Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:07

De mijne staan altijd aan, automatisch. En ja, voor en achter, gewoon dimlicht, geen stadsrijverlichting. Ideaal. Je bent gewoon beter zichtbaar, ook al rijd ik in een witte tank rond.

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 21:22

Al die mensen die het knipperlicht niet gebruiken. Het is donker, het regent, maak het leven makkelijker en geef aan wat je gaat doen!

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:05

Ik erger me aan bestuurders die de auto nog net even voor die van mij de weg op zetten, terwijl het achter mij helemaal leeg is of hooguit nog één auto waar ze op moeten wachten.

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:22

Ergernissen van anderen.
Er is hier een weg waarvan iedereen denkt dat je 90 mag, maar je mag maar 80. Als je dan naar een kleinere weg afslaat staan borden dat je 90 mag. Zo onlogisch.
Iedereen die hier woont weet dat (iets met schande en wijs, hahaha) en die herken je dus ook want wij rijden keurig 80. Anderen die dit niet weten passeren al die "zalven" zichtbaar geïrriteerd niet wetende dat het een dure bekeuring kan opleveren.

Tje soms zijn de ergernissen niet wat ze lijken en ik vind het altijd sneu.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26328
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 00:11

Zucht... Iemand die de hond uitlaat, tegelijkertijd op zijn telefoon kijkt en zó ineens zonder uit te kijken oversteekt... Met als gevolg dat die persoon zowat op de voorband van mijn fiets zit... Zucht... Gelukkig heb ik goede remmen op mijn fiets.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:41

Mensen die op een N-weg 130 rijden. Ik rij zelf rond de 108. Had een auto voor me die nog geen 100 reed en in de spits een gat gevonden. Ik reed op dat moment al 104, zelfs gas bijgegeven tot ver boven het snelheidslimiet en die auto zat alsnog achter mijn kont te drammen. Ik reed 118 toen ik naast de langzame auto zat en het gat was zo'n 150 meter op het moment dat ik erin ging met 104. Auto zat dus 20 meter verder al te bumperkleven. Ik haat zowel de mensen die 95 rijden als degene die menen dat het daar een snelweg is.

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:49

Ik reed op een 60 km voorrangsweg.

Van links komt een auto die hem ervoor duwt zodat ik af moest afremmen naar ca 30 km per uur.
Blijft ca 100 meter 40 km per uur rijden en draait dan rechtsaf.

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:22

Jorex schreef:
Mensen die op een N-weg 130 rijden. Ik rij zelf rond de 108. Had een auto voor me die nog geen 100 reed en in de spits een gat gevonden. Ik reed op dat moment al 104, zelfs gas bijgegeven tot ver boven het snelheidslimiet en die auto zat alsnog achter mijn kont te drammen. Ik reed 118 toen ik naast de langzame auto zat en het gat was zo'n 150 meter op het moment dat ik erin ging met 104. Auto zat dus 20 meter verder al te bumperkleven. Ik haat zowel de mensen die 95 rijden als degene die menen dat het daar een snelweg is.


Een N weg is toch 80? Iig hier zijn alle N-wegen 80. Tenzij het een autoweg is met zo'n groene streep.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 09:33

Jorex schreef:
Mensen die op een N-weg 130 rijden. Ik rij zelf rond de 108. Had een auto voor me die nog geen 100 reed en in de spits een gat gevonden. Ik reed op dat moment al 104, zelfs gas bijgegeven tot ver boven het snelheidslimiet en die auto zat alsnog achter mijn kont te drammen. Ik reed 118 toen ik naast de langzame auto zat en het gat was zo'n 150 meter op het moment dat ik erin ging met 104. Auto zat dus 20 meter verder al te bumperkleven. Ik haat zowel de mensen die 95 rijden als degene die menen dat het daar een snelweg is.

Mjah ik laat dan weleens expres mijn gas los als het echt te erg is. Ik rem niet, maar ga dan precies de toegestane snelheid rijden. Liefst bel ik de politie, maar dat nog niet gedaan voor bumperkleven omdat ze meestal toch niet op tijd zijn om het zelf te constateren helaas.

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:52

Wij rijden overal precies de toegestane snelheid want kost 90 euro en 3 strafpunten op rijbewijs die 2 jaar blijven staan. Er wordt erg veel bekeurd en zonder bekeuringen krijgen retour rijden van en naar Nederland -Frankrijk is echt een uitdaging. Lukt zelfs met ons eigen zero tolerance beleid tevaak niet. 2 km te hard en bingo.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:33

Ik rij 5-8 km harder dan de maximum snelheid die de auto aangeeft.
Iets met speling qua sneleheid hou je toch.

Ik denk ook dat veel mensen beter geen hond kunnen hebben.
Waarom op je telefoon als je de hond uitlaat. Je krijgt zo niks mee van wat om je heen gebeurt.

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:01

Deden wij vroeger ook die 5 km. Nu niet meer. En bij Lille staan ze gloeiend scherp en rijden we 2 km minder dan mag en nu gaat het goed. Heel veel mensen doen dat en al doende leert men. Ik vind het zo zonde van het geld.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 11:08

Als dat zo is zou ik het ook doen ja. Ik rij meestal met navigatie en dan word er gewaarschuwd voor flitsers :+
Niet dat ik zoveel te hard rij, maar meestal niet scherp precies of net onder het maximum.

