Hoe zouden jullie dit in een gedicht gieten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe zouden jullie dit in een gedicht gieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:54

Ik heb eventjes de creativiteit van bokt nodig :D Mijn vriend en ik gaan trouwen. Ondertussen zijn wij (of nou ja, ik :D ) al even bezig met alles te plannen. Wij gaan voor een barn feest bij ons thuis met foodtrucks en dergelijke. Nu weten wij van onze babyborrel dat mensen heel erg graag zo snel mogelijk hun cadeau afgeven en je, voor je het weet, met meerdere enveloppen en dozen rondloopt en je deze gewoon niet weggezet krijgt want iedereen blijft jou aanklampen.

Dus het idee is dat wij een drop off zone maken aan de ingang. Een tafel met een brievenbus waar de enveloppen en cadeau’s kunnen gedropt worden. Nu komt dit nogal koud en kil over dus wil ik graag een kleine uitleg en bedankt in gedicht vorm gooien. Normaal ben ik heel goed in dichten maar deze lukt mij toch niet. De bedoeling is dus dat in het groot bij de tafel het gedicht komt te hangen. Even een voorbeeldje:

Hey, wat leuk dat jullie er zijn!
Wij zijn druk bezig met onze trouw te vieren. Voor ons en u gemak vragen wij om eventuele cadeau’s hier achter te laten. Wij beantwoorden deze daarna nog persoonlijk. Kom binnen, geniet, eet, drink en feest!

Maar, dit is dus geen gedicht. Ik vind het nog altijd nogal ondankbaar over komen. Iemand van jullie betere ideeën of suggesties? Het moet niet persé in gedicht. Het belangrijkste is dat mensen niet het gevoel krijgen dat ze enkel zijn uitgenodigd om een cadeau te krijgen want dat is zeker niet zo. Als ze geen cadeau geven is dat ook gewoon ok :)

Oh ja: Om te weten van wie het komt gaan wij ook stickers klaar hebben liggen dat ze kunnen opplakken en waarop zij hun naam kunnen zetten.

Matheno

Re: Hoe zouden jullie dit in een gedicht gieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:47

uw* gemak.

Daarom hielden wij eerst een uurtje receptie. Mensen konden ons dan feliciteren en eventueel een cadeau geven. Daarna werd alles veilig weggeborgen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:03

... en een ceremoniemeester.
Jullie nemen de cadeautjes in ontvangst
(... ze zijn tenslotte voor jullie...)
de ceremoniemeester doet er een geel briefje op 'van Theo en Corrie' 'Klaas en Peter' etc. en bergt het achter slot en grendel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:16

Ik zou sowieso de cadeaus en enveloppen niet onbeheerd laten liggen.
Zou niet de eerste keer zijn dat er wat enveloppen zijn ontvreemd.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:17

Daar het feest al is begonnen,
hebben we deze cadeau tafel verzonnen.
Zodat we jullie met open armen kunnen ontvangen,
met een knuffel of 3 zoenen op je wangen.
Kom dus binnen, geniet, eet drink en feest,
Wij vinden het nu al tof dat jullie zijn geweest!!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:18

Tja, veel mensen vinden het gewoon leuk om een cadeau persoonlijk te overhandigen. Zeker als het iets bijzonders is wat ze willen toelichten. Ik weet niet hoeveel mensen er gaan komen, maar je kunt natuurlijk ook eerst het cadeau aannemen en ergens in het midden van de ruimte een 'dropzone' maken waar je na het aannemen zelf de cadeaus neerzet? Evt. iemand aanwijzen aan wie je vraagt om de spullen een beetje te 'beheren' en de al ontvangen cadeaus weg te bergen?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:22

dito schreef:

Deze is echt heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:29

dito schreef:

Dank je, die is leuk!

