tips over castingbureau gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sonrisa

tips over castingbureau gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 21:00

Hoi allemaal,

Mijn zoon van net 7 wil al 2 jaar lang beroemd worden. Hij wilt dat graag door in films te spelen en of reclame op tv, internet of anders. Eerst dacht ik dit is een bevlieging gaat wel over, maar nu 2 jaar later heeft hij het er nog steeds over.

Als dit echt zijn droom is wil ik hem hier natuurlijk mee helpen ( al ben ik realistisch dat de kans dat je gekozen word erg klein is).

Maar nu mijn vraag.
Waar moet ik beginnen?

Ik zal hem moeten aanmelden bij een castingbureau, maar welke?

Dus ik dacht ik vraag bokt. Er zijn vast mensen met ervaring hierin en die misschien tips willen delen. *\o/* *\o/*

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:22

Mijn dochter van 5 is model. Ze staat bij diverse bureaus ingeschreven en is te zien op tv en bij meerdere modemerken, speelgoed ed.
Wat je eerst moet laten doen is professionele foto's maken. Geen vakantie kiekjes en geen schoolfoto's, ook niet de bevriende fotograaf op de hoek. Ga naar een echte fotograaf die kinderportetten voor dit doeleinde doet. Daarmee maak je een portfolio aan en alles plaats je op Instagram.
Daarna ga je kijken of hij ingeschreven kan worden bij bv Zaza kindercasting, moeder Anne, Hip4kidz, frisse koppen, Multa Kids en/of echtemensen. Ook is het belangrijk dat hij op toneelles of musicalles gaat, net wat hij leuk vind. En daarna is het een kwestie van de sociale media in de gaten houden (kunstkinderen op Facebook of de Modellen club ook op fb) en hopen op een opdracht via de castingbureaus. Weet wel dat 75% van de kinderen nooit een opdracht krijgt helaas.
En oh ja, weet ook dat heel veel opdrachten onder schooltijd zijn, zeker film en opdrachten voor bv Bol.com enz.
Het is pittig, en om 'erbij' te horen moet je zoon écht speciaal zijn. Rood haar, sproetjes en krullen is een groot voordeel. Een doorsnee jongen gaat gewoon erg lastig worden helaas...
Laatst bijgewerkt door Storm op 04-02-20 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sonrisa

Re: tips over castingbureau gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 21:36

Bedankt voor je reactie.
Ik wil inderdaad foto's laten maken ( moet nog even kijken waar) zaza had ik inderdaad ook gevonden maar fijn dat er nu iemand reageerd die er ervaring mee heeft.
Ik snap heel goed dat de kans klein is dat hij gekozen word. Maar hij vraagt hier nu al 2 jaar om dus dacht proberen kan altijd. Hij is voor mij natuurlijk geen doorsnee jongen maar de punten die jij opnoemt heeft hij niet. Hij is gewoon blond blauwe ogen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:57

Proberen kan altijd!
Bij Zaza moet je wel een klein bedrag inschrijfgeld betalen, volgens mij 15 euro ongeveer. Maar het is wel een betrouwbaar bureau. De andere zijn gratis maar niet overal wordt je aangenomen, je moet echt een toevoeging zijn. Nu zijn jongens misschien ook wel meer gevraagd dan meisjes, daar zijn er heel erg veel van.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:29

Wat leuk dat je zoon intresse heeft in dit mooie vak! Mocht hij echt willen acteren zou ik als eerst gaan investeren in degelijk acreer/theaterles. Acteren is een onderschat vak, een ambacht. Beroemd worden is een bijvangst, maar beroemd worden is niet iets wat wat je zomaar even wordt. Een kneiter harde wereld waarin je heel hard moeten werken.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 22:32

Zijn idee van beroemd worden is anders dan die van ons. Hij heeft 1x in het Pokémon tijdschrift gestaan met een foto en toen dacht hij ook al dat hij beroemd was ( heel schattig)
Misschien zoek ik niet goed maar ik kom vooral toneelverenigingen tegen voor volwassenen of echte scholen waar je een stuk ouder moet zijn. Iemand nog ideeën in de omgeving alkmaar

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:37

Hebben jullie iets van een kunstencentrum in de buurt? Meestal waar muziekles wordt gegeven, en potten bakken, dansles enz. Daar zit vaak ook wel een theaterklas voor kinderen bij.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:44

Je hebt in alkmaar het Artiance of in Purmerend de nkt! Is vaak vanaf 8 jaar, maar sommige plekken bieden ook wel theaterspel uurtjes aan. Fijn om te kijken of hij het echt leuk vind!

Jeugd theaterhuis in Amsterdam is helemaal een top plek. Vele disciplines en ook lesjes voor jonge kinderen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:53

Echte knappe kinderen worden vaak gewoon ontdekt.

Ik denk dat je het bij een droom moet laten, door nu te gaan proberen kun je meer kapot maken dan je denkt.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:48

sonrisa schreef:
Zijn idee van beroemd worden is anders dan die van ons. Hij heeft 1x in het Pokémon tijdschrift gestaan met een foto en toen dacht hij ook al dat hij beroemd was ( heel schattig)
Misschien zoek ik niet goed maar ik kom vooral toneelverenigingen tegen voor volwassenen of echte scholen waar je een stuk ouder moet zijn. Iemand nog ideeën in de omgeving alkmaar

Telekids musical school is erg leuk..Mijn dochter zit hier nu vanaf september ongeveer op en kijkt er echt elke week naar uit om er heen te gaan.1,5 uur zang,dans en acteren(ze heeft nu net afgelopen week de winterpresentatie gehad op haar eigen locatie en in juni heb je de grote voorstelling)