Als geduld niet je sterkste kant is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Als geduld niet je sterkste kant is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 14:49

Waarom ik dit schrijf?
Geen idee eigenlijk.
Ik moest er wat mee.

Je kent het vast wel, iets staat gepland voor in de toekomst, maar je wilt er nu al zijn.

Het willen, maar nog niet kunnen.
Het gillende en rennende gevoel in je lichaam (bijna de run forest run idee) en gillend gek worden van jezelf.

Je kan maar één ding, en dat is ademhalen en je tijd uitzitten.

Nu is dat met leuke dingen al vervelend, maar als je ziek bent al helemaal! Of op een diagnose wacht.

Eigenlijk moet ik niet zeuren, want qua gezondheid ben ik best ok.
Iedere gek heeft zijn gebrek (ik waarschijnlijk wel meerdere).

Ja, ik heb er last van.
Ik zie dingen die ik in de toekomst wil en kan doen. En wil het dan zo graag.

Al vanaf begin december staat de verhuizing gepland.
Ja, van onszelf.
Uiteraard super leuk! Heel veel zin in. Maar waar ik nooit aan ergerde, is nu gewoon stront vervelend.
Mijn keuken van nu is te klein, ik heb vier kastjes en met mijn pannen en deksels heb ik altijd ruzie.
Wetende dat wij straks een keuken hebben met minimaal het dubbele erger ik mij als een gek dat mijn pannen mij aanvallen.
Daarnaast krijgen we een buffetkast, en houdt dus (misschien tijdelijk, hopelijk heel lang) veel ruimte over.
Het stukje verwaande komt in mij boven en schreeuwt: " ik wil het!!! En wel nu!!!" Diep van binnen moet ik erg om mijzelf lachen, dat ongeduldige.

Dit heb ik ook met de kledingkast.
Op de overloop zijn er twee walk in closet. Niet heel groot. Maar met mijn kast nu, waar ik alles in kwijt moet, mijn verzameling jurken van wél 30 stuks (niet verwaand, voor 2 euro per stuk gekocht, allerlei soorten. Kennis van mij is een Shopaholic.) En sinds mijn lief noodgedwongen bij mij in is komen wonen, moest ik mijn kast delen.
Dat delen lukt nog wel. Maar... Natuurlijk wil hij de onderste shirt. En al :') naar mijn kast kijkend vouw ik alles opnieuw op.
In mijn achterhoofd weet ik dat het straks niet meer hoeft. Maar die tijdelijke ongeduld en frustratie...

Ik ben sinds dat ik echt helemaal op mijzelf ben gaan wonen, erg gesteld op opgeruimd zijn. Leeg en schoon maakt mij hoofd leeg. Heerlijk!

En...ik...kan... niet wachten tot we samen in het nieuwe huis zitten. Meer opbergruimte, minder Rommel!!

En dit heb ik met alles!

Zo ben ik ook wachtende op een springzadel.
Vorig jaar na de dood van mijn merrie kwam ik prompt een nieuw paardje tegen.
Een veelzijdige dame die gefokt is voor de eventing.
Nu heb ik de smaak te pakken met springen, wat ik eerder nooit durfde. Maar dat wachten, die ongeduld in mij! Verschrikkelijk!

Als ik dit terug lees denk ik: wat ben ik een verwende trol.

Aan de andere kant, hier werk ik ook hard voor natuurlijk.

Iemand die dit herkent.

ManonGrr

Re: Als geduld niet je sterkste kant is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:55

Oh wat herken ik dit, haha!

Als er een concert wordt aangekondigd waar ik heen wil, kán ik gewoon niet wachten op antwoord van vrienden, terwijl de kaartjes bij wijze van spreken pas over een week in de verkoop gaan. Heb ik gesolliciteerd op een vacature wil ik gewoon nú weten of ik daar wel of niet ga werken. Heb ik iets gezien dat ik graag wil hebben moet ik het nú bestellen of ophalen. Het is verschrikkelijk irritant, want ik voel me er ook heel onrustig bij. Gelukkig leer ik er steeds beter mee om te gaan maar het frustreert wel...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 14:57

ManonGrr schreef:
Oh wat herken ik dit, haha!

Als er een concert wordt aangekondigd waar ik heen wil, kán ik gewoon niet wachten op antwoord van vrienden, terwijl de kaartjes bij wijze van spreken pas over een week in de verkoop gaan. Heb ik gesolliciteerd op een vacature wil ik gewoon nú weten of ik daar wel of niet ga werken. Heb ik iets gezien dat ik graag wil hebben moet ik het nú bestellen of ophalen. Het is verschrikkelijk irritant, want ik voel me er ook heel onrustig bij. Gelukkig leer ik er steeds beter mee om te gaan maar het frustreert wel...

Oooh ja!
Nu ben ik gelukkig een dikke knieperd (zuinig, Zeeuws meisje, schoonmoeder lacht zich dood om mij, "jij wilt nog een cent doormidden bijten")
Maar als ik echt iets wil! Dan zijn er zelfs nachten bij dat ik wakker lig van het fantaseren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:59

Hier ook hoor. En dan lekker OCD'en met spaarplannen enzo.

Zit in precies hetzelfde schuitje, one nieuwbouwwoning zijn ze nu bezig met de fundering, maar in mijn hoofd is het al ingericht.

Springzadel hetzelfde, gelukkig kwam ik een buitenkansje tegen en was mijn rekening lief voor me.. :')

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:12

Oh zo ben ik ook! Verschrikkelijk vind ik het, haha.

Ik leer er wel steeds beter mee omgaan. En tegenwoordig koop ik een stuk bewuster en moet ik van mezelf ergens overnadenken voordat ik dingen koop. Een nachtje erover slapen bijvoorbeeld. Dat bespaard me al heel veel.

