Yeps, hier een nostalgie-gek. Verzamelingen als flippo's etc doe ik niet daadwerkelijk, maar ik ben gek op het aankopen van 'memorabele' hebbedingetjes en grote hypes van toen; - walkman (en bandjes terugspoelen met potlood hé.. bespaart batterij) - Klap-armbandjes (yesssss!) - Spenen (kettingen) in alle kleuren - Verschrikkelijke kippenvel boeken - Liquid-timers - liquid-spel (duw-knop om ringetjes over 'paaltjes' heen te krijgen dmv bubbels in een afgesloten plexi-mini aquarium) - Polly-pockets! - De eerdere en mooiere beeldjes uit suprise-ei; de krokodilletjes en de nijlpaarden -3-d gummen (ook puzzel) - kubus-puzzels (balletje) -blikken mechanisch speelgoed. - casette-bandjes met luisterboek (de gruwels/reuzenkrokodil/gvr of disney) - boeken en cd's van pluk vd petteflat/ floddertje - oude VHS-films (the witches! Never-ending story.. en zelfs de Spice-girl banden heb ik nog)
Alles wat ik noem heb ik met veel liefde mijn moeder eindeloos laten bewaren..uit oude dozen van vuilnis gered OF/EN op marktplaats kunnen opduikelen (blij!!) of door eindeloos rommelen in kringloop. En ik heb een klein lade-kastje wat ik mijn nostalgie-kastje noem. Heerlijk om af en toe open te trekken en te bewonderen.
Zijn nog zat dingen die ik hoop ergens nog eens tegen te komen of waar ik tóch even de kringloop extra voor in loop (bijv de post-bank spaar-pot voor Kids (die had ik! Helaas weg..! ) oude versies van bijv dr bibber/zeeslag en t vissen-vang spel)
Ik verzamel niks maar vond de jaren 90 echt een leuke tijd. Mijn puberteit ik lees even lekker mee.
Ik vind het erg jammer dat ik bv geen cassettebandjes meer heb. Heel wat muziek opgenomen van de radio Eerste cd's die ik kocht helaas ook allemaal weg.
Muiszje bedoel je die Pennymaat ofzo waar munten in konden rollen op hun eigen stapeltje....?
joyce_eddy
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-20 13:20
Ik heb onlangs een set flippos gekocht die destijds alleen is uitgegeven aan personeel van Smits! Zeer zeldzaam dus erg gaaf om te hebben. Zoek nog een aantal flippos die ook redelijk zeldzaam zijn.
Flippo’s heb ik ook nog. Maar veel wat ik nog uit de jaren 80/90 kan krijgen koop ik, mits in goede staat. Het speelgoed waar ik toen mee speelde, my little ponies en Barbies. Maar ook Lego.
muiszje
Geplaatst: 12-02-20 13:57
pmarena schreef:
Muiszje bedoel je die Pennymaat ofzo waar munten in konden rollen op hun eigen stapeltje....?
Ja ook! Maar ik heb er een gehad die met een echt pinpasje werkte. En je saldo bijhield. Geloof ik hoor, zoals ik me herinner
Ja erg leuk ik wist niet dat het zo uitgebreid was met de flippos, maar erg leuk om te verzamelen. Furbys heb ik ook gehad als kind. Erg tof waren die
TurdusMerula
Geplaatst: 13-02-20 23:05
Er is iemand op Facebook heel fanatiek met Telekids, en de buurvrouw en Karlo en Irene werken er zelf ook aan mee. Even zoeken, is waarschijnlijk ook wat voor je dan.
joyce_eddy
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 13:49
Ik ben blij heb weer een flippo erbij die best zeldzaam is!!
Spoiler: Mocht er iemand zijn die van flippos af wil...
Mijn kast staat er vol mee Maar ik ben dan ook opgegroeid in de jaren 90.
Ik had bijvoorbeeld 2 Furby's
muiszje
Geplaatst: 24-02-20 02:08
Iemand nog een tamagotchi? *:))
sporten
Geplaatst: 24-02-20 05:31
ja kuifstaartjes, mij littel pony, lego, trollen met lang haar en waren ook van die katten en honden met lang haar die kwamen wat later zat ook zo huisje bij of een mand alles heb ik weg gegeven aan een liefhebber