Mijn lens (Canon EF 70-200mm f/2.8L USM) heeft wat issues momenteel. Waar het eerst een beetje was, en misschien gewoon een misser, zijn dat nu heel veel.
Focuspunt ligt in het midden, dubbel gecheckt of het daadwerkelijk op de hond zat bij andere instellingen maar zoals je ziet is daar niet de focus te vinden

Nu dacht ik eerst dat het aan mijn body lag. 5 jaar oud, 3 reparaties gehad na valschade, over de 142.000 clicks en intensief gebruikt. Toch maar besloten om een nieuwe body aan te schaffen toen ik een mooie kans voorbij zag komen.
Vandaag deze foto's gemaakt met m'n nieuwe body, en helaas... hetzelfde resultaat. Een aantal scherp, maar steeds meer die gewoon niet goed in focus liggen.
(Let niet op de oncharmante houding van m'n hond. Ik riep hem tijdens het lopen om te blijven staan
)

Ik heb een vermoeden rond welke tijd het probleem is ontstaan, en daar wordt ik niet happy van. Ik vermoed dat het probleem ontstaan kan zijn bij de laatste valschade die ik had aan mijn camera. Lens en body zaten aan elkaar in mijn camera tas, toen deze vanaf tafel op de grond is gevallen. Lens leek nog goed, enkel camera leek een opdonder te hebben gehad. Maar een onderbuikgevoel zegt mij dat het nog van die val kan komen, ondanks dat ze toen geen gekke dingen hebben gevonden.
Nu wil ik hem dus opsturen voor reparatie, maar heeft iemand ervaring met een soortgelijke reparatie waarbij er mogelijk iets mis is met de autofocus? Met welke kosten kun je rekening houden? 200? 300? 500? Meer?