Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:50

Goof schreef:
lifaya schreef:
Barbet, valt weldegelijk onder ergenis ;) dat mensen ervan uit gaan dat ze voorrang krijgen en maar als een idioot door gaan zonder ook maar te kijken of ze wel gezien zijn...


Die ergernis zegt meer over jou dan over hun gedrag ben ik bang.
Als zij voorrang nemen waar ze dat hebben, doen ze exact wat ze moeten doen volgens de verkeersregels. Helemaal top.

Ik vind het persoonlijk ook fijner als iemand even contact zoekt, maar als ze dat niet doen.... even prima. Zij hebben voorrang, dus ik geef hen dat.

No offence maar als jij er lukraak vanuit gaat dat je maar voorrang kan nemen speel je met je leven. Laten we even duidelijk zijn, IK let op. Alleen dat betekent niet dat een scooter op fietspad die 50 rijd niet opeens uit het niets kan opduiken en je bijna raakt de fout van de bestuurder is. En nee, scooters mogen niet zo hard op fietspad en ja, dit gebeurt . Dus dit gaat niet over mij maar over het algemeen. Omdat je als fietser of scooterrijder voorrang hebt betekent het niet dat je er van kan uitgaan. Ik kijk als ik op mijn scooter zit altijd naar de bestuurder, vaak genoeg op een haar na gemist terwijl ik echt niet hard rij, ding gaat 30 km per uur. En toch word ook ik gemist ;) en nee, dan ga ik niet mijn voorrang nemen omdat ik het heb, ben niet levensmoe.

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:00

lifaya schreef:
Goof schreef:

Die ergernis zegt meer over jou dan over hun gedrag ben ik bang.
Als zij voorrang nemen waar ze dat hebben, doen ze exact wat ze moeten doen volgens de verkeersregels. Helemaal top.

Ik vind het persoonlijk ook fijner als iemand even contact zoekt, maar als ze dat niet doen.... even prima. Zij hebben voorrang, dus ik geef hen dat.

No offence maar als jij er lukraak vanuit gaat dat je maar voorrang kan nemen speel je met je leven. Laten we even duidelijk zijn, IK let op. Alleen dat betekent niet dat een scooter op fietspad die 50 rijd niet opeens uit het niets kan opduiken en je bijna raakt de fout van de bestuurder is. En nee, scooters mogen niet zo hard op fietspad en ja, dit gebeurt . Dus dit gaat niet over mij maar over het algemeen. Omdat je als fietser of scooterrijder voorrang hebt betekent het niet dat je er van kan uitgaan. Ik kijk als ik op mijn scooter zit altijd naar de bestuurder, vaak genoeg op een haar na gemist terwijl ik echt niet hard rij, ding gaat 30 km per uur. En toch word ook ik gemist ;) en nee, dan ga ik niet mijn voorrang nemen omdat ik het heb, ben niet levensmoe.


@lifaya ik ben het helemaal met je eens! Ik let in de auto ook steeds goed op voorrangen, maar jezelf maar gewoon de baan op pleuren omdat je in je recht bent en voorrang hebt is imo niet slim.. Een ongeval zit in een klein hoekje, het kan altijd dat iemand je om welke reden dan ook toch niet of net te laat gezien heeft, en dan is het snel gebeurd hoor! Ik zou het alvast niet op mijn geweten willen hebben dat, omdat ik voorrang heb en daardoor vind dat ik me maar gewoon de baan op mag zwieren, er morgen politie in burger bij mijn ma aan de deur staat om te melden dat ik er niet meer ben.. Als iedereen, ongeacht voorrang, nu gewoon is wat meer zou oppassen en rekening houden met anderen, zouden er zoveel minder drama's gebeuren Y;(

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 17:17

Maar dat is het hele verkeer... Iedereen moet opletten om ( eventuele) fouten van anderen te kunnen opvangen.
Helaas is nogal veel ikke ikke mentaliteit en veel haast.

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:28

Ik was gisteren aan het optrekken bij een kruispunt (moest linksaf en had groen licht), en geef gas om tot de 80 km te komen, scheurde er een door rood licht heen voor rechtdoor, komt met een rotgang achter mij aan rijden, haalt in over doorgetrokken streep (hij kon nog net een tegenligger ontwijken), dus dacht zal wel haast hebben.
Gaat ie vervolgens met 70 voor mij rijden 8)7
Waar dat nou op sloeg echt geen idee, vervolgens bij volgende rotonde keihard de rotonde opknallen (bijna tegen iemand aan die op de rotonde reed en voorrang had), weer met een rotgang optrekken en daarna weer 70 gaan rijden.
Snapte ik echt niet hoor {:)-:(

xPabloBokt

Berichten: 9403
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:43

Daar had ik de politie voor gebeld denk ik :=

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:47

Romy wat een aso.
Politie bellen, zoals Pablo schrijft, was een idee geweest. Al mag je niet bellen onder het rijden.

Valt mijn slome bejaardenstel die naar rechts knipperde voor een rotonde en rechtdoor wel weer mee.
Bijrijder deed wel de deur open en weer dicht onder het rijden.