Een uurtje receptie op voorhand gaat helaas niet lukken. Wij hebben geen klassiek trouwfeest en met een uurtje gaan wij maar een 10% van het volk dekken. Met 2 uur maar 25% :)

Janneke: Wij werken zonder ceremoniemeester. Het is geen klassiek trouwfeest en alles is vrij ‘los’ :)

Matheno: Ik moet eerlijk bekennen dat het mij triestig maakt dat zoiets nodig zou zijn. Je zou toch moeten kunnen vertrouwen op vrienden en familie :(

Roadracer: Wij verwachten een 120/150 man. Ik snap dat zij het graag persoonlijk willen afgeven, maar dat is niet onze wens :) Wij geven ons feest zoals wij het willen en daar hoort dus een drop off zone bij :D Een tafel in het midden van de ruimte voorzien lukt niet. Het is niet 1 grote ruimte maar meerdere kleinere bij elkaar :)

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:40

Lieve gasten,

Van harte welkom op ons feest vandaag,
Wij hebben aan u een kleine vraag.
Zou u voor u ons komt feliciteren 
Uw cadeau willen laten beheren
Door (degene, naam van persoon) achter deze tafel, die het voorziet van jullie namen,
Zodat als de rust is weergekeerd, wij samen,
met aandacht kunnen zien wat u ons heeft gegeven.
Eerst vieren wij met u de liefde en het leven.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:41

Tja niet.. waarom vraag je niet wat goede vrienden om in je buurt te blijven en de cadeau’s op te bergen? Ik zou in staat zijn mijn cadeau weer mee naar huis te nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:43

MiekeFS schreef:
Lieve gasten,

Door (degene, naam van persoon) achter deze tafel, die het voorziet van jullie namen,

Oh die is ook heel mooi!

Troi: Tja dan doen ze dat maar :D Het is ons feest en dat vieren wij zoals wij dat willen. Als dat niet gerespecteerd/aanvaard wordt dan hoort die persoon zelfs niet thuis op ons feest :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-20 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:45

MiekeFS schreef:
Lieve gasten,

Prachtig!
En de eerste was ook heel mooi, maar bij deze is net iets duidelijker wat de gasten moeten doen.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:52

Lieve mensen,
Opdat wij onze handen vrij hebben voor uw gelukswensen,

Geven wij u vriend'lijk deze wenk,
Laat achter op deze tafel uw geschenk.

Schrijf uw naam op een etiket,
Zodat wij u na onze bruiloft kunnen bedanken voor de pret!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:58

Wat misschien 'n idee is, is om een neefje/nichtje/vriendje van neefje/nichtje aan te stellen voor bijvoorbeeld een uur/twee uurtjes. Je kan die persoon er zelfs voor betalen?

De dropoff zone is een leuk idee, maar ik denk dat de uitwerking wat minder is. Wij hebben nu nog envelopjes en cadeaus waarvan ik niet weet wie het is, dus ik zou willen dat ik iemand had aangesteld om de namen te schrijven

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:24

Als je geen beheerder aan de tafel wilt zou je beheren kunnen vervangen door deponeren en alleen "en voorzien het van jullie namen" kunnen gebruiken

Lieve gasten,

Uw cadeau op deze tafel willen deponeren
En voorzien van jullie namen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:58

Bij ons hielpen de getuigen om alles aan te nemen en ook veilig weg te bergen in een kluis. Zeker de mensen die er persoonlijk werk van gemaakt hebben willen toch op zijn minst het bruidspaar even laten zien wat ze gemaakt hebben ("dank je wel, je mag het aan mijn getuige geven").
Een gedichtje is leuk maar ik weet niet of het echt effect gaat hebben, mijn ervaring is dat mensen toch sowieso in de rij gaan staan om je te feliciteren en dat ze zulke dingen pas achteraf lezen of zelfs helemaal niet. Wij hadden echt heel duidelijk in het midden van de gang de plaatsaanduiders neergezet maar hebben nog van een aantal mensen de vraag gekregen waar ze hun plaatsen konden vinden :+ .