Uitgenodigd voor een bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Uitgenodigd voor een bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 22:22

Ik ben voor het eerst van mijn leven uitgenodigd bij een bruiloft. Heel leuk en gezellig. Heb zelfs al vervoer. Maar ik heb geen idee wat ik moet aantrekken.

Ben zelf nogal van de broeken en donkere kleuren. En hoewel er geen dress code is, heeft de bruid aangegeven toch wat lente kleuren/zachte kleuren te denken. De bruiloft zelf is bij De Orchideeën Hoeve, begin april.

Dus help? Wat moet ik doen. Een nette spijkerbroek met een leuke gekleurd shirt? Of toch een jurkje aan? of een rok? Jullie lezen het al. Ben een totaal leek in kleding gebied. En ik zie hier soms leuke sites langskomen in andere topics dat ik gelijk al bedacht hier mijn SOS neer te zetten :+
Wat ik wel weet, is dat ik beige bootschoenen met bling heb die ik het liefst aan wil doen.

Budget is 50 euro.
Ow, en de maat in 52 qua broeken en 48 qua shirts.
Heb nog al een rare maat met flinke dikke kont met boven benen en redelijke normale buik en borstpartij. Maar wel weer wat bredere schouders. :')

F_T

Re: Uitgenodigd voor een bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:24

Gewoon wat jij prettig vindt.

Als dat een spijkerbroek met vrolijk gekleurd shirt is, dan is dat toch prima?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 22:26

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:26

Voor welk deel ben je uitgenodigd alleen feest of ook ceremonie?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:28

Ben je daggast of avondgast :)?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:31

Pasteltinten zijn altijd goed. En als je liever een broek draagt, gewoon doen hoor. Er zijn zat mooie, lichte broeken te vinden. Zeker begin april, als het nog erg fris is, zul je echt niet de enige zijn en zal niemand vreemd opkijken. Net bloesje erop..
Er zijn ook leuke sites met voorbeelden voor de gasten, maar het kan ook helpen om gewoon wat trouwfoto’s te googlen en te kijken wat de gasten daar zoal dragen.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:33

Ik ben naar een bruiloft geweest in een licht bruine chino, een shirtje met een kers en een geel vestje.
Ik had ongeveer jou maten en voelde me niet happy in een jurkje. Deze outfit was al best ver buiten mijn comfort-zone. Maar iedereen was laaiend enthousiast! Dus gewoon doen waar jij je goed in voelt!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:38

Een bruiloft is over het algemeen een vrij nette aangelegenheid, waardoor ik niet voor een spijkerbroek zou kiezen. Dit ligt natuurlijk wel aan de stijl van de bruiloft en het bruidspaar.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:39

Ik neem aan dat je goed contact hebt met de bruid of gom, in geval van de bruid, vraag gewoon haar mening. Een spijkerbroek zou door mij (en ik ken nog wel meer mensen die zo denken) niet zo gewaardeerd worden. Gom kun je het ook vragen, maar mijn ervaring is dat die het wat minder interesseert. :+
Er zijn zat broeken die wel zouden kunnen. Een mooie lichte zomerbroek kun je daarna ook altijd nog dragen, of zoiets: https://www.paprika-shopping.nl/p/enkel ... ml#start=1. Leuke blouse erop, en je bent netjes zonder erg uit je eigen comfortzone te hoeven. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:40

chamion schreef:
Ik vidn jurkjes ook fijn zitten, mits er iets van een fietsbroekje onder kan, maar vind het gewoon lastig.

Heb nu deze gevonden en die vind ik wel grappig:
https://www.dresslily.com/plus-size-kno ... 45323.html

Leuk! Deze vind ik zeker passend. Ze trouwen waarschijnlijk in de hangende bloementuin in de orchideeën hoeve? Hou er rekening mee dat het daar echt bloedhoerenheet is dus ik zou dan geen broek aan doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:43

Als je in een broek wil gaan: gewoon doen. Echter zou ik geen spijkerbroek aantrekken, maar eerder een nette zwarte broek met een blouse in pastelkleur. Eventueel matchende schoenen en sieraden erbij en het ziet er dan volgens mij prima uit :j

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 22:45

Het begint om 13.00. Verder wordt er niet gesproken in de uitnodiging over een eindtijd.
Ik weet enkel dat het daar is. Verder niks. Zal eens vragen als ik haar weer spreek.

