Lambrisering verven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Lambrisering verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 10:47

Hoi bokkers,

Morgen krijg ik de sleutel van mijn nieuwe appartement.
Nu wil ik in de hal graag een lambrisering schilderen.
Ik heb mij er goed op ingelezen, kwasten en rollers gekocht & verf gehaald.
Als ik op internet kijk, dan wordt er constant dezelfde tip gegeven als je muur niet helemaal egaal is.
Mijn muur is namelijk een wand met een licht structuurbehang maar wel structuur genoeg om de tape niet helemaal strak te kunnen trekken.

Nu staat op internet het volgende:
"Verf de rand onder de tape met wit*. Hierdoor sluit de tape af waardoor de kleur van de lambrisering er niet meer onder kan lopen."
Bron: https://interiortwin.com/2017/12/14/tip ... brisering/

Maar hoe doe ik dat dan? Want nadat de lambrisering geverfd is, moet de tape er al snel weer af omdat je anders losse stukjes krijgt en...

Wie kan mij helpen? :D

Groetjes!

Stephaniiee_

Re: Lambrisering verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:06

Plak de tape waar je hem wilt en dan verf je eerst met witte verf over die tape randjes heen. Laat je dat drogen en dan doe je de kleur eroverheen die je wilt. Daarna trek je de tape eraf en dan heb je keurig rechte randjes!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:15

Wij hebben tape geplakt op een muur die ook niet egaal is. De lichtste kleur als eerst gedaan. Toen de tape er af en heb met de hand met de donkere kleur de streep gedaan :+ was even een concentratie maar gelukt.

De muren moeten sowieso nog een keer over gedaan, en dan de donkerste doe ik als laatste zodat ik daarmee kan corrigeren
De foto heb ik even van de deur, enige die ik heb. Maar met de muren t zelfde dus

Dus als je een stille hand hebt, misschien dat als een idee ?

En anders, heb je speciale frogg tape heet dat. Dat kan je over de verf heen doen als dat gedroogd is en dan kan je de andere kleur doen, wanr dat blijft niet plakken

Afbeelding

lies_sparkle

Re: Lambrisering verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 13:40

Top dankjewel!

Ik heb inderdaad frog tape omdat ik dat al gelezen had :D
Met jullie tips is het helemaal duidelijk, bedankt ik ga dinsdag los haha