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:08

Ja heb ik nog over na zitten denken maar ik kan niet handsfree bellen en kruising verderop moest ik er af.
Scheurde diegene ook wel weer heel hard maar ging toen rechtdoor.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:13

luuntje schreef:
Romy wat een aso.
Politie bellen, zoals Pablo schrijft, was een idee geweest. Al mag je niet bellen onder het rijden.

Valt mijn slome bejaardenstel die naar rechts knipperde voor een rotonde en rechtdoor wel weer mee.
Bijrijder deed wel de deur open en weer dicht onder het rijden.

Uhhh wat? :')


Romy1234 schreef:
Ik was gisteren aan het optrekken bij een kruispunt (moest linksaf en had groen licht), en geef gas om tot de 80 km te komen, scheurde er een door rood licht heen voor rechtdoor, komt met een rotgang achter mij aan rijden, haalt in over doorgetrokken streep (hij kon nog net een tegenligger ontwijken), dus dacht zal wel haast hebben.
Gaat ie vervolgens met 70 voor mij rijden 8)7
Waar dat nou op sloeg echt geen idee, vervolgens bij volgende rotonde keihard de rotonde opknallen (bijna tegen iemand aan die op de rotonde reed en voorrang had), weer met een rotgang optrekken en daarna weer 70 gaan rijden.
Snapte ik echt niet hoor {:)-:(

Dat vind ik wel een hele bijzondere actie zeg. Bijzonder asociaal zegmaar :=

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:12

Even 10 minuten als bijrijder gezeten:
- mensen die door rood rijden
- iemand die asociaal invoegt waardoor de auto voor de andere invoeger eind van de invoegstrook stil moest staan
- mevrouw die nog geen 5 kilometer per uur reed (en niet zoekend was)
- fietsers de fiets vlak voor de auto nog gooien

In 10 minuten tijd, zijn mensen dan echt niet meer gefocust op wat er om zich heen gebeurt?
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 05-06-20 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:13

Ik vrees dat veel mensen het autorijden erbij doen.
En het niet als hoofd activiteit zien.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:18

Ach ik had er van de week in die in een 50 zone liep te bumperkleven. Voor mij reed een auto met aanhanger die geen richting aangaf en ineens rechtsaf sloeg, daardoor moest ik wat harder remmen dan normaal. Gast achter mij dus nog harder want die reed al zo ongeveer in mijn kofferbak, scheelde echt weinig. Dus ik maakte even een doe normaal gebaar in mijn spiegel.

Nou hij flipte me toch de pan uit achter zn stuur! Hij zat nog net niet te stuiteren en maar middelvingers opsteken en gebaren maken naar mij en idioot rijden. Zo jammer dat ik geen achter dashcam heb, want het was echt hilarisch om te zien _O-

Gelukkig is hij niet achterin gereden, want als zo flippen al zijn reactie was op hard remmen, dan wil ik niet weten wat er was gebeurd als hij me wel geraakt had := En ik heb het hier over een bestuurder van begin 20 denk ik. Een hele jonge gast was het.

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:18

Sowieso wordt deelname aan het verkeer niet meer als hoofdactiviteit gezien... Als je ziet wat sommige mensen doen. Gewoon al lopende, fietsende of rijdend... Of liever gezegd, wat ze regelmatig niet meer doen:
* Om zich heen kijken
* Richting aangeven
* Je aan de voorrangsregels houden
* Netjes wachten voor rood licht of stoppen als het oranje wordt
* Bij groen niet meteen optrekken, maar afgeleid zijn waardoor de bestuurder er achter er niet meer door kan en alsnog weer moet wachten...
* Niet even wachten bij obstakel aan jouw kant, maar nog voor de tegenligger er langs willen wurmen.
* En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:26

De automobilist die me met zeker 80kmph voorbij reed, op een weg waar je 50 mag, terwijl ik een gewonde vogel aan het oprapen was... had mn 45km auto al wat breder gezet met de “panieklichten” knipperend... maar hij/zij had er “poep” aan... het tegemoetkomend verkeer reed me overigens wel keurig rustig voorbij... :)

(Dierenambu heeft het beestje net opgehaald)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:56

luuntje schreef:
Ik vrees dat veel mensen het autorijden erbij doen.
En het niet als hoofd activiteit zien.



Ja zo kun je het ook gaan bekijken natuurlijk..... ;(

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:28

Banjer dat is gevaarlijk.
Gelukkig is de vogel in goede handen nu.

In een kleine auto word je sneller afgesneden dan in een grote auto is mijn ervaring.
Bij onze bus afsnijden durven mensen minder snel.

Ik vind het al erg als ik moet niezen als ik aan het autorijden ben.
Ben ik toch even afgeleid.