Binnen de bebouwde kom trouwens wél.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:12

Ivm correctie en verschil tussen de snelheid die de auto aangeeft en daadwerkelijke snelheid rijd ik altijd iets harder. Ik stel mijn cruise control standaard in op 108 en dan rijd ik keurig boetevrij langs flitsers.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:14

Biebz groene strepen kennen we niet. Dit ging om de Wâldwei van Leeuwarden naar Drachten die lijkt op een snelweg, maar mist vluchtstroken. Ik heb mijn cruise inderdaad op 108 of 110, nooit een bekeuring ervoor gehad.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:04

Ergernis van de dag... graafmachines.... ze waren me de hele dag aan het terroriseren. Werkelijk elke streekrit zo'n klereding voor mijn neus gehad.

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:06

Dit is voor mij een N weg (en mag je 80)
Afbeelding

Dit is een autoweg (en daar mag je 100)

Afbeelding

Dit is hoe het mij altijd is geleerd.
Dus ik zat met verbazing te lezen dat er zo hard gereden wordt op jullie n weg :+
Als het zoals de eerste is dan had ik er waarschijnlijk ook 80 gereden :o

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:11

Ik ook Biebz! Als we in Nederland zijn moeten we wel alert zijn op de nieuwe regels van 100 km op de snelweg. Bij ons is dat 110 op een gewone snelweg en 130 op tolwegen, maar ook daar rijden wij 110.. scheelt zoveel benzine!

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:20

N-weg kan een autoweg zijn maar hoeft niet. Niet alle autowegen hebben een groene streep. Maar misschien is dat ook wel een noordelijke uitspraak, dat een n weg beiden betekent. Hoewel n-weg niet refereert naar een bepaalde max snelheid, dus beiden kan zijn. :P

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:23

Dit is dus ook een N-weg (Wâldwei). Hier rijden mensen vrij comfortabel 120 en die idioot dus zelfs 130 (maar waarschijnlijk hoger). Hij lijkt dus extreem op een snelweg, maar zonder vluchtstrook dus geen snelweg.
Afbeelding

Een N-weg is voor mij heel simpel een weg met een N-nummer. Net als een snelweg A-nummers heeft.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:45

Wij in het zuiden hebben de N300 die ook 100 kmh is hoor, die heeft echter ook geen groene streep

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:04

De N205 ook wel Driemerenweg genoemd mag je een stuk 80 km/h.
Enkelbaans van Hillegom tot aan Hoofddorp Zuid.

Afbeelding


Maar het grootste stuk 100 km/h.
Tweebaans, soms driebaans vanaf Hoofddorp Zuid tot aan Haarlem.

Afbeelding

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:39

Aah dat is allemaal flink stuk uit de buurt hier :+ zo leer ik weer wat bij.
Toch raar dat het mij anders is geleerd dan. Ik ken de wegen ook echt niet anders dan in mijn uitleg.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:02

Alvast sorry voor het lange, warrige verhaal.
Ben me vanmiddag rot geschrokken op de A20 richting Rotterdam, ik reed met mijn veewagentje ( met paard) op de rechterrijbaan ( 3 baans weg) voor me 2 auto's en een grote vrachtwagen ruime afstand van elkaar, zie ik ineens verderop de middelste baan een vrachtwagentje stoppen en daadwerkelijk stilstaan op de snelweg, busje wat er ( te dicht)achter reed moest ook stoppen, al het achteropkomende verkeer vloog er links en rechts langs, de bestuurder van het vrachtwagentje stapte uit en liep ( rende) naar het busje, de bestuurder van het busje bedacht zich geen moment en gaf vol gas de rechterbaan op waar dus de grote vrachtwagen reed....

De vrachtwagen chauffeur reageerde gelukkig heel snel en reed de vluchtstrook op en het busje reed vol gas door, de 2 auto's die tussen ons inreden schoten ook rechtdoor en ik ging ook rustig remmend de vluchtstrook op, ik hoorde en zag allemaal auto's links en rechts remmen en een uitweg zoeken en wonder boven wonder kon iedereen er zonder schade langskomen, de veroorzaker met het vrachtwagentje stapte weer in en reed weer weg.

Ik vermoed dat de bestuurder van het vrachtwagentje en de bestuurder van het busje ruzie met elkaar hadden gekregen en dat de bestuurder van het vrachtwagentje besloot dat dit de beste oplossing was.... ik heb nog wel zijn kenteken gefilmd ( althans mijn bijrijder ) maar ik vermoed dat daar niet veel mee gedaan gaat worden?

Ik was wel heel blij dat echt iedereen heel goed aan het opletten was zeg pfffffffff we konden ook allemaal weer vlot invoegen en doorrijden.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:15

Ik zou er vooral melding van maken bij de politie, zeker gezien je het kenteken hebt. Best kans dat anderen wel melding gedaan hebben maar geen kenteken hebben.

Biebz schreef:
Dit is voor mij een N weg (en mag je 80)
[ [url=m/t7RQNa.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is een autoweg (en daar mag je 100)

[ [url=m/92TKen.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is hoe het mij altijd is geleerd.
Dus ik zat met verbazing te lezen dat er zo hard gereden wordt op jullie n weg :+
Als het zoals de eerste is dan had ik er waarschijnlijk ook 80 gereden :o

Beiden zijn N-wegen, alleen is de ene een autoweg en de andere niet. Beiden worden gemarkeerd met een N-nummer.