Maar met dingen die gaan komen. Ik ben zon ongeduld!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:14

Afgelopen jaren wel geleerd geduld te hebben. Ook ik ben niet het beste voorbeeld van goed kunnen wachten. Maar als je genoeg situaties hebt waarin je zelf niks kunt regelen kwa tijd of snelheid heb ik nu geleerd laat los laat los. Ook nu hier een situatie die ik graag snel opgelost heb. Maar helaas eind volgende week is er pas tijd. En tot die tijd. Ademhalen en proberen los te laten.

Maar oh wat is het moeilijk

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:16

grappig ik heb dit dus precies andersom! dat ik nog één keer die kledingstapel op sta te vouwen en dan 'voorpret' heb dat dit wel eens de laatste keer kan wezen. Want straks, straks heb ik zoveel meer plek in de kast. En dan kan ik nog een paar jurkjes toevoegen en hoef ik ze nóg niet elke keer op te vouwen. Hoezee!!

Misschien moet je het zo eens proberen te bekijken. Het glas is halfvol!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:27

Zo herkenbaar...

vrienden worden ook weleens helemaal gek van me :D
Hysterische voorpret... en al dat plannen, wie koopt de kaarten, hoe gaan we carpoolen etc etc
Kleding heb ik zat... maar vaak dat eeeeeeeene wat ik precies wil niet :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:00

Ik kan dit juist heel erg goed! :D Ik berust er gewoon in, want het gaat niet snellers als ik me opfok. Vind "ergens zin in hebben" ook een fijn gevoel dus daar geniet ik ook graag van! En ik heb het best druk dus mijn tijd vliegt altijd voorbij.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:07

Haha leuk geschreven! :D
En herkenbaar. Vooral ook met langzame computersystemen (AAARGH!) of mensen die te langzaam autorijden (niet dat je van mij harder moet dan de maximum snelheid, maar ga geen 40 rijden op een 50 km weg bijvoorbeeld. Dan zit ik me helemaal op te vreten. Mijn vriend vindt dat overigens hilarisch. :')

Met dieren heb ik dat dan weer helemaal niet, juist het tegenovergestelde. Ik zou rustig een hele middag kunnen oefenen met trailer laden bijvoorbeeld met een paard dat niet in de buurt van de trailer durft te komen, en dan tevreden zijn als hij aan het einde van de middag 1 hoef op de klep heeft gezet.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:20

c_alsemgeest schreef:
Zo herkenbaar...

vrienden worden ook weleens helemaal gek van me :D
Hysterische voorpret... en al dat plannen, wie koopt de kaarten, hoe gaan we carpoolen etc etc
Kleding heb ik zat... maar vaak dat eeeeeeeene wat ik precies wil niet :')

Zo herkenbaar :+

Paarden , koopwoningen, nieuwe auto. Allemaal onderwerpen waar ik het niet (nog meer) over mag hebben van partnerlief :')

Alles uitgetekend wbt stalling bij huis etc.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:35

Ik herken het. En ik erken het. :') Ik ben net zo.

Daardoor krijg ik wel onwijs leuke dingen van de grond, bij mij gaat er geen week voorbij zonder dat er iets op de planning staat waar ik écht enorm naar kan uitkijken.
Zo hop ik van het ene 'leuke ding' naar het andere.
En in de tussentijd 'werk' ik (zo leuk, dat het niet als werken voelt) en doe ik eigenlijk vooral waar ik zin in heb.

Dus echt last van; mwah. Ik kan me op korte termijn op heel veel verheugen, dat maakt het wachten op de grote dingen wat dragelijker. :')

Was getekend, een verwende trol. :')

dorientjuh schreef:
*knip*
Met dieren heb ik dat dan weer helemaal niet, juist het tegenovergestelde. Ik zou rustig een hele middag kunnen oefenen met trailer laden bijvoorbeeld met een paard dat niet in de buurt van de trailer durft te komen, en dan tevreden zijn als hij aan het einde van de middag 1 hoef op de klep heeft gezet.

edit: Ik ook! met dieren heb ik onvoorstelbaar veel engelengeduld!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 16:59

dorientjuh schreef:
Haha leuk geschreven! :D
En herkenbaar. Vooral ook met langzame computersystemen (AAARGH!) of mensen die te langzaam autorijden (niet dat je van mij harder moet dan de maximum snelheid, maar ga geen 40 rijden op een 50 km weg bijvoorbeeld. Dan zit ik me helemaal op te vreten. Mijn vriend vindt dat overigens hilarisch. :')

Precies dat!
Engelen gedult met alle dieren! Maar voor mezelf? Neeeeehhh

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:26

Oh ik ken het hoor. Als ik iets wil, dan komt het er per direct.
Rijd liever naar de andere kant van NL om het meteen te hebben, dan een dag wachten op de postbezorger. :')

Maar voor de rest ben ik een erg kalm persoon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:27

Hahaha het klinkt alsof je ook heel druk bent in je hoofd. :D
Misschien gewoon eens een keer ademhalen, rustig, zen.... let it go..... :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 11:30

Suzanne F. schreef:
Hahaha het klinkt alsof je ook heel druk bent in je hoofd. :D
Misschien gewoon eens een keer ademhalen, rustig, zen.... let it go..... :D

Het grappige is, dat valt reuze mee!
Sterker nog, ik heb tegenwoordig medicatie voor mijn spieren, waardoor mijn hoofd aardig leeg en opgeruimd is!

Nu zag ik wél in de buurt een onderlinge wedstrijd voorbij komen, en daar word ik wel druk van in mijn hoofd :')