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:55

De andere kant van de medaille: duidelijk geviseerd en zelfs 'gepest' worden op de baan omdat ik met 'n BMW rijd, ik ben echt een heel nette en oplettende chauffeur, stom vooroordeel :+ :')

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 07:12

V_Naomi schreef:
De andere kant van de medaille: duidelijk geviseerd en zelfs 'gepest' worden op de baan omdat ik met 'n BMW rijd, ik ben echt een heel nette en oplettende chauffeur, stom vooroordeel :+ :')


Tja , de bmwloosers en audiooten maken het er toch echt zelf na met hun opvallend egocentrisch gedrag in het dagelijkse verkeer.
Een simpel richting aangeven is al teveel moeite, dat doe je immers voor een ander en niet voor jezelf.
Je vinger een paar cm bewegen is dus al heel lastig.


Dat jij behoort tot de zeldzame bmw toerrijders , ja die zijn er ook gelukkig, kun je helaas niet zien aan de buitenkant, maar alleen aan rijgedrag.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 07:44

Woensdag zo’n opgespoten barbiepop in een BMW cabriolet achter me op de Amsterdamsestraatweg die bijna op mijn schoot zat :roll:
Heb mijn gas losgelaten tot ik 35 reed ofzo, dan is de Straatweg lang hoor en ineens kon ze wel afstand houden _-:(
Ben nog even verder doorgereden dan waar ik moest zijn O:)

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:54

Peetstap schreef:
V_Naomi schreef:
De andere kant van de medaille: duidelijk geviseerd en zelfs 'gepest' worden op de baan omdat ik met 'n BMW rijd, ik ben echt een heel nette en oplettende chauffeur, stom vooroordeel :+ :')


Tja , de bmwloosers en audiooten maken het er toch echt zelf na met hun opvallend egocentrisch gedrag in het dagelijkse verkeer.
Een simpel richting aangeven is al teveel moeite, dat doe je immers voor een ander en niet voor jezelf.
Je vinger een paar cm bewegen is dus al heel lastig.


Dat jij behoort tot de zeldzame bmw toerrijders , ja die zijn er ook gelukkig, kun je helaas niet zien aan de buitenkant, maar alleen aan rijgedrag.



Ja en dat is dus het rotte hé, ik gebruik àltijd mijn richtingaanwijzers, geef voorrang, enz.. Maar word wel met enige regelmaat de pas afgesneden, krijg van die 'spelers' op de autosnelweg (inhalen, dan vlak voor je neus weer trager gaan rijden, nadat je inhaalt weer gaan bumper kleven en dan toch inhalen, weer voor je gaan hangen enz..) niet laten invoegen wanneer dat wel moet (ritsen is nu eenmaal verplicht nu) en zo kan ik wel even doorgaan :+ een mens zou voor minder asociaal terug gaan doen :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:54

Het is jammer inderdaad dat bwm die reputatie heeft. Dat is voor mij al een reden om geen BMW aan te schaffen. Want eerlijk, heel veel bestuurders maken die reputatie waar. En soms denk "hè eentje die netjes rijdt!" Om vervolgens door een dubbele doorgetrokken streep in te halen bijvoorbeeld :')

Wat ik trouwens ook vervelend vind is dat er bij wegwerkzaamheden niet altijd een bord staat waarin de beperkingen opgeheven zijn. :')

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 13:28

Zo juist een ergernis over voetgangers die overstaken waar dat echt gevaarlijk is en aan de overkant ook alleen maar een berm is om te lopen.

Ik kom een 60 weg uitgereden; krijg netjes voorrang van de auto’s die voor mij van links komen.
Op het moment dat die auto’s voor MIJ stoppen rennen ( letterlijk) die voetgangers de weg op om over te steken ( is daar ook een 60 weg ) ik trok op het zelfde moment ook rustig op om mijn voorrang te nemen. Die voetgangers hadden alleen naar links gekeken en werden daardoor verrast door mij. Tja ik rij ze natuurlijk niet overhoop. Hoop dat ze goed geschrokken zijn; heb alleen maar hoofdschuddend even naar ze gekeken voor ze weer doorrenden naar de berm.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:20


Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 10:05

Pff als tankstation medewerker én als automobilist slaat dan het hart wel naar de keel ja :=

Gelukkig goed afgelopen...

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:15

Voetgangers die het vertikken om 100 meter verder te lopen voor het zebrapad en zo oversteken. Gelukkig heb ik goede remmen :') .
Hier in de stad rijden zoveel fietsers door rood, ook als ze je aan zien komen. Ik heb nog nooit iemand aangereden, bus waar ik vorige zomer in zat wel.. bromfiets helemaal stuk, bestuurder van de bromfiets niet stuk en de sinaasappels van de passagier van de bus was haar zakje mandarijnen kwijt :+.
Het is ook niet dat je die bus niet ziet ofzo, je kan super wijds kijken daar.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:19

Nayomie schreef:


Zou ook mijn eerste reactie zijn eigenlijk.

Zo snel mogelijk van de snelweg af! Rustiger stuk opzoeken om de hond uit de auto te halen. Dat doe je niet op een snelweg!

Ik was dan waarschijnlijk wel doorgereden richting de parkeerplaats van het tankstation en niet het tankstation zelf opgereden.