Webshop bouwen met wat specifieke eisen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tuigje

Webshop bouwen met wat specifieke eisen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 15:22

Hello!
Ik hoop dat dit goed staat :o

Na heel veel googelen, proefversies testen en hét dan net niet vinden, zoek ik ervaringen met het bouwen van een eigen webshop. Alleen door ons werkveld ligt dat net iets ingewikkelder dan recht-toe-recht-aan een voorraad producten in een webshop zetten met een standaard bedrag aan verzendkosten.
Echter, heb ik geen mega budget (paar tientjes per maand zou ik prima vinden) en zou ik het graag zelf in elkaar zetten/ bijhouden. Mede omdat ik het wil uitproberen, plus: wij draaien op dit moment een externe webshop van een landelijke organisatie, die compleet ontzorgd, maar niet meer bij onze toekomstvisie past. Ik mis de vrijheid van indelen en wil daar op termijn gewoon vanaf. (kost ook wat per maand)

Misschien dat iemand hier mij op weg kan helpen met bedrijven die aanbieden wat ik wil doen :D

Situatieschets:
Wij zijn een kleine bloemisterij, werken voor zowel zakelijke klanten als particulieren. Dit maakt dat er een hoop uitzonderingen zitten aan het bestellen van een boeket of bloemstuk.

Wat moet onze nieuwe webshop kunnen:
    - Boeketkeuze in verschillende maten (bv. small, medium, large en extra large), al dit is volgens mij overal wel te realiseren
    - Bezorgkosten wijken af per postcodegebied van het afleveradres
    - Boeketten naar meerdere adressen geeft dan ook meerdere keren bezorgkosten, boeketten op hetzelfde adres uiteraard niet.
    - Ik zou graag zien dat ná de keuze van het bloemwerk, een soort tekstkaartje gekozen kan worden.
    - Bedrijven krijgen binnen ons levergebied aan kantoor gratis geleverd, ongeacht het bestelbedrag.
    - Bedrijven kunnen op verzamelfactuur betalen, dit doe ik nu nog handmatig, maar daarvoor moeten ze dus de betaalopties over kunnen slaan. (ik ben evt bereid hier een aparte webshop voor op te zetten)

Dit is in de basis even wat ik in gedachten heb, dat moet toch te realiseren zijn?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:25

Heb je al eens naar Wordpress gekeken (en dan via een eigen hosting niet via Wordpress zelf). Er zijn erg veel plugins voor te koop (maar ook gratis)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:27

ik ben bang voor wat je wilt je toch wel bij een maatwerk webshop uit komt. ALs je slim bent laat je het iemand anders bouwen, maar wel op een open cart systeem zodat je niet van 1 bedrijf afhankelijk bent en ga je die webshop zelf bij houden. Ik ben bang dat het specifieke zoals jij het wilt hebben, je niet "standaard" ergens kant en klaar hebt.....of dat je het net niet krijgt zoals je wil.

Pandameisje

Re: Webshop bouwen met wat specifieke eisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:33

heb je zelf ervaring met html css en php?

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 15:53

Pandameisje schreef:

Echt ervaring kan ik het niet noemen :')
Maar: Wel bereid om me erin te verdiepen! Wil het deels vrijwillig en in eigen tijd erbij gaan pakken.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:01

Tuigje schreef:
Pandameisje schreef:

Echt ervaring kan ik het niet noemen :')
Maar: Wel bereid om me erin te verdiepen! Wil het deels vrijwillig en in eigen tijd erbij gaan pakken.

kijk eens op w3schools door deze site heb ik heel veel geleerd net als bij codecademy

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:05

Het is wel echt lastig hoor. Ik heb mijn eerste website zelf gebouwd. Ik had al wat basiskennis van html/css en php, heb veeeeel geleerd maar alsnog kreeg ik mijn eenvoudige website niet exact zoals ik wilde. En wat jij wil is nog 'n stuk ingewikkelder. Ik denk dat de tijd die jij kwijt bent om dat goed te leren uiteindelijk meer kost dan wat je een webdesigner betaalt.

Ik zou contact zoeken met webdesigners, zij kunnen (vaak op basis van een template) een webshop op maat voor je bouwen. Met wat kennis van php en css kan je het onderhoud en kleine aanpassingen daarna zelf doen. Vraagt wel een investering vooraf, dat is het nadeel. Maar dan heb je een professionele webshop die ook écht werkt zoals jij wil.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:08

Ik werk bij een bedrijf waarbij we dit soort webshops op maat maken, maar dat gaat al over aanzienlijke bedragen. Je zou het zelf kunnen proberen met de OpenSource versie van Magento, alhoewel ik vrees dat je sowieso een ontwikkelaar gaat nodig hebben of met Shopware, waarbij ik denk dat je de goedkoopste licentie gaat moeten nemen omdat het anders sowieso al te beperkt zal zijn. :)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:14

Ik denk dat je het beter uit kan besteden als je daar het budget voor hebt. Met hulp van een webdesigner zal het denk ik mooier worden en beter functioneren, ondanks dat je zelf bereid bent je te verdiepen. Het is meer dan alleen de site bouwen: hij moet ook nog zoekmachinevriendelijk dus rekening houden met SEO. Teveel plugins op je website maakt hem bijvoorbeeld ook weer langzamer, waardoor je lager scoort in Google.
Er is een reden dat er best een prijskaartje aan zit, het is gewoon ongelooflijk veel werk :D. Het bedrijf waar ik werk maakt ze ook.

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:25

Ik zou in jouw geval ook kijken en verdiepen in Wordpress icm WooCommerce. Zeker omdat je geen mega budget hebt en veel zelf wilt kunnen doen. Misschien wel ff hulp inschakelen voor het opzetten van de boel zodat je het daarna zelf kan onderhouden? (stuur maar pb als je meer wilt weten)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:53

OpenCart zou je ook eens kunnen bekijken.