Bruid heeft aangegeven een spijkerbroek prima te vinden (of een andere broek) maar ze wilde mij graag in een jurkje zien (dat had ze met kerst nog gezien, denk dat ze alleen iets te veel had gedronken om het te onthouden :Y) )

Heb ondertussen al een offwhite nette broek gekocht. Bij mijn favoriete winkel, in mijn maat. Afgeprijsd van 34 euro naar 11 euro :+ Dus daar zoek ik nog een leuk shirt en vestje bij. Al komt er toch een jurkje. Dan kan ik kiezen.

Site hierboven kende ik nog niet, ga er even lekker neuzen

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:50

Zelf zou ik niet in een spijkerbroek gaan naar een bruiloft waar ik de hele dag ben uitgenodigd.
Als avondgast draag ik wel een nette spijkerbroek naar een bruiloft, als ik geen zin heb in een jurkje.

Hoe wit is offwhite? Het is een ongeschreven regel dat wit voor de bruid is en gasten dat niet dragen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:53

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:57

Ik zou voor een jurkje gaan. Dat staat toch netter en daar kun je alle kanten in op eigenlijk, ik zou het wel wat lichter houden qua kleur en uiteraard niet te bloot.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 23:08

Mjetterd schreef:
Zelf zou ik niet in een spijkerbroek gaan naar een bruiloft waar ik de hele dag ben uitgenodigd.
Als avondgast draag ik wel een nette spijkerbroek naar een bruiloft, als ik geen zin heb in een jurkje.

Hoe wit is offwhite? Het is een ongeschreven regel dat wit voor de bruid is en gasten dat niet dragen.

Meer beige als ik de foto moet geloven. is hij toch te wit (die regel had ik gelukkig wel opgevangen :D :Y) ) dan wordt het gewoon een lekkere zomer broek en draag ik wat anders naar de bruiloft.

Heb nu het jurkje wat ik eerder poste en deze:
https://www.dresslily.com/plus-size-flo ... 34082.html
op de korrel.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:14

Ik was vorig jaar bij een vriendin ook ceremoniemeester en het thema was summer chique.

Ik heb wel tig jurken aangehad. Ook een jurk besteld. Maar een jurk die ik op internet had gezien bleef in mijn hoofd spoken.. 5 dagen voor de bruiloft ben ik toch terug gegaan voor de jurk die in mijn hoofd zat om die te kopen. Hij ging niet meer uit mn hoofd :')

Ook wel eens een avondgast geweest in de winter. Daar had ik een zwart lederlook broek aan met witte pumps en een leuk shirt erop. Dat was ook prima :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:14

Ik zou voor een jurkje gaan. Beide jurkjes die je hebt gepost zijn prima! Ik zou wel uit de buurt van wit proberen te blijven.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:19

Ik ben fan geworden van jumpsuits. Geen stress of het bovenstukje past of niet bij het onderstuk. Geen gezeur met nylons en met een pump eronder op en top vrouwelijk!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:21

Duhelo schreef:
Ik ben fan geworden van jumpsuits. Geen stress of het bovenstukje past of niet bij het onderstuk. Geen gezeur met nylons en met een pump eronder op en top vrouwelijk!

Maar een jumpsuit moet je wel staan, juist omdat het 1 geheel is kan het zijn dat de onder kant past en bovenkant veel te groot is (of andersom).

TS verschilt 2 maten met onder/boven, dan een jumpsuit niet echt geschikt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:27

Met een jurkje zit je al snel goed. Bonprix heeft soms ook leuke jurkjes.

Jumpsuits zijn leuk met maatje 36 :+
Ik heb ook een grote maat, maar dat is echt geen gezicht bij mij.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 23:44

het worden waarschijnlijk beide jurkjes die eerder gepost zijn. Kan ik kiezen en heb gelijk wat zomer dingen alvast in huis.

Qua de offwhite/beige broek zit ik te denken aan dit shirt (maar dan in het zwart)
Of mijn nette zwarte broeken en dan in deze zalm kleurige versie. Maar is dit niet te bloot?
https://www.dresslily.com/plus-size-col ... 45501.html

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:50

Ik zit met hetzelfde dilemma... Dresscode is er niet maar ik wil er wel chique uitzien. Dus ik volg even!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:51

Oeh die vind ik leuk, die je als laatste plaatst!
En de eerste jurk ook!
Vind het niet te bloot.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:30