.

Exitium

Berichten: 7175
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:17

Zebrastreep schreef:
Oké oke Mercedes en audi hebben er ook een handje van :')

Zal vast niet elke bwm rijder doen maar denk het het een soort gewoonte wordt om hem niet meer aan te doen als je dan een paar keer niet meer doet. Net als met rijles over je schouder kijken bij elke bocht wat je neemt doe ik nu ook niet meer.

Audi heeft sowieso wel aardige opties. Hun lane assist is geweldig! Je kán gewoon niet van rijstrook wisselen als je eenmaal links zit

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 18:46

Ik kijk nog wel heel vaak echt over mijn schouder bij bochten en op de snelweg hoor.
Heb al meer dan 10 jaar mijn rijbewijs...

In 30 km zones doe ik het heel bewust, bij rotondes waar de fietsers voorrang hebben en dus op snelweg om te voorkomen dat ik zaken mis in mijn dode hoek.

Het kost geen extra tijd ofzo :)

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:46

Duitse automobilist bleef maar links kachelen. Ik wilde ook graag naar links maar hij bleef een tijdje naast mijn auto hangen. Verderop zie ik hem nog steeds links rijden met een ongeduldige bmw-er op zijn bumper. En die ging er dus rechts voorbij na enige tijd. Op dat moment bedacht de Duitsers echter óók naar rechts te gaan. Het was een spannend tafereeltje. En wat de bestuurder van de bmw deed mag niet, maar ik snap het wel. Duitser bleef maar links rijden, ondanks de mogelijkheden om naar rechts te gaan.

Ghostattack

Berichten: 11263
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:46

purny schreef:
Zo kwam ik laatst een trillend autootje tegen... de muziek stond zo hard in die auto dat hij letterlijk stond te trillen... volgens mij is die persoon nu hardhorend.


Was ik dat niet toevallig? :D Mijn muziek staat ook altijd kneiterhard, maar mijn geluidsinstallatie is zo slecht en mijn auto grotendeels plastic, dus dat trilt ook aan alle kanten _O-

purny

Berichten: 27581
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:48

Ghostattack schreef:
purny schreef:
Zo kwam ik laatst een trillend autootje tegen... de muziek stond zo hard in die auto dat hij letterlijk stond te trillen... volgens mij is die persoon nu hardhorend.


Was ik dat niet toevallig? :D Mijn muziek staat ook altijd kneiterhard, maar mijn geluidsinstallatie is zo slecht en mijn auto grotendeels plastic, dus dat trilt ook aan alle kanten _O-

Ik woon in Den haag

Exitium

Berichten: 7175
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:56

Bij mij trilt de binnenspiegel wel meestal :')

Ghostattack

Berichten: 11263
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:02

Oh nee Den Haag ben ik al een jaar niet meer geweest met mijn koekblik :))

Duitsers die links hangen heb ik hier op de A15 ook veel last van pfff

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 22:05

Als je zo hard je muziek op hebt krijg je toch veel minder mee van wat er om je heen gebeurt?

Ghostattack

Berichten: 11263
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:27

Kijk jij met je oren dan?

Nee sorry flauw :D Wat moet ik meekrijgen van wat er om me heen gebeurt dan? Ik zit zoveel op de weg, zou helemaal knettergek worden zonder lekker geluid erbij.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:42

Sunnda schreef:
Vrouwen achter het stuur toch weer.
Sommigen kunnen gewoon beter hun hele leven blijven fietsen.

Met 30 invoegen op de snelweg en dan meteen door naar de tweede baan kan allemaal als vrouw..en dan ook nog geen idee wat je niet goed doet natuurlijk. -O-


Je mag graag een keer naast mij plaatsnemen met deze mening. Ga dan wel even naar Duitsland